پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

چشم‌انداز اعتباری اتحادیه اروپا منفی شد

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 242893
موسسه رتبه‌بندی «مودی» چشم‌انداز اعتباری اتحادیه اروپا در برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت را به منفی کاهش داد و این امر تهدیدکننده کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند است که بیشترین سهم در بودجه این اتحادیه را دارند.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از بلومبرگ، چشم‌انداز اعتباری اتحادیه اروپا توسط موسسه اعتبارسنجی «مودی» منفی شد که این امر نشان‌دهنده خطرهایی است که آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند را تهدید می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ موسسه «مودیی»که روز گذشته در فرانکفورت منتشر شد، این موسسه رتبه‌بندی چشم‌انداز اعتباری اتحادیه اروپا را از پایدار و ثابت و رتبه «ای‌ای‌ای» در طولانی‌مدت به منفی کاهش داد. همچنین این موسسه چشم‌انداز این اتحادیه در برنامه‌های میان‌مدت را نیز از پایدار و رتبه موقتی «ای‌ای‌ای» به منفی کاهش داد.

«مودی»گفت: این تغییر نشان‌دهنده چشم‌انداز اعتباری منفی برای دولت‌های دارای رتبه «ای‌ای‌ای» است که سهم زیادی در بودجه اتحادیه اروپا دارند. ارزش اعتباری این اعضا به شدت به یکدیگر همبسته است بطوریکه همگی در معرض بحران بدهی منطقه یورو اگرچه با درجات مختلف قرار دارند.

این موسسه در بیانیه خود افزود: خطر کاهش رتبه اتحادیه اروپا ناشی از بدتر شدن اعتبار دولت‌های عضو است. بعلاوه، کاهش تعهد دولت‌های عضو به اتحادیه اروپا و تغییر چهارچوب مالیاتی این اتحادیه که منجر به مدیریت محافظه کارانه کمتر در بودجه شده است به اعتبار منفی منجر خواهد شد.

این موسسه تصریح کرد: درصورتی چشم انداز اعتباری اتحادیه اروپا باثبات خواهد شد که چشم‌انداز رتبه‌بندی کشورهای با رتبه «ای‌ای‌ای» به باثبات بازگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *