جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعلام‌جدول زمانبندی انتقال گاز ایران‌به پاکستان

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 242844
وی افزود: از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از تکمیل ساخت این خط لوله، روزانه ۷۵۰ میلیون فوت مکعب گاز ایران وارد پاکستان می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، "عاصم حسین" وزیر نفت و انرژی پاکستان اعلام کرد که سیر مطالعات و بررسی‌ها بر روی پروژه خط لوله گاز صلح تا قبل از ماه اکتبر (مهرماه) ۲۰۱۲ به پایان رسیده و روند ساخت این پروژه از ماه دسامبر (آذر ماه) ۲۰۱۲ آغاز می‌شود.
 
وزیر نفت پاکستان در ادامه اظهار داشت: کار بر روی این پروژه طبق برنامه تهیه شده پیش‌رفته و طراحی مهندسی این خط لوله نیز با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ماه) به پایان می‌رسد.
 
عاصم حسین گفت: کارها برای خرید برخی اقلام مهم و ضروری مانند خطوط لوله و کمپرسورها نیز شروع شده است.
 
پایگاه خبری "تریبون اکسپرس" پاکستان با انتشار این خبر نوشت: به نظر می‌رسد دیدار اخیر "آصف علی زرداری" با رهبر معظم انقلاب ایران در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران "جنبش عدم تعهد" در تهران، باعث شده است تا وزیر نفت و انرژی پاکستان اقدام به نشر جدول زمانبندی برای اجرای پروژه خط لوله گاز صلح کند.
 
پیش از این جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود در صورتیکه پاکستان در زمان تعیین شده اقدام به ساخت و بهره‌برداری از این پروژه نکند، روزانه باید حدود یک میلیون دلار به ایران جریمه بپردازد.
 
پاکستان برای رفع مشکل انرژی در این کشور با ایران، ترکمنستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت انتقال انرژی قراردادهایی را به امضا رسانده که در این بین خط لوله گاز صلح (انتقال گاز ایران به پاکستان) از رشد خوبی در روند ساخت و اجرا برخوردار بوده و به اذعان مقامات ۲ کشور در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *