جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تمام ركوردهايي كه اسپانيا شكست

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب: 231509
پيروزي پرگل اسپانيا مقابل ايتاليا، با شكسته شدن چند ركورد تيمي و انفرادي براي ماتادورها همراه بود.
به گزارش جهان به نقل ازايسنا، پيروزي ۴ بر صفر اسپانيا مقابل ايتاليا در فينال يورو ۲۰۱۲ قاطع‌ترين پيروزي يك تيم در تاريخ ديدارهاي فينال رقابت‌هاي يورو و جام جهاني محسوب مي‌شود. همچنين اسپانيايي‌ها با اين پيروزي، تبديل به نخستين تيمي شدند كه سه جام معتبر بين‌المللي را به صورت متوالي كسب كرده‌اند (يورو ۲۰۰۸، جام جهاني ۲۰۱۰ و يورو ۲۰۱۲).

همچنين اين سومين قهرماني اسپانيا در رقابت‌هاي يورو بود (دو قهرماني قبلي در سال‌هاي ۱۹۶۴ و ۲۰۰۸ به دست آمده‌اند). به اين ترتيب، اسپانيايي‌ها با ركورد سه قهرماني آلمان در اين رقابت‌ها برابر شدند. علاوه بر اين، ۱۳ نفر از بازيكنان اسپانيا، نخستين بازيكناني بودند كه دو بار پياپي قهرمان يورو مي‌شوند.

ايكر كاسياس، دروازه‌بان اسپانيا، تبديل به نخستين بازيكني شد كه به ركورد ۱۰۰ پيروزي ملي دست پيدا مي‌كند. همچنين كاسياس در اين رقابت‌ها ركورد ۵۰۹ دقيقه بدون گل را از خود بر جاي گذاشت و موفق شد ركورد ۴۹۴ دقيقه بدون گل دينو زوف دروازه‌بان ايتاليايي را بشكند.

فرناندو تورس كه عنوان آقاي گلي يورو ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد، تبديل به نخستين بازيكني شد كه در دو فينال رقابت‌هاي يورو موفق به گلزني مي‌شود. همچنين ژاوي نيز نخستين بازيكني شد كه در دو فينال يورو پاس گل مي‌دهد.

همچنين، داويد سيلوا با دو گل زده و سه پاس گل، مستقيما در پنج گل تيمش در اين رقابت‌ها دخالت داشت كه اين موضوع هم نوعي ركورد محسوب مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *