چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

خبر جدید درباره بيمه طلايي بازنشستگان

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 221778
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه نتيجه‌ نهايي درباره «بيمه طلايي» بازنشستگان فرهنگي در جلسه‌اي كه با حضور وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي و رييس سازمان بازنشستگي كشور برگزار مي‌شود، اعلام مي‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، «حميدرضا حاجي‌بابايي» در حاشيه‌ي مراسم تقدير از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهر تهران، درباره‌ علت تمديدنشدن بيمه بازنشستگان فرهنگي، اظهار كرد: يك قرارداد دوطرفه‌ با وزارت كار و سازمان بازنشستگي امضا كرده‌ايم تا كار مشتركي انجام شود.

وي افزود: اين كار از اواخر سال گذشته آغاز و مقرر شده تا پايان هفته جاري با حضور وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي و رييس سازمان بازنشستگي، (تصميم) و نتيجه‌ي نهايي موضوع بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته اتخاذ و اعلام شود.

وزير آموزش و پرورش هم‌چنين با بيان اين‌كه وزارتخانه متبوعش آمادگي كامل اجراي اين بيمه را دارد، عنوان كرد: بر اساس قانون، اين كار بايد با هماهنگي و همكاري وزارت رفاه صورت بگيرد و چون كار مشتركي است بايد يا به صورت مشترك بين آموزش و پرورش و وزارت كار و يا به تنهايي از سوي وزارت كار اجرا شود.

وي در ادامه درباره‌ي پرداخت‌نشدن حق‌الزحمه معلمان مدارس قرآني برخي از استان‌ها نيز گفت: 23 ميليارد تومان براي پرداخت حق‌الزحمه معلمان مدارس قرآني به حساب استان‌ها واريز شده است. البته ممكن است تا رسيدن به دست معلمان مدتي طول بكشد اما بودجه‌ مربوط به اين بخش واريز شده و به زودي همه‌ آنها حقوق خود را دريافت خواهند كرد.

حاجي‌بابايي هم‌چنين در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه آيا آموزش معلمان براي اجراي ساختار جديد و ورود پايه ششم به دوره‌ي ابتدايي در طول تابستان كافي است؟ گفت: آموزش معلمان از زمستان سال 90 آغاز شده كه بخشي از آن به صورت ابتدايي عمومي بوده و در حال حاضر نيز كه معلمان پنجم، پايه ششم را تدريس خواهند كرد، در تابستان امسال آموزش‌هاي تخصصي لازم را دريافت مي‌كنند.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم اين مدت آموزش براي معلمان كافيست؛ اگر هم نياز باشد در طول تحصيل نيز كلاس‌هاي آموزش ضمن خدمت معلمان براي ششم ابتدايي در روزهاي پنج‌شنبه و يا بعدازظهر روزهاي هفته برگزار مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش هم‌چنين با بيان اين‌كه بر اساس جدول برنامه زماني اعلام شده براي آموزش معلمان از اين برنامه جلوتر هستيم، خاطرنشان كرد: حدود 1500 نفر از مدرسان از سراسر كشور در تهران آموزش‌هاي لازم را براي اين دوره خواهند ديد.

به گفته وي اين مدرسان تا آغاز سال تحصيلي جديد آموزش‌هاي لازم را در اختيار همه‌ معلمان پايه ششم ابتدايي قرار خواهند داد.

حاجي‌بابايي در ادامه در پاسخ به پرسش ايسنا درباره‌ي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشسته‌هاي فرهنگي هم گفت: همه‌ي كساني كه در فروردين و ارديبهشت امسال بازنشسته مي‌شوند پاداش پايان خدمت خود را با حقوق ارديبهشت ماه دريافت مي‌كنند و همه‌ي پاداش پايان خدمت بازنشسته‌ها به حسابشان واريز شده است.

وي هم‌چنين درباره‌ي تعداد معلماني كه در سال جاري بازنشسته خواهند شد گفت: هنوز آمار دقيقي در دست نيست؛ چرا كه در اين رابطه بودجه‌اي در مجلس وجود دارد كه اگر مصوب شود آمارها متفاوت خواهد شد. پس از تصويب نهايي بودجه، آمار تعداد معلمان بازنشسته امسال را اعلام خواهيم كرد.

وزير آموزش و پرورش در پايان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره‌ي تعطيلي پنج‌شنبه‌هاي مدارس از مهر 91 گفت: روز گذشته در اين‌باره همه‌ي سوالات را جواب داده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *