يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

مجلس پاکستان نماینده آمریکایی را اخراج کرد

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 225168
دیوان عالی پاکستان حکم به اخراج نماینده مجلس این کشور به خاطر داشتن ملیت آمریکایی داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "اکسپرس"، "افتخار محمد چودری" رئیس دیوان عالی پاکستان روز گذشته در بررسی پرونده اعضای مجلس که تابعیت 2 ملیتی دارند، اعلام کرد: هیچ یک از اعضای مجلس حق ندارند ملیتی آمریکایی داشته باشند.

به گفته منابع پاکستانی، روز جمعه پرونده اعضای مجلس که تابعیت 2 ملیتی دارند، در دادگاه بررسی شد و اولین متهم این پرونده "فرح‌ناز اصفهانی" بود.

فرح‌ناز اصفهانی از اعضای مجلس پاکستان، عضو حزب "مردم" این کشور و همسر "حسین حقانی" سفیر سابق پاکستان در آمریکا، در نامه‌ای به دادگاه عالی پاکستان نوشت: ملیت آمریکایی من، پاکستانی بودنم را زیر سوأل نمی‌برد و من یک پاکستانی وطن پرست هستم.

وی همچنین از دادگاه خواسته است تا مهلت بیشتری را برای دفاع از خود در اختیار وی بگذارد.

"سید محمود اختر نقوی" تمام مدارک مربوط به ملیت آمریکایی فرح ناز اصفهانی را در اختیار دادگاه قرار داده که ثابت می‌کند اصفهانی از طریق اینترنت ملیت آمریکایی دریافت کرده و برای وفادار بودن به آمریکا سوگند یاد کرده است.

با توجه به مدارکی که ارائه شد فرح‌ناز اصفهانی به ملیت آمریکایی خود اعتراف کرده و دادگاه اعلام کرده که افراد دارای دو ملیت نمیتوانند عضو مجلس باشند.

با اینکه رئیس دادگستری اذعان دارد که طبق قانون کسانی که ملیتی آمریکایی دارند به کشور وفادار هستند و می‌توانند به عضویت مجلس درآیند اما دیوان عالی پاکستان این موضوع را رد کرد.

قاضی "جواد ایس خواجه" سوگند فرح‌ناز اصفهانی برای دریافت ملیت آمریکایی را قرائت کرد که در این سوگندنامه خانم اصفهانی سوگند خورده، اگر برای دفاع از آمریکا مجبور به استفاده از سلاح باشد این کار را خواهد کرد.

خواجه گفت: هر کسی که ملیت دیگری غیر از ملیت پاکستان داشته باشد، نمی‌تواند برای کشور تصمیم بگیرد و هیچ خارجی و َآمریکایی حق ندارد به عضویت مجلس پاکستان درآید.

چودری با اشاره به اینکه کسانی که 2 ملیتی هستند از نظر وی پاکستانی نیستند، گفت: اجازه نمی‌دهیم خارجی‌ها برای کشورمان تصمیم بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *