يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱۹

ناراحتی علما و مردم قم از تصمیم ناگهانی دولت/ 'قطعا باید در این تصمیم تجدیدنظر شود'

جمعه ۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 231036
امام جمعه قم با تجلیل از خدمات حجت الاسلام موسی پور به عنوان استاندار قم، گفت: مردم و علمای قم خواستار ادامه مأموریت وی در قم هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در خصوص تغییر ناگهانی استاندار قم در روزهای گذشته اظهار داشت: مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب ناراحتی مردم شده است.
 
وی عنوان کرد: بعد از 33 سال از انقلاب برای اولین بار یک استاندار روحانی در کشور و آن هم در قم بر سر کار آمد که ارتباطش با حوزه و هم مردم بسیار مطلوب بود.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تجلیل از خدمات حجت الاسلام موسی پور در استان قم اظهار داشت: وی انسان فاضل‌، دور اندیش و با کفایت و دارای آرامان‌های بلند برای توسعه و عمران استان قم بود و در این دوره نیز طرح‌های خوبی را آغاز و به سرانجام رساند.
 
وی با بیان اینکه نگاه استاندار قم به طرح‌های زیربنایی و همچنین توجه به مناطق محروم استان از نقاط قوت عملکرد وی بوده، افزود: تغییر حجت الاسلام موسی‌پور در این شرایط به هیچ وجه مورد حمایت مردم نیست.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: از طرف مردم شریف قم و علما خواستار تداوم مأموریت استاندار در قم هستیم.
 
مصلحت قم چیز دیگری است

همچنین فارس هم گزارش داد که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به تغییر استاندار قم گفت: استاندار در یک استان نماینده تام دولت و مدیر ارشد استان به شمار می‌رود و معمولا اگر او در ارتباط با مردم، مسائل فرهنگی، سیاسی و...خوب عمل کند تابلوی دولت به شمار می‌رود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار به عنوان مدیر ارشد در استان نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد، گفت: مردم به صورت مستقیم با خود دولت ارتباط ندارند و آنچه می‌بینند از طریق مدیر ارشد و استاندار بوده و وقتی تلاش‌ها، فعالیت‌ها و مواضع را مشاهده می‌کنند موجب اعتماد ایشان به دولت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی دریادار محتاج استاندار قم بود، افزود: ایشان چون قمی بود تعصب خاصی نسبت به قم داشت
نماینده مردم قم با اشاره به اینکه باید جلوی این رنجیدگی خاطر مردم قم که در تاریخ ماندگار خواهد شد گرفته شود، گفت: مراجع تقلید تاکید کرده‌اند که این جریان به صورت معقول منطقی دنبال شود، ما همیشه در کنار دولت بودیم،هستیم و خواهیم بود ولی مصلحت قم چیز دیگری است و قطعا باید در این تصمیم تجدید نظر شود.
و در آن دو سالی که در این استان عهده‌دار مسئولیت بود تلاش‌های فراوانی انجام داد و پس از آن در وزارت کشور مشغول خدمت شد.
 
آشتیانی با اشاره به خدمات دکتر ناظمی اردکانی در زمان تصدی استانداری قم تاکید کرد: بعد از ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به عنوان استاندار قم انتخاب شد.
 
وی با اشاره به اینکه قم مرکز مرجعیت و حوزه‌های علمیه است، افزود: انتخاب یک روحانی پرورش یافته حوزه به عنوان استاندار قم کاری ارزشمند بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام موسی‌پور دارای سابقه فرهنگی بود،‌ افزود: او به عنوان یک چهره فرهنگی با ائمه جماعت، ائمه جمعه، مساجد، گروه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، دفتر مراجع تقلید و خود ایشان ارتباط خوبی داشت.
 
وی اضافه کرد: ایشان از طرفی چهره سیاسی بود و چهار سال به عنوان معاون پارلمانی وزارت کشور فعالیت کرده بود و به همین دلیل از روز نخست تصدی مسئولیت کار را به دست گرفت.
 
آشتیانی با اشاره به موفقیت استاندار قم در کارهای عمرانی افزود: اگر مقایسه‌ای بین زمان مدیریت ایشان با دوره‌های قبل شود حجم به ثمر رسیدن کارهای عمرانی عقب افتاده و فسیل شده قابل مشاهده است.
 
وی با اشاره به اینکه سه راهی خرمشهر به یک پروژه خسته کننده تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری ایشان این پروژه به سرانجام رسید و امروز پروژه‌های عظیم مترو و منوریل نیز حرکت پرشتاب خود را طی می‌کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم احداث تقاطع 72  تن را مورد توجه قرار داد و گفت: سابقه ندارد پروژه عمرانی در استان قم به این سرعت در طول یک سال به سرانجام برسد.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز و بلوار پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: از طرف اصناف و گروه‌های مختلف خواستند که امروز حرکتی داشته و در مقابل استانداری تجمع کنند.
 
آشتیانی با اشاره به اینکه قم خاستگاه انقلاب حوزه و مراجع تقلید است، گفت: اگر در چنین شهری بخواهد تغییری صورت گیرد شأن مردم قم این است که در زمینه این تغییر با آنان مشورت شود.
 
وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی که در سال‌های اخیر به قم شده و اعتبارات اختصاص داده شده از اول انقلاب بی‌سابقه بوده است، گفت: قم حرم اهل بیت، مرکز مرجعیت و حوزه است و مردم قم برای انقلاب زحمات زیادی کشیدند، نباید با برخی تصمیمات این پیشرفت شبانه روزی قم متوقف شود.
 
نماینده مردم قم با اشاره به اینکه باید جلوی این رنجیدگی خاطر مردم قم که در تاریخ ماندگار خواهد شد گرفته شود، گفت: مراجع تقلید تاکید کرده‌اند که این جریان به صورت معقول منطقی دنبال شود، ما همیشه در کنار دولت بودیم،هستیم و خواهیم بود ولی مصلحت قم چیز دیگری است و قطعا باید در این تصمیم تجدید نظر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا قراره عناصری که عملکردشون مورد رضایت مردم شهرهاست برکنار شوند و در عوض ...... در استان خراسان شمالی هم متاسفانه شبیه همین اقدام صورت گرفته است . جدا جای تامل و تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا سیاست (یه هویی = ناگهانی) در دستور کار دولت فخیمه قرار گرفته . کاش در مورد کنترل قیمتها و مهار گرانی هم یه هویی اقدام میکردند .
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک شهروند قمی کاملا با نظر اقای سعیدی، جهت ابقای جناب اقای موسی پور موافقم.
بعد از مدتی مدید استانداری در قم سرکار آمد که بسیاری از طرحهای عمران شهری را به جریان انداخت که باعث حل مشکلات ترافیکی و رفاه نسبی مردم میشد
از جمله احداث مترو، تقاطع غیرهمسطح خرمشهر و 72تن که ورودی های اصلی قم به حساب می آید
اما تصمیم خلق الساعه دولت مدیری که میتوانست قم را به آبادانی و پیشرفت رهنمون شود را قربانی کرد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم طبق قانون حق نصب و عزل استاندار با هیچ کدام از این اقایونی که سخنرانی کردند نیست. خوبست روحانیون عزیز خود پیشتاز قانونگرائی باشند نه خدایی ناکرده جنجال افرینی کنند التماس دعا
United States
به هر حال مردم و علما حق دارن نظرشونو درباره دیگران و مسئولین شهر بدن و کسی نمی تونه جلوی اظهار نظر کسی رو بگیره. هر چند دولت معمولا کار خودشو می کنه
در عوض بخشدار بخش ما (داورزن ) با اینکه اکثر مردم با او مخالفند هنوز بر اریکه قدرت سوار است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دولت با اینکه ادعا میکنه خادم ملته و... اما بعضا نظر مردم براش اهمیت نداره.
شبیه قضیه قم برا سایر استانها هم اتفاق افتاده.
این رفتار متناقض یعنی چی؟!
United States
استاندار به این خوبی چرا در قم عوض شود؟!
Iran, Islamic Republic of
راست میگند دیگه چرا آقای احمدی نژاد جلوی ویژه خواری رو می گیره چرا دائم باعث می شود که صدای خواصی که در منافع آنها در خطر است در بیایید چرا رییس جمهور ولایی و مردمی این همه سنگ جلوی پای رانت خواران می اندازد!
البته علمای قم این را توجه داشته باشند رییس جمهور محترم طبق قانون حق دارد مدیران خود را تغییر دهد و همه موظفند از قانون تبعیت کنند.
Iran, Islamic Republic of
بيخودي خودتون رو خسته نکنيد احمدي‌نژاد قول مي‌دم به هيچ عنوان به حرف مردم و علما توجه نمي‌کند و کاري را که خود فکر مي‌کند صحيح است انجام مي‌دهد هر چند همه مخالف باشند.
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه و علما روي هم مثلا 10 نفرن .. فرض کنيم مردم طرفدار هم 100 هزار نفر باشن ..شايد مخالفان بيشتر باشن .. يا اصلا اين آقا چطوری از طرف مردم اعلام رضايت يا نارضايتي مي کنه!؟؟
United States
آخ که چقدم جلوی ویژه خواری رو گرفته!!! خوبه پرونده برخی از خیلی نزدیکان ایشون رو شده و کار به جاهای باریکی داره می کشه که شما اینطور حرف می زنی و الا جز این بود ادعاهای بزرگتری می کردی!
United States
من به عنوان یک شهروند قمی دست رئیس جمهور را به خاطر این برکناری می بوسم و البته دوست دارم بدانم رئیس جمهور محترم چرا انقدر دیر اقدام به این برکناری نموده است. امیدوارم فرد کارامدتری را جایگزین ایشان نماید
Iran, Islamic Republic of
رئيس جمهور اختيارات هيات وزيران را به كارگروه توسعه و عمران قم داده اند.و اين بزرگترين خدمتي است كه ايشان به قم كرد وليكن بررسي كنيد در 2 سال گذشته چه مقدار از اين ظرفيت استفاده شده است .بعد از اينهمه كم كاري و مشكلات متعدد كه مردم قم با ان دست و پنجه نرم كرده اند ساختن دو تقاطع و يك پل چقدر به چشم مي ايد!!!!!!؟
United Kingdom
ولی من به عنوان یک قمی از اقدام دولت بسیار متعجب شدم. چون استاندار در بین مردم قم بسیار محبوب و مدیری قاطع و کارآمد بودند. همه از این جابجایی متعجب هستند.

((اون کاربری که گفته جابجایی حق دولت هست، مطمئنا اقای موسی پور(استاندار برکنارشده ی قم) را نمیشناسد و از عملکرد خوب ایشان در قم بی خبر است))
United States
سلام. من ساکن قم هستم و به نظر من این کار زودتر باید انجام میشد.
سلام
من یک شهروند همدانیم
استاندار جدیدی که برای قم معرفی شده قبلا استاندار ما بوده!
اگه شما یه گزارش میدانی از مردم همدان من درباره ایشان تهیه کنید قطعا 90 درصد به ضعف ایشان اذعان میکنند.ما از یه طرف خوشحالیم که آقای پیریایی از همدان رفتند و از یه طرف ناراحتیم که رفتن جای مهم تر از همدان یعنی قم!
من هم به عنوان یک قمی میگم ایشون خوب کار کرد و با علما رابطه خوبی داشت