چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱۷

درخواست کمک رئیس جمهور از سپاه برای شناسایی عوامل پشت پرده بازار سکه و ارز

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 244912
سرلشکر جعفری گفت: به درخواست رئیس جمهور، سپاه در حال کمک به دولت برای پیدا کردن عوامل پشت پرده و جریانات مخل بازار سکه و ارز است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ‌اکنون توان نظامی نیروهای سه‌گانه سپاه در کنار نیروهای سه‌گانه ارتش، بسیار خوب است.
 
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر،  سردار سرلشکر جعفری در نشست خبری به مناسبت 26 شهریور سالگرد فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه افزود: توانمندی‌های ما در نیروهای هوایی و دریایی از نظر نوع تجهیزات و ماموریت، با ارتش مکمل است.

وی گفت: نیروهای زمینی ارتش و سپاه از نظر تجهیزات و مسائل فن‌آوری، پیشرفت‌های بسیار خوب و قابل توجهی داشته‌اند.

افزایش چشمگیر دقت راکت ‌های زلزال

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه در زمینه موشکی به هر نوع توانمندی و هر نوع برد موشکی رسیده‌ ایم، افزود: از نظر دقت نیز پیشرفت‌های خوبی به دست آورده‌ایم .
وی گفت: هم اکنون دقت راکت ‌های زلزال با برد 300 کیلومتر که تولید انبوه می شود، به زیر 50 متر رسیده است.

سرلشکر جعفری افزود:‌ زمانی که این توانمندی برای صاحب‌نظران بیان می‌شود، برای آنان قابل باور نیست.

وی با بیان اینکه امروز انواع راکت در جمهوری اسلامی تولید انبوه می‌شود، گفت: در سیستم‌های راداری و پدافندی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی علاوه بر توانمندی‌های وزارت دفاع شده است.

سامانه پدافند هوایی رعد

سرلشکر جعفری به سامانه پدافند هوایی رعد اشاره کرد و افزود: توانمندی این سامانه از موشک های مشابه بیشتر و برد آن 50 کیلومتر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ارتفاع این سامانه 25 تا 27 کیلومتر یعنی 70 هزار پا و دارای برد متوسط به بالاست، افزود: این توانمندی اخیر به نتیجه رسیده و در حال تولید انبوه است که بخش پدافندی ما را توانمند‌تر می‌کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در خصوص پهباد‌ها توانمندی‌ خوبی داریم، گفت: پرنده بدون سرنشین شاهد 129 یکی از این توانمندی‌هاست که علاوه بر قابلیت شناسایی، ماموریت رزمی نیز دارد.

وی افزود: این پرنده به خط تولید انبوه رسیده است و می‌تواند عملیات نظامی انجام دهد و حتی موشک سریر که طراحی شده است می‌تواند روی این هواپیما نصب شود.
سرلشکر جعفری گفت: نیروی انسانی متخصص، توانمندی منحصر به فردی را در سپاه ایجاد کرده است و امیدوارم این توانمندی به ویژه در بعد معنوی بیشتر شود، چرا که انگیزه و معنویت در پیشرفت بسیار مهم است.
 
 به اقدام پیش دستانه نیازی نداریم و چنین کاری را مجاز نمی دانیم

فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست خبری گفت : آمادگی های ما از نظر شدت و سرعت در پاسخگویی به حدی است که فکر می کنم دشمنان از این توانمندی ما مطلعند و البته این  خود اثر بازدارندگی دارد.
 
سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المنار لبنان که پرسید ، با توجه به تهدیدات آمریکا و اسرائیل در خصوص عملیات پیشگیرانه علیه ایران، اگر ایران بداند این حمله در چه زمانی روی می دهد آیا اقدام پیش دستانه خواهد داشت ؟ گفت: پاسخ این سؤال منفی است و ایران اسلامی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی هایش در استمرار هر نوع جنگی و نیز عقبه هایش در جهان به ویژه طرفداری مسلمانان از انقلاب اسلامی، به اقدام پیش دستانه نیازی ندارد و ما چنین کاری را مجاز نمی دانیم.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به آخر خط رسیده و اقتدار نظام اسلامی و توسعه بیداری اسلامی در جهان به ویژه در منطقه این رژیم را هراسان کرده است.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره آمادگی سپاه در مقابله با تهدیدات به ویژه تهدیدات رژیم صهیونیستی افزود: این رژیم هیچ چاره ای ندارد جز اینکه با تهدید و فشار نظامی فکر می کند می تواند ایران را از مسیر اصلی منحرف کند و تلاش زیاد این رژیم نیز از شدت نگرانی های آینده ان است و تلاش می کند آمریکا را نیز در اقدام علیه ایران با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که در این کار به دلیل مشخص بودن عاقبت کار موفق نمی شوند اضافه کرد: آمریکا آسیب پذیری ها و نیروهای زیادی در اطراف ایران دارد و در تیررس توان موشکی و سایر توانمندی های سپاه است  همچنین حمایت مسلمانان منطقه و جهان از انقلاب اسلامی ایران از مواردی است که بازدارندگی ایجاد می کند و دشمنان نیز صدور مجوز چنین اقدامی را به ضرر خود می دانند.

سرلشکر جعفری همچنین گفت: اقدام نظامی علیه ایران نه تنها برای دشمنان بدون نتیجه بوده و موفقیتی هم ندارد بلکه برای آنها خسارت بار و نگران کننده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در این حالت دو گانه بسیاری از کارشناسان و مسئولان رژیم صهیونیستی مخالف موضع گیری های این رژیم هستند، افزود: بعید می دانم آنها بخواهند اقدامی کنند و بخشی از این اقدامات جنگ روانی است تا در کنار فشار سیاسی با این تهدیدات بتوانند به اهداف خود برسند و البته بعید می دانم این تهدیدات به وقوع بپیوندد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه آیا انتشار فیلم موهن، مجوزی برای کشتن دیپلمات هاست گفت: قطعاً انتشار این فیلم مجوزی برای کشتن دیپلمات ها نیست اما احساسات مسلمانان جریحه دار شده است و آنها فقط اعتراضشان را به سفارتخانه های آمریکا انجام داده اند و در این اعتراض و خشمی که داشتند این اتفاق افتاده است.

سرلشکر جعفری افزود: نکته ای که لازم است مقایسه شود این است که در هیچ کجا کسی سراغ ندارد یک مسلمان به آیین مسیحیت و یهودیت و یا حضرت مسیح (ع) و حضرت موسی(ع) توهین کرده باشد اما در کشوری مانند آمریکا چنین وقاحتی انجام می شود و در مقابل می گویند اطلاع نداشتند، نکته اینجاست که این کاری که با برنامه ریزی انجام شده است نتیجه عکس می دهد و موجب اثبات حقانیت انقلاب اسلامی می شود.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با ابراز تاسف از ساخت فیلم ضد اسلامی و توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، این اقدام موهن صهیونیستی - آمریکایی را محکوم کرد.

میان ایران و سوریه موافقتنامه امنیتی وجود دارد؟

در ادامه نشست خبری فرمانده کل سپاه پاسداران ، خبرنگار شبکه الاتجاه عراق پرسید: میان ایران و سوریه موافقتنامه امنیتی وجود دارد و اخیراً گروهی از فرماندهان سپاه خواستار فعال سازی این توافقنامه شده اند، چنانچه سوریه هدف تهاجم خارجی قرار گیرد، ارزیابی شما از حضور نیروهای سپاه در این کشور چیست؟

سرلشکر جعفری در پاسخ گفت: همه می دانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واحد نهضت های اسلامی دارد که در گذشته با هدف کمک به مستضعفان و بیداری در کشورهای اسلامی و نیز صدور انقلاب اسلامی تلاش می کرد اما پس از تشکیل نیروی قدس با هدف حمایت از ملت های مظلوم به ویژه مسلمانان، این نیرو حرکت ها و اقدامات بسیاری انجام می داده است و به علت شرایط خاص در لبنان و سوریه، تعدادی از کارکنان نیروی قدس در آنجا حضور داشتند اما این به منزله حضور نظامی فعلی ما در آنجا نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم مقایسه کنیم میزان حضور و حمایت نظامی که کشورهای منطقه و عربی از معارضان سوریه دارند ، ایران چنین اقدامی نمی کند اما کمک فکری و مستشاری در دفاع از سوریه که به تعبیر مقام معظم رهبری در حلقه مقاومت و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در این باره ، انتقال تجربیات و کمک های فکری و اقتصادی به سوریه صورت می گیرد .

وی اضافه کرد: این در حالیست که کشورهای دیگر از حمایت از گروه های تروریستی که علیه حکومت سوریه می جنگند ابایی ندارند که ما این کار را محکوم می کنیم و قبول نداریم چنین اقداماتی صورت گیرد.

سرلشکر جعفری درباره اجرای توافقنامه امنیتی میان ایران و سوریه گفت: اجرای این توافقنامه بستگی به شرایط دارد و اینکه اکنون قطعی بگوییم چنانچه حمله نظامی علیه سوریه صورت گیرد ایران اقدام نظامی انجام می دهد مشخص نیست .
 
 کمک سپاه به دولت برای شناسایی اخلالگران بازار سکه و ارز
 
در ادامه نشست خبری فرمانده کل سپاه پاسداران ، خبرنگار خبرگزاری مهر نظر وی را درباره نوسانات بازار سکه و ارز و نقش سپاه در ریشه یابی این نوسانات جویا شد.

سرلشکر جعفری گفت: به درخواست رئیس جمهور، سپاه در حال کمک به دولت برای پیدا کردن عوامل پشت پرده و جریانات مخل بازار سکه و ارز است.

وی افزود: اقدامات اطلاعاتی در حال اجراست تا ریشه های این موارد کشف شود زیرا حتماً دست هایی در کار است و عواملی چنین اقداماتی را انجام می دهند.

سرلشکر جعفری ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک اطلاعاتی به دست آید و به رئیس جمهور داده شود تا با طرح آن در شورای عالی امنیت ملی با مسببان اخلال در بازار سکه و ارز برخورد شود.

وی گفت: این که ارگان هایی به چنین اقداماتی در بازار سکه و ارز دست بزنند صحت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بگوئید راه دور نروند ، بروند ..........
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی= لشکر سرافراز سپاه اسلام که نامش رعشه بر تن قدرت های جهانی و قوت قلبی برای ملت های ستمدیده و مایه غرور ایرانیان است
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم سپاه وارد تله دولت مخصوصا" جریان انحرافی نشود . عامل اولیه و اصلی التهاب بازار دستهای مخفی ......است . ضمنا" دولت می خواهد با این شگرد عملا" ........
واقعا فكر ميكنيد مسببين معلوم نيست كيانند اين كار احمدي نژاد .......
توی این کشور یک تعداد خاصی که دستشان به رانت ها و......بند است از پول ایرانی سیر شدند دارند انها را به دلار تبدیل می کنند مقدار دلار عرصه شد در بازار جوابگوی انها نیست این است که گرانی دلار وطلا به دنبال ان بوجود می اید فقط وفقط مشکل اینجاست !!!! شخصی را می شناسم که در حال حاضر بیش از پنجاه شمش کیلوی طلا دارد وشاید دلار ش هم به میلیون برسد ان وقت این ها یکی و دوتا نیستند وبعدی ان پرداخت های بی حساب وکتاب به قشر های مختلف یک قشر ضعیف هم در اخر کار نشسته اند واز گرسنگی ...می کشند
Iran, Islamic Republic of
خط قرمزا پس چی شد؟
مگه هیئت دولت خط قرمز نبود؟
واقعا از بهترین کیس ممکن کمک گرفته ....
United Kingdom
چرا دولت اینقدر دیر یادش افتاده؟
سردارجان با عاملان گرانی برخورد قاطعانه کن که اینا از پژاک بدترند
Iran, Islamic Republic of
مگه اینکه سپاه بتونه کاری کنه به دولت که امیدی نیست .... و البته نبود
United Kingdom
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
امام خمینی
همه میدانند ریشه گرانی سکه و ارز چیست من افرادی میشناسم خانه و ومغازه و رستوران خود را فروخته و دلار خریده اند و سود کردند
سپاه همیشه یک نیروی پشتیبان و حافظ ارزشهای نظام در برهه های مختلف بوده .......... با آرزوی توفیق حسن عاقبت برای جان برکفان عزیز سپاه و بسیج
زنده باد دلیر مردان خوش غیرت و ولایتمدار انقلاب اسلامی...به سپاه و فرماندهانش با غرور و افتخار میبالیم
Iran, Islamic Republic of
سردار عزيز به راستي كه مالك اشتر علي زماني...
دوستت داريم...
Iran, Islamic Republic of
سپاه افتخار ایران اسلامی است اما فکر میکنم ..........
Iran, Islamic Republic of
...............خانه نشینی 11روزه خودرا.........