پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

آلودگی هوای بوشهر 10 برابر حد مجاز

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 229464
مدیر کل محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون میزان آلودگی هوای استان بوشهر 10 برابر حد مجاز است، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی این آلودگی رو به کاهش است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید اصغر مطهری اظهار داشت: این آلودگی از دیروز بعد از ظهر آغاز شده و میزان آلودگی و گرد و خاک موجود در هوای استان در روز گذشته 20 برابر حد مجاز اعلام شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به میزان بالای گرد و خاک موجود در هوای استان بوشهر، وضعیت هوای این استان ناسالم اعلام شده است.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون میزان آلودگی هوای استان بوشهر 10 برابر حد مجاز است و بر اساس  پیش‌بینی هواشناسی این آلودگی رو به کاهش است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان بوشهر تا ظهر امروز میزان آلودگی موجود در هوای استان کاهش خوبی داشته باشد.
 
مطهری با اشاره به پیامدهای منفی پدیده گرد و خاک گفت: با توجه به لطمات پدیده گرد و خاک به همه جنبه‌های زندگی تنها راهی که داریم کاهش این اثرات و لطمات در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... است و تنها راه مقابله با این پدیده پیشگیری از بروز صدمات ناشی از آن است.
 
وی بیان کرد: از آنجا که قسمت اعظم این پدیده فرا منطقه ای است سازمان حفاظت محیط زیست نشست‌های متعددی با کشورهای درگیر با پدیده گرد و خاک به ویژه کشور عراق داشته است.
 
مطهری ادامه داد: اولویت اقدام برای کاهش این پدیده با کشورهایی نظیر عراق است و قراردادهایی نیز در این زمینه با این کشور منعقد شده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حل این معضل از اولویت‌های کشور عراق نبوده است این قرارداد ابتر مانده است و با رایزنی‌هایی که سازمان در این رابطه داشته است قرار شده عراق به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل از نظر مالی و کارشناسی در این زمینه را دارد.
 
مطهری خاطرنشان کرد: مقرر شده است کشور عراق با عمل به تعهدات خود روی منبع آلودگی متمرکز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *