پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اخراج ۴ هزار کارگر در بریتیش پترولیوم

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 467502
شرکت نفتی بریتیش پترولیوم به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت نفت مجبور شد ۴ هزار کارگر را اخراج کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از CNBC خبر داد، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم که در اکتشافات و تولید نفت فعالیت دارد طی ۲ سال گذشته به دلیل کاهش بی سابقه قیمت نفت ۴ هزار از کارگران خود را اخراج کرده است. قیمت نفت از یک سال گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و به بشکه‌ای حدود ۳۱ دلار رسیده است؛ این قیمت کمترین میزان طی ۱۲ سال گذشته است و استخراج و تولید نفت را برای شرکت‌های نفتی مقرون‌به صرفه نمی‌کند.

براساس این گزارش، ۶۰۰ کارگر اخراجی شرکت بریتیش پترولیوم در دریای شمال فعالیت دارند. بخش زیادی از نگرانی‌های این شرکت‌های نفتی علاوه بر افت قیمت نفت کاهش میزان تقاضا از سوی چین است.

بعد از اینکه چین بهبود نسبی در اوضاع اقتصادی ایجاد کرد دوباره نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی در این کشور ظاهر شده است.

روز گذشته کردیت بانک سوئیس هشدار داد نشانه‌های بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۶ ظاهر شده است که قسمت عمده آن به دلیل کاهش رشد اقتصادی در چین است.

براساس این گزارش، شرکت نفتی بریتیش پترولیوم بقیه کارگران خود را در سالن اجلاس برای ادامه همکاری توجیه کردند.

مارک توماس رئیس منطقه‌ای بریتیش پترولیوم دریای شمال در بیانیه‌ای اعلام کرد: که به دلیل شرایط بد بازار نیاز داریم تا گام ویژه‌ای برای اطمینان‌سازی اشتغالمان در این بازار پر رقابت ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *