دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

حضور "شهرستان ادب" در نمایشگاه کتاب

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 220496
نعمتی افزود: رویه شهرستان ادب در نشراین کتابها پرداختن به جریان اصیل ادبیات انقلاب اسلامی بوده است. ادبیات که معانی و معارف انسانی را منعکس می کند و به بارور شدن هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی می انجامد.
به گزارش جهان، مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب از عرضه ۱۴ عنوان کتاب شعر و داستان از شاعران و نویسندگان نام آشنای کشور توسط این موسسه در نمایشگاه خبر داد.

محمد حسین نعمتی شاعر و مدیر روابط عمومی شهرستان ادب به فعالیت‌های انتشارات شهرستان ادب در حوزه شعر و داستان را تشریح کرد.

نعمتی همچنین یادآور شد تمامی این آثار در نمایشگاه کتاب به علاقه‌مندان عرضه خواهده شد و دوستداران ادب و فرهنگ می تواند این کتابها را با مراجعه به سالن ناشران عمومی، راهرو شماره ۳، غرفه انتشارات سلمان پاک تهیه نمایند. ضمنا موسسه شهرستان ادب می‌کوشد با حضور شاعران و نویسندگان اثار منتشر شد فضای مناسبی را جهت تعامل مخاطبان با ایشان فراهم آورد.

نعمتی افزود: رویه شهرستان ادب در نشراین کتابها پرداختن به جریان اصیل ادبیات انقلاب اسلامی بوده است. ادبیات که معانی و معارف انسانی را منعکس می کند و به بارور شدن هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی می انجامد.امیدواریم نخستین حضوراین موسسه در زمینه نشر به استمرار این راه و گام های محکم تر منتهی شود و انتشارات شهرستان ادب پایگاه مناسبی برای ادبیات انقلاب اسلامی باشد.

این آثار به شرح ذیل است:

«چمدان های قدیمی»
این اثر گزیده غزل‌های علیرضا قزوه است که ۵۶ غزل از این شاعر بنام معاصر را در بر دارد. تعدادی از غزلهای ایشان در دفاتر قبل و تعدادی نیز نو سروده های او را شامل می‌شود.

«صبح بنارس»
«صبح بنارس» عنوان کتاب دیگری از قزوه است که تازه‌ترین اشعار ایشان را - در مدت اقامت در کشور هند - در بر خواهد داشت.

«کهکشان چهره‌ها»
این کتاب ۶۵ شعر تازه نیمایی از علی‌محمد مودب را به نمایشگاه خواهد آورد. در این مجموعه شاعر به بیان نگاه شاعرانه خود از هستی پرداخته و توانسته است نگاهی نو به قالب نیمایی داشته باشد و همچنین امکانات جدیدی در بکارگیری از این قالب به مخاطبان عرضه می‌نماید.

«سکوت کاهگلی»
رضا شیبانی اصل، شاعر توانای تبریزی نیز با مجموعه شعر «سکوت کاهگلی» سکوت خود را خواهد شکست و نخستین اثر خود را به نمایشگاه می‌آورد. این کتاب حاوی ۴۵ شعر از رضا شیبانی است که درقالب غزل و چهار پاره سروده شده است.

«بی خبری‌ها»
این اثر مجموعه شعر تازه از میلاد عرفان‌پور شاعر جوان و نام آشنای کشور است که شامل اشعاری در قالب غزل و رباعی است.

«چاره‌ها»
گزیده رباعیات معاصر به انتخاب میلاد عرفان‌پور رباعی سرای مطرح کشور دیگر کتاب منتشر شده توسط شهرستان ادب است . این کتاب ۱۱۰ رباعی معاصر را به عنوان آثار برتر سه دهه اخیر به انتخاب میلاد عرفان‌پور معرفی می‌کند.

«گلفروش مسلمان»
«گلفروش مسلمان» مجموعه ای تازه از شعرهای سپید مجید سعدآبادی است. سعد آبادی در این کتاب با نگاهی نو و شاعرانه، درباره مسلمانان و احوال آنان در جهان سخن گفته است سعدآبادی کوشیده است در این کتاب نگاهی شاعرانه و جهانی به این مقوله داشته باشد.

«نامت رابگذار وسط این شعر»

این مجموعه شعر سپید از محمدرضا شرفی خبوشان شاعر و داستان نویس جوان و نام آشنای کشور است که با محوریت دفاع مقدس سروده شده است و امیدواریم که در نمایشگاه عرضه گردد.

همچنین ۷ عنوان کتاب داستان و رمان توسط موسسه شهرستان ادب در نمایشگاه کتاب به شرح ذیل عرضه می‌شود:

رمان «وقتی دلی»
این رمان تاریخی روایتی جذاب از زندگی یکی از اصحاب پیامبر به نام «مصعب بن عمیر» است. مصعب که در خانواده ای اشرافی و بی اخلاق متولد شده است در نوجوانی به همراه پدرش راهی یک سفر تجاری می شود. اما این سفر برای او یک تجربه ی تازه به همراه دارد. این کتاب را محمدحسن شهسواری نوشته است.

رمان «آواز بلند» نوشته علی اصغر عزتی پاک
همدان، سال های دفاع مقدس، سایه ی سنگین بمباران بر روی شهر، گروگان گیری، خیانت، شهادت. این ها عناصری هستند که فضای کلی رمان آواز بلند را می سازند. عزتی پاک در این رمان به دور از کلیشه ها و تصاویر تکراری به ترسیم کنش ها و واکنش های مردم در برابر جنگ می پردازد...

رمان «زندانی کوچک» نوشته سیدحسن حسینی ارسنجانی
حسینی ارسنجانی در این اثر که در قالب رمان نوجوان نوشته شده است ما را با خود به روستاهای شیراز می برد. به روزهای سلطه ی طاغوت و بهره کشی خوانین از مردم ضعیف روستاها. زندانی کوچک حکایت روزهایی از زندگی یک نوجوان است که علی رغم سن کمش با زورگویان منطقه خود به مبارزه برمی‌خیزد. این کتاب در چهارمین جشنواره داستان انقلاب رتبه اول بخش رمان نوجوان را به خود اختصاص داده است.

مجموعه داستان «شهید خودم» نوشته سیدمهرداد موسویان

شهید خودم مجموعه داستان های کوتاه سید مهرداد موسویان در قالب نوجوان است. موسویان که برگزیده جشنواره داستان انقلاب نیز هست در داستان هایش از نظرگاه نوجوانان به زوایای مختلفی از انقلاب سرک کشیده و مجموعه ای خواندنی را شکل داده است.

مجموعه داستانک «چشمانش گریان، دستانش خونی» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه
داستانک های این مجموعه با نگاهی تیزبینانه به انقلاب نگاه کرده‌اند و گاه تصاویر زیبا، به یاد ماندنی و عمیقی را ثبت کرده‌اند. طنز در نگاه نویسنده به گونه‌ای ست که مخاطب را به فکر وا میدارد. گونه گونی و گستردگی فضاها یکی دیگر از ویژگی های مثبت این مجموعه است.

مجموعه داستان «می خواهد چشم هایش باز باشند» مجموعه داستان کوتاه انقلاب-دفتر اول
دفتر داستان موسسه شهرستان ادب با انتشار «فراخوان داستان کوتاه انقلاب» نویسندگان کشور را به قلم زدن در این عرصه دعوت کرد که بازخورد این فراخوان برای ما جالب توجه بود. آثار زیادی از داستان نویسان سراسر کشور به دفتر موسسه رسید. ماحصل بررسی این آثار، شکل گرفتن دو دفتر «مجموعه داستان کوتاه انقلاب» بود. آثار برگزیده از میان داستان های رسیده به این فراخوان گردآوری شده اند و جز چند داستان، غالب داستان‌های این مجموعه مربوط به نویسندگان جوان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *