چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

از پروژه انتقال گاز ایران کنار نمی‌کشیم

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 323209
وزیر نفت پاکستان با تاکید بر مصمم بودن اسلام آباد برای تکمیل پروژه انتقال گاز ایران گفت: «مطلقا هیچ احتمالی برای کنار کشیدن از این پروژه وجود ندارد، زیرا ما به آن نیاز داریم.»
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه‌های پاکستانی نوشت: وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت اسلام آباد مصمم به تکمیل ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز از ایران است.

شهید خاقان عباسی روز شنبه گفت: «مطلقا هیچ احتمالی برای کنار کشیدن از این پروژه وجود ندارد، زیرا ما به آن نیاز داریم.»

اخیرا وزیر نفت ایران نسبت به اجرایی شدن این پروژه ابراز تردید کرده و از احتمال لغو قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خبر داده است.

این پروژه ۷.۵میلیارد دلاری که با هدف کاستن از بحران قدیمی کمبود گاز و برق در پاکستان اجرا می شود، با تهدیدات و فشارهای آمریکا مواجه شده است.

آمریکا پاکستان را تهدید کرده است که در صورت تکمیل این خط لوله علیه این کشور تحریم های اقتصادی به اجرا خواهد گذاشت. اما دولت پاکستان تاکید می کند قصد دست کشیدن از تصمیم خود را ندارد.

خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان قادر خواهد بود روزانه ۲۱.۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را از ایران به پاکستان انتقال دهد. مرحله نهایی ساخت این خط لوله که رسما عملیات اجرایی آن در ۱۱ ماه مارس امسال آغاز شده است، ۱.۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

ایران قبلا احداث ۹۰۰ کیلومتر از این خط لوله را که در خاک خود واقع شده است به اتمام رسانده و در حال کمک به پاکستان برای احداث ۷۰۰ کیلومتر باقیمانده از خط لوله در خاک پاکستان است.

تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران می تواند به دولت پاکستان در غلبه بر بحران انرژی این کشور کمک شایانی بنماید.

در ۲۴ سپتامبر، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیداری دوجانبه که در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد برگزار شد، بر ضرورت تکمیل خط لوله انتقال گاز تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *