دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۲
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۴۷

فرح پهلوی از زنان متدین بود +تصویر دست‌ نوشته

يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 867032
شاید حضور با چادر مشکی در حرم مطهر رضوی و دست نوشته‌ در اول قرآن کریم یا موارد دیگری از «تظاهر» و «ریا» به برخی مسائل دینی، در ظاهر نشان دهنده اعتقاد فرح پهلوی به آداب اسلامی باشد، اما در حقیقت پهلوی‌ها فاقد هر نوع تربیت ایرانی و اسلامی بودند.
فرح پهلوی از زنان متدین بود +تصویر دست‌ نوشته
گروه تاریخ جهان نيوز: در دوران پهلوی برخی از اعضای این خاندان قصد داشتند با ظاهرسازی مسائل دینی چندصباحی برای خود نزد عموم جامعه متدین ایران و روحانیت اعتباری بخرند.

اما بر اساس شواهد، اسناد و مدارکی که برخی توسط نزدیک‌ترین افراد به خاندان پهلوی گزارش شده است این خاندان کمترین پایبندی به ارزش‌های دینی نداشته و گاهی سعی داشتند با «تظاهر» و «ریا» به برخی مسائل دینی آن را دستاویزی برای رسیدن به قدرت بیشتر قرار دهند.

به عنوان نمونه فرح پهلوی همسر محمدرضا شاه پهلوی زمانی که به اتفاق گروهی از درباریان به شهر مشهد رفته بودند در مقابل دوربین تلویزیون با یک چادر مشکی به سبک زنان مسلمان در حرم امام رضا(ع) ظاهر شد.

البته این ریاکاری فردی است که ید طولایی در مفسده‌های دربار پهلوی داشت. فرح به عنوان آخرین ملکه نظام سلطنتی ایران گاهی اوقات رعایت شأن و جایگاه ملکه را نمی‌کرد و با هر بی‌سر و پایی طرح مراوده می‌ریخت.

حتی در خاطرات تاج‌الملوک مادر محمدرضا پهلوی درباره رفتارهای فرح آمده است: «من چند بار به محمدرضا گفتم که مادر جان! خوب نیست که خدمه و کارکنان دربار، همسر پادشاه مملکت را توی بغل این و آن ببینند.» رفتار جلف فرح در کاخ حتی شاه را نیز به خشم آورد.

در ادامه متنی را در سرآغاز یک نسخه قرآن کریم خواهید دید که گفته می‌شود به امضا و خط فرح پهلوی است:
 

برای من، مایه کمال افتخار است که ترجمه و تفسیر فارسی قرآن کریم را به ملت عزیز ایران و به کلیه مسلمانان فارسی زبان جهان اهدا میکنم.

از درگاه احدیت مسئلت دارم که همواره کشور و ملت ایران را از عنایات عالیه خود برخوردار فرماید و به ما ایرانیان سعادت آن دهد که پیرو واقعی مکتب مقدس قرآن باشیم.

سرفرازی خودِ من در زندگی این است که به خاندان مقدس حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله منسوب هستم، و بزرگترین آرزویی که در دل دارم همین است که فروغ درخشان تعالیم قرآن شریف، آن ایمان و فداکاری واقعی را که از معجزات کلام الهی است، بیش از پیش در دلهای مردم این سرزمین استوار سازد و آنان را یاری دهد تا جامعه نوین ایران را که بر اساس روح و مفهوم حقیقی تعالیم عالیه قرآن کریم پی ریزی شده است، هر چه بیشتر از نعمت و فضیلت و تقوی و پاکدلی برخوردار سازد.

از صمیم قلب ملت عزیز ایران و شاهنشاه کشور را به صاحب این قرآن کریم می‌سپارم.


البته طرفداران پر و پا قرص این خاندان یعنی سلطنت طلبان که ادعای آریایی و بیگانه ستیز بودن‌شان گوش فلک را پر کرده با نگاهی نژادپرستانه به دین اسلام، مردم متدین و مسلمان ایران را به عرب پرستی متهم می‌کنند.

اما جالب است بدانید که در فروردین سال 1354 به مناسبت مرگ ملک فیصل(پادشاه عربستان) به دستور محمدرضا پهلوی در ایران عزای عمومی اعلام شد آن هم در ایام عید نوروز.
 
بیشتر بخوانید:
ماجرای تصمیم رضا پهلوی برای تجاوز به دختر میزبان!

وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
آپارتمان‌هایی در تهران برای فساد و شهوت رانی
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ظرف غذای شاه و فرح روکش آب طلا داشت! 
ماجرای جولان دوست پسرهای فرح در مقابل شاه!
ماجرای هرزگی رضا پهلوی با دخترهای اروپایی در کیش
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند!
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
از خودگذشتگی اعلی‌حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
https://jahannews.com/vdcds50jxyt09z6.2a2y.html
jahannews.com/vdcds50jxyt09z6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امانی
Iran, Islamic Republic of

اصلا پسندیده نیست افراد حتی گناهکار را غیر منصفانه قضاوت کنید چون جامعه حرف درست شما را هم نخواهد شنید و از تقوی و انصاف بدور است
باباپنجعلی
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Iran, Islamic Republic of
تقوا و انصاف برائت جستن از خاندان کثیف پهلوی است که دشمنان واقعی دین و اسلام بوده و هستند
نقی معمولی
Iran, Islamic Republic of
فرح باید به اورده شده و به مردم ایران پاسخ دهدو محاکمه شود
Iran, Islamic Republic of
واقعا؟! عجب!!! روشنگری فساد این خاندان دزد و فاسد از کی تا الان شده قضاوت غیر منصفانه؟! یعنی این هم نگیم که پسر ایشون در اسرائیل پیشانی به دیوار ندبه میسابه؟!
Iran, Islamic Republic of
هر کی ندونه این دستخط رو بخونه، فکر میکنه یک مرجع یا عالم دینی نوشته . هرچند در واقع همان یکنفر آخوند درباری آگاه به ادبیان دینی این را مثل سایر متن‌هایی که مشاورین می نویسند تنظیم کرده و این هم با کمی اصلاح و تعدیل امضاء کرده، ولی مهم عوامفریبی این خاندان و فریب عوامانه جماعتی از این‌ها است که موضوعیت داره!
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی فرح که زنده است خودش میگه دست خط منه تو انکار میکنی
معرفت
United States
از جهت دینی واقعا بینظیر بود ولی اختیار پایین تنه با خودش بود .به مادر شوهرش هم بارها پس ازملاقاتهاش با افراد اینو تذکر میداد
Iran, Islamic Republic of
زنیکه بهایی ملعونه
Iran, Islamic Republic of
ازخدابترس وازروزمحاکمه خداهرکسی کناهکارباشدخودش میداند
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ان غرب گرا از اواخر دوره قاجار نوعی ناسیونالیزم را طراحی کرده اند که سکولاریسم وضد دین می باشد.
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن ماچه مسلمانی هستیم که بارهاخداوندبزرگ پیامبران امامان گفتنداگرچیزی باچشم خودت دیدی باگوش شنیدی وازگون کن