شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

استقبال از کتب جدید استاد قزوه+عکس

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 222084
به گزارش جهان، محمدحسین نعمتی شاعر و مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: همانطور که پیش بینی می شد استقبال از این دو مجموعه بسیار گسترده بوده است و هر روز مراجعه به غرفه شهرستان ادب جهت تهیه این دو مجموعه بیشتر می شود.


«صبح بنارس» که تازه‌ترین اشعار علیرضا قزوه را -در مدت اقامت در کشور هند -در بر دارد و تازه ترین آثار این شاعر را شامل می شود و رد پای مسائل روز در بسیاری از آثار دیده می شود و از این لحاظ نیز دارای اهمیت است به گونه ای که مخاطب حضور این شاعر را در عرصه های مختلف زندگی احساس می کند.

همچنین «چمدان های قدیمی» گزیده غزل‌های علیرضا قزوه به انتخاب علی محمد مودب، مبین اردستانی و تنی چند از شاعران است که ۵۶ غزل از این شاعر بنام معاصر را در بر دارد. تعدادی از غزلهای ایشان در دفاتر قبل و تعدادی نیز نو سروده های او را شامل می‌شود.


وی در خصوص سایر کتابهای منتشر شده شعر در موسسه گفت: «بی خبری ها» و «چاره ها» میلاد عرفان پور» و «سکوت کاهگلی» رضا شیبانی نیز از دیگر کتابهای پر فروش این انتشارات بوده اند.

نعمتی در خصوص دیگر کتابهای شاخص منتشر شده در موسسه شهرستان ادب به کتاب «کهکشان چهره ها» علی محمد مودب و «گلفروش مسلمان» مجید سعد آبادی اشاره کرد و افرود: «کهکشان چهره‌ها» ۶۵ شعر تازه نیمایی از علی محمد مودب را شامل می شود و توانسته است نگاهی نو به قالب نیمایی داشته باشد و همچنین امکانات جدیدی در بکارگیری از این قالب به مخاطبان عرضه نموده است.

وی اضافه کرد: مودب که پیش از این تجربه های موفق و شاخصی در حوزه شعر سپید و کلاسیک در کارنامه خود دارد در این مجموعه توانسته است به خوبی نشان دهد که قالب نیمایی به شرط خوب بکار گرفته شدن شاعر، ضمن برخورداری از ظرفیت وزن و قافیه به مفاهیم نو و زندگی روز نیز بپردازد.

نعمتی ادامه داد: همچنین «گلفروش مسلمان» تجربه متفاوت از مجید سعدآبادی چهره آشنای شعر سپید است که توانسته است با نگاهی شاعرانه به بیان دغدغه های اجتماعی خود بپردازد این کتاب که حاصل تجربه های زندگی شاعر در خارج از کشور می باشد توانسته است به خوبی ضمن حفظ شاعرانگی اشعار مسائل و دغدغه های مسلمانان در گوشه و کنار دنیا را به تصویر بکشد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با رایزنی های انجام شده تعداد کتابهای این موسسه تا پایان سال به بیش از ۳۰ عنوان خواهد رسید.

شایان ذکر است تمامی این آثار در نمایشگاه کتاب به علاقه‌مندان عرضه خواهده شد و دوستداران ادب و فرهنگ می تواند این کتابها را با مراجعه به سالن ناشران عمومی، راهرو شماره ۳،غرفه ۱۵ تهیه نمایند. ضمنا موسسه شهرستان ادب می‌کوشد با حضور شاعران و نویسندگان اثار منتشر شد فضای مناسبی را جهت تعامل مخاطبان با ایشان فراهم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *