چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۹
مصباحی مقدم اعلام کرد؛

مقام ارشدی که بازار ارز منتظر تصمیم اوست؛ کیست؟

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 245050
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی سخنانی در نطق خود در مجلس به برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس برای حل مشکل اقتصادی و همچنین وضعیت ارز در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تفاهم بین دولت و مجلس هنوز تکلیف مشخص نیست چرا که گفته می شود یک نفر هنوز تصمیم نگرفته است.
به گزارش جهان، غلامرضا مصباحی مقدم در جلسه علنی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود با انتقاد از وضعیت موجود بازار ارز و عدم رسیدگی به آن از سوی دولت اظهار داشت: پس از دو بار نشست طی سه هفته گذشته که هرکدام حدود 5 ساعت با حضور نمایندگان دولت و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد و بین آنها تفاهم شد و صورتجلسه ای هم تهیه و به امضا رسید اما هنوز تکلیف مشخص نیست. 

وی ادامه داد: چرا که گفته می شود یک نفر هنوز تصمیم نگرفته است.  اما مصباحی مقدم در نطق پیش از دستور خود اشاره ای به اسم این "یک نفر" نکرد.

در همین حال پیگیری خبرنگاران نتیجه داد و مصباحی مقدم در پاسخ به فارس گفت: منظورم از "یک نفر" رئیس‌جمهور بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارنظر اخیرش که گفته بود یک نفر تصمیم خود را اعلام کند تا از بحران ارزی خارج شویم، اظهار داشت:‌ منظور من از این یک نفر آقای رئیس‌جمهور بود و این مسئله خیلی شفاف است.

وی افزود:  شخص رئیس‌جمهور باید در رابطه با مسائل ارزی که بوجود آمده پاسخگو باشد و شکی در این مسئله نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در صورتی که مشکلات حل نشود ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم.
     
وی  همچنین خواستار ورود رهبری به ماجرای بی ثباتی های اخیر شده و در این باره گفته بود: از رهبر معظم انقلاب استدعا دارم در چنین شرایطی تدبیری بیندیشند که از بحران های خودآفریده خارج شویم.

مصباحی مقدم گفت: کشور در بلاتکلیفی اقتصادی به سر می برد چرا که با وجود همکاری و تفاهم میان دولت و مجلس تصمیمی هنوز ابلاغ نشده است. در چنین مواردی عدم ابلاغ به هنگام، آسیب سنگینی به اقتصاد کشور و قیمت ها وارد می سازد که قابل جبران نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از رهبری هزینه نکنیم
Serbia
لیدر انحراف نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا رهبری در خصوص معیشت تاکید کرده اند و مسئله نرخ ارز اثر مستقیم بر قیمت اقلام و معیشت دارد.
اینم بندازید گردن ....... بدبخت ! حتماً ر..... طبق معمول .......... رو گول زده نه ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
یادمان باشد که کسی نباید از رهبری هزینه کند
خیلی عذر میخوام
واقعا سخت و سنگینه بخوام این حرف رو بزنم اما مجبورم بزنم!
الحق و و الانصاف که نماینده های ......و بی .....ای داریم که این تیم نالایق اقتصادی .....، این همه آدم رو سرکار گذاشتن ، یکی میگه من خبر ندارم ، یکی دیگه میگه در سفر است یکی دیگه اصلا جواب به مجلس نمیده و ...
مگه قحط الرجاله که از کنار گذاشتن این تیم یا با استیضاح یا با عوامل قانونی بتونید یه سروسامانی به این وضعیت بدید. واقعا دیگه در بخش خصوصی سخته کار کردن !!! شمارو به خدا به فکر بخش خصوصی باشید. ما نه سرمایه داریم نه ثروتمند. فقط میخوایم حقوق خودمونو در بیاریم .
ممنون از خبرهاتون
این همین دلاری که آقای رئیس جمهور گفت کاغذ بی ارزش؟ حالا به این نتیجه رسیده اند در بهترین وضعیت هر دلار 3000 تومان خواهد بود و در یک شایعه که امیدوارم درست نباشه خودشان حساب کردن هر دلار .........تومان است. خود شماها .........
ما اینهمه منتظر وعده و وعید شدیم کسی نبود و پاسخگوئی نیست
Netherlands
یعنی فرق یک نماینده مجلس و یک استاد دانشگاه بدون اختیارات قانونی چیه که نمایندگان از اختیارات خودشان استفاده نمی کنند و می خواهند رهبری وارد این قضیه شود؟