شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مرسی در برابر مردم سوگند یاد کرد

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب: 231067
محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر امروز با حضور در جمع میلیونی مردم قاهره در میدان التحریر این شهر، در برابر آنها سوگند یاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در این مراسم نمادین که به صورت هم‌زمان از سوری بسیاری از شبکه‌های خبری عرب‌زبان پخش شد، مرسی اعلام کرد که پیوندهای خود با مردم را به هیچ عنوان قطع نخواهد کرد و او رئیس جمهور همه مردم مصر است.

رئیس جمهور منتخب مصر در ادامه با بیان اینکه انتخاب من به عنوان رييس جمهوري مصر افتخاري عظيم است و به اين تكليف افتخار مي كنم، به همه مردم مصر درود فرستاد و خطاب به حضار در میدان تاکید کرد ميدان التحرير شاهد تولدي جديد براي مصر آزادي ها بود.

وی همچنین با یاد کردن از کشته‌شدگان انقلاب مصر یادآور شد که این خون پاك شهدا بود كه درخت آزادي را آبياري كرد.

رئیس جمهور مصر خطاب به همه اقشار مردم این کشور به خصوص کسانی که سعی دارند اسلام‌گرایی وی را دلیلی بر ایجاد محدودیت‌ها علیه اهل فرهنگ و هنر، احترام خود را نسبت به اهل هنر، فرهنگ و اطلاع رساني در مصر اعلام کرد و خطاب به تجمع میلیونی مردم در میدان التحریر گفت: شما صاحب حكومت هستيد و منبع آن و شما صاحب مشروعيت هستيد، شما منبع قدرتي هستيد كه بالاتر از همه است.

مرسی بر ناتمام بودن انقلاب مصر تاکید و وعده تحقق همه اهداف آن را داد و با بیان اینکه هيچ قدرتي بالاتر از قدرت انقلاب نيست، گفت:هرگز كسي مانند ما از حقوق شما نمي كاهد، چرا که هيچ موسسه اي بالاتر از اراده مردم نيست.

وی در ادامه به صورت نمادین و آنگونه که خود وی یادآوری کرد به صورت رسمی در برابر مردم در میدان التحریر سوگند یاد کرد و گفت: عهد مي‌بندم با خداوند و با شما كه نظام جمهوري را حفظ كنم.

رئیس جمهور مصر همچنین با اشاره به برخی محدودیت‌هایی که برای رئیس جمهوری این کشور توسط شورای نظامی پیش آمده، بدون اشاره به این شورا یادآور شد که بر سر هيچيك از اختيارات رييس جمهور كوتاهي نمي كنم و سپس به ناتمام بودن انقلاب در این کشور اشاره نمود و گفت: با شما در هر لحظه براي تحقق كامل اهداف انقلاب فعاليت مي كنم.

محمد مرسی که در لحظاتی از سخنرانی خود در حالی که توسط محافظان احاطه شده بود، از پشت تریبون خارج شد و به صورت مستقیم در برابر مردم قرار گرفت و به آنها در گرفتن انتقام خون شهدا تعهد داد و آن‌را امانتی در گردن خود دانست که به هیچ عنوان از آن کوتاهی نخواهد کرد.

وی به دیگر موارد و برنامه‌های خود در دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و با محور قرار دادن موضوع روابط خارجی مصر گفت: مصر در روابط خارجي خود آزاد خواهد و هيچ جايي براي وابستگي به هيچ قدرتي نيست. مرسی در ادامه به صورت تلویحی به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره نمود و تصریح کرد: با پيام صلح آمديم اما با قدرت ملتمان به هر گونه تجاوز پاسخ خواهيم داد، هشدار مي دهيم كسي از ما به كرامت مصر ضربه بزند.

ای هم وطنان با کمک یکدیگر مفهوم جدیدی از روابط خارجی با تمامی قدرت‌های خارجی ایجاد خواهیم کرد و دست خود را به سوی تمامی کشورها دراز خواهیم کرد. رئیس جمهور منتخب مصر در جریان این سخنرانی بارها تاکید کرد که هیچ قدرتی بالاتر از ملت نیست و ملت منبع تمام قدرت است و بالاتر از هر سلطه و نهادی در این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *