جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

انتقاد حزب مردمی اصلاحات از عارف/ به یک فرد وابسته نیستیم!

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 463080
حزب مردمی اصلاحات با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از عدم‌پذیرش این تشکل سیاسی توسط این شورا انتقاد کرد و نسبت به حضور برخی افراد که به‌ دنبال کشاندن اصلاحات به بیراهه هستند هشدار داد
انتقاد حزب مردمی اصلاحات از عارف/ به یک فرد وابسته نیستیم!
به گزارش جهان به نقل از نسیم، متن این نامه به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

با سلام

خدمت جناب آقای دکتر محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان

حزب مردمی اصلاحات که از جمله احزاب اصلاح طلب میانه‌رو و مستقل می‌باشد بعد از اعلام آمادگی مبنی بر پیوستن به شورای هماهنگی اصلاح طلبان و دریافت پاسخ‌های مبهم و زیر سؤال بردن اخلاق سیاسی و منش اصلاح طلبی و نگاه انحصار طلبانه از آن شورا، ضمن اعلام حضور مستقل در انتخابات پیش رو چند نکته حائز اهمیت را به استحضار می‌رساند:

۱ ــ بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب و فراز و نشیب‌های فراوان این ۲ انتخابات می‌تواند سرنوشت‌سازترین انتخابات آینده کشور ما باشد، با توجه به حساسیت این ۲ انتخابات پیشنهاد ما این که دست از نگاه انحصار طلبانه و خود برتر پندار برداشته شود.

۲ ــ اصلاحات و اصلاح طلبی هیچ‌وقت به یک فرد یا یک مجموعه ربطی ندارد و این از اندیشه‌های بلند دین مبین اسلام است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که مبدع اصلاحات است و همه می‌توانند اصلاح طلب باشند و اصلاح طلبی ارث پدری کسی نیست که بخواهید آن را محدود به چند گروه نمایید.

۳ ــ حزب مردمی اصلاحات با دارا بودن دفاتر متعدد در ۲۸ استان و شهرهای تابعه، نیروهای آموزش دیده، سازماندهی شده و با تشکیلات منظم، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری حاصل سالها تجربه را در این دوره به کار خواهد گرفت.

۴ ــ با توجه به اعلام آمادگی مکرر ما مبنی بر پیوستن به شورای هماهنگی و عدم اعتنای آن‌ها مجموعه ما به‌شکل مستقل از نیروهای اصلاح طلب جوان، نخبه و پیوند خورده با دانشگاه و حوزه که به‌خلاف افراد سن بالا و ناکارآمد که با در دست داشتن اختیارات متعدد طی این سال‌ها هیچ حرکت مثبتی نکردند، دارای فکر و اندیشه سازنده و دغدغه مردم هستند حمایت قاطع و قدرتمندانه‌ای خواهیم کرد تا از این طریق به این مرز و بوم و ملت خدمت کنیم .

۵ ــ با توجه به موارد ذکرشده فوق هیچ گروهی حق محکوم کردن حزب مردمی اصلاحات به شنا خلاف جهت آب و شکست آرا را ندارد زیرا تا امروز ما آماده همکاری بودیم اما انحصار طلبان نخواستند فضا برای گروه‌های دیگر باز شود.

۶ ــ تمامی دلسوزان کشور و نظام و ملت باید بدانند که در پس برخی اقدامات ما شاهد نفوذ در جریان اصلاحات هستیم، نفوذی که قصدش فقط و فقط تضعیف اصلاح طلبان و ایجاد شکاف میان آنهاست که ما بارها و بارها متذکر شده‌ایم اما ظاهراً گوش کسی شنوای حرف‌های ما نیست.

جناب آقای عارف، زمانی که شما به ریاست شورای سیاست گذاری انتخاباتی منصوب شدید نور امیدی دل ما را روشن کرد ولی متأسفانه این نور نبود بلکه حباب بود و شما هم تأثیر بسزایی در این شورا نداشتید.

ما که از قدیمی‌ترین اصلاح طلبان کشور هستیم همچنان محکم بر مواضع خود ایستاده‌ایم و به شما نسبت به حضور برخی افراد که به‌دنبال رادیکالی کردن فضا و کشاندن اصلاحات به بیراهه هستند هشدار می‌دهیم تا چشمان خود را بازتر کنید و نگذارید عده‌ای قلیل سرنوشتتان را در دست بگیرند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات
حجت الاسلام و المسلمین محمد زارع فومنی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا خودش امضا کرده "حجت الاسلام و المسلمین"؟!!
Iran, Islamic Republic of
حزب اصلاح طلب بدلی
زرديني
همشهري جون آقاي عارف شانس داري بيا برو دنبال درس و بحثت. يزدي ساده گير آوردن و نردبانش ميکنن بر بالا رفتن خودشون