شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۰
واکنش رئیس‌جمهور به خبر جهان؛

الان مثل سال 84 فکر نمی‌کنم

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 209727
محمود احمدی‌نژاد روز 17 بهمن در حکمی محمدعلی حجازی را به عنوان عضو و دبیر "هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی" منصوب کرد؛ غافل از اینکه این همان هیئتی است که بهمن سال 1384 توسط دولت نهم منحل شده است.
به گزارش جهان، جهان نيوز خبر این اقدام تعجب برانگیز رئیس جمهور را رسانه ای و ماجرای منحل شدن هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی را یادآوری کرد.

خبر انحلال این هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی را روز دهم بهمن ماه سال 1384، غلامحسين الهام، سخنگوى دولت، در نشست هفتگى اش با خبرنگاران اعلام کرد. وی در اين باره گفت: «رويكرد هيات نظارت و پيگيرى قانون اساسى مورد نظر ما نبوده است و دولت در اجراى قانون اساسى نيازمند چنين هياتى نيست.»

با این حال پس از صدور حکم حجازی، مسئولان دولتی در این باره موضعی اتخاذ نکردند تا اینکه روز گذشته دکتر احمدی نژاد به خبر جهان واکنش نشان داد.

الان مثل سال 84 فکر نمی‌کنم

وی در مراسم افتتاح رسمی سامانه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از "تشکیل مجدد هیات نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی" سخن گفت و افزود: زمانی برداشت بنده این بود که نیازی به وجود این هیات نیست اما امروز به این نتیجه رسیده‌ام که وجود چنین هیاتی بسیار بسیار مورد نیاز و لازم است، اگر از هر یک از اصول قانون اساسی حتی یک میلیمتر فاصله گرفته شود زاویه قانون اجرا شده، با آنچه در اصل قانون مورد نظر بوده است به ده‌ها کیلومتر خواهد رسید.

هيات پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي از آذر 1376 با حكم محمد خاتمی براي كمك به پیشبرد وظيفه «اجراي قانون اساسي» كه طبق اصل 113 وظيفه رييس جمهور است تشكيل شد تا وي از اختياراتش جهت تذكر و اخطار استفاده کند.
به نظر می رسد احیای این هیات در دولت دهم در همین راستاست.

مهرپور، شوشتری، افتخار جهرمی و سید محمد هاشمی از اعضای ۸ ساله این هیئت بودند و موسوی لاری، هاشم زاده هریسی، امینی و محمدعلی ابطحی نیز هرکدام چندسالی عضو این هیئت بودند.

برخی منتقدان دولت، احیای این هیات را در راستای ترفند برخی اطرافیان خاص و عناصر تندرو برای تحت الشعاع قراردادن اتهام "قانون‌گریزی دکتر احمدی نژاد" ارزیابی می کنند.

منتقدان رئیس جمهور از جمله 79 نماینده مجلس که طرح سوال از احمدی نژاد را امضا کرده اند، معتقد به کم توجهی رئیس جمهور به اجرای قوانین هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
امام علي (ع) : ناتوانترين مردم كسي است كه در پيدا كردن دوست ناتوان باشد و ناتوانتر از او كسي است كه همان دوستاني هم كه دارد از دست بدهد. ......
گفتم الف گفت دگر گفتم هيچ ---- درخانه اگر كس است يك حرف بس است
Iran, Islamic Republic of
چه چيز باعث اين نوع تغيير مواضع مي شودومردم چگونه مي توانند به افراد اعتمادكنند .
United States
جناب ریس جمهور با هوش به قول خودت! بعد از 14سال حالا فهمیدی وای به حال ما هر مسئله را بعد از 14 سال بفهمی که اشتباه کردی جبرانش چند سال طول خواهد کشید
با خواندن این مطلب واقعا دلم گرفت. که چرا در کشور ما هرکس که رئیس جمهور می شود، بتواند براحتی در سیستم جاری کشور تغییر ایجاد نماید و هیچ نهادی نتواند جلوی آن را بگیرد!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه اداره کشور علوم تجربی است که هر موقع دلمون بخواد چیزی رو تجربه کنیم ببینیم خوبه یا بده!!!!!!!!!!!!!!! اقای دکتر همانطور که شما مثل قبل فکر نمیکنید ما هم راجع به شما مثل قبل فکر نمیکنیم ومطمئنا دیگر به شما وحتی کسانیکه شما انها را تایید میکنید رأی نمیدهیم.
Iran, Islamic Republic of
آبرومونو بردي محمود با برخی كاراي بي حساب كتابت
United States
"جناب ریس جمهور با هوش به قول خودت! بعد از 14سال حالا فهمیدی وای به حال ما هر مسئله را بعد از 14 سال بفهمی که اشتباه کردی جبرانش چند سال طول خواهد کشید"

جناب آقای بی هوش ؛ رئیس جمهور از طرف امام خامنه ای فرد هوشمند خطاب شده است نه از طرف خودش
بصیرت داشته باش وادب
احمدی نژاد یکی از پاکترین و نابغه ترین ایرانی هاست. تا حالا هم هر کار کرده که به مزاج ظاهر بین ها خوش نیومده فقط برای حفظ و در قدرت نگه داشتن کشور بوده. در این که هر آدمی خطاهایی از روی ناآگاهی داره شکی نیست اما احمدی نژاد تنها آدم در راس قدرتی بوده که خودش به موقع اشتباهاتش رو رفع کرده. خدا به داد روزی برسه که این مرد اسرارشو رو کنه چه سجاده آب کش های امروزی ای که اون روز سنگ رو یخ نخواهند شد.
به نام خدا
مشخص است که ایشان مانند سال 84 فکر نمی کند. به نظر من حتی در نوع نگاه کردنشان و حالت چشم های ایشان هم تغییراتی دیده می شود. خبری از آن نگاه مهربان نیست. متاسفانه. فاعتبرو یا اولی الابصار
United States
خدا بهش خيربده كه حاضره به اشتباهات خودش اعتراف كنه و بانهايت مردانگي دوباره جبران كنه، به قول معروف آدم خواب رفته رو ميشه بيداركرد، ولي واي به حال اونايي كه خودشون رو به خواب زدن؛ اونا رو نميشه كاري كرد