پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بخشنامه رحیمی برای هیئت جنجالی

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 217913
معاون اول رییس جمهوری در بخشنامه ای به تمامی وزارتخانه ها ،سازمانها ،موسسات و شركت های دولتی ،موسسات عمومی غیر دولتی و استانداریهای سراسر كشور ابلاغ كرد كه با هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی همكاری كنند .
به گزارش ایرنا، آمده است : با توجه به تصریح اصل 113 قانون اساسی كه مسوولیت اجرای قانون اساسی را برعهده رییس جمهور نهاده است و با عنایت به فعال شدن دبیرخانه هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی سازمانها و وزارتخانه ها نهایت همكاری و مشاركت را با هیات مذكور داشته باشند .

در این بخشنامه تصریح شده است : با توجه به تاكید رییس جمهوری بر حسن اجرای قانون اساسی در همه دستگاههای حكومتی و اجرایی، تمامی دستگاههای اجرایی ضمن اهتمام مضاعف در خصوص اجرای كامل اصول قانون اساسی در محدوده شرح وظایف مقرره و نیز تلاش در راستای تدوین برنامه های آموزشی ،پژوهشی و اطلاع رسانی برای آشنایی بیشتر همگان با حقوق و تكالیف مندرج در قانون اساسی نهایت همكاری و مشاركت را باهیات مذكور داشته و زمینه تحقق اهداف مربوط به تشكیل این هیات را فراهم سازند.

این بیانیه تاكید می كند :‌ وزارتخانه ها ،سازمانها ،موسسات و شركت های دولتی ،موسسات عمومی غیر دولتی و استانداریهای سراسر كشور گزارش عملكرد و برنامه های دستگاه متبوع خود را در خصوص اجرای اصول قانون اساسی به طور منظم به دبیرخانه هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی ارایه و ارسال كنند .

گفتنی است، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه اواخر اسفندماه 90 با تاکید بر غیر قانونی بودن هیئت نظارت بر قانون اساسی گفت: قوه قضاییه اجازه ورود بازرسان و اعضای هیئت نظارت بر قانون اساسی به دستگاه قضایی را نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *