جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲
۲۸
خون‌شویی از چهره صهیونیست‌ها؟!

عباس عبدی؛ از پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان تا پیشنهاد ۲ دولتی در فلسطین/ تئوریسین اصلاح طلبان از خون شهدای غزه خجالت نمی‌کشد؟

دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 855671
ادعای عبدی و همراهی خبرآنلاین در حالی است که موسسه نظرسنجی گالوپ که به خوبی معرف حضور عباس عبدی هست در آمار خود اعلام کرده فلسطینی ها بالای ۷۰٪ با ایده "دو دولت" مخالف هستند و اساسا باید از عبدی پرسید شما بر چه اساسی‌ از چهره صهیونیست‌ها خون‌شویی می کنید؟!
عباس عبدی؛ از پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان تا پیشنهاد ۲ دولتی در فلسطین/ تئوریسین اصلاح طلبان از خون شهدای غزه خجالت نمی‌کشد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: ماجرا از آنجا شروع شد که دو روز پیش عباس عبدی، فعال اصلاح طلب و ستون نویس ثابت روزنامه اعتماد در مطلبی پیرامون اوضاع کنونی پس از طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی، بی شرمانه ادعای دودولتی را مطرح کرد و نوشت: «در واقع مهم‌ترین ایده توافق که باید روی میز باشد، ایده دو دولتی است که به نظر می‌رسد اسراییل و حامیان غربی آن و نیز بخش مهمی از کشورهای منطقه آن را از دستور کار خود خارج کرده‌اند، حالا یا به دلیل عملی نبودن یا به دلیل منافع اسراییل یا هر دلیل دیگر. خارج شدن این برنامه به معنای تداوم چرخه خشونت است، چون ایده دولت واحد به‌طور قطع غیرممکن‌تر از دو دولت است. هر شکلی از دولت واحد، یا با حذف یهودیان یا با حذف فلسطینی‌ها یا با ترکیب مردم‌سالارانه آنها بیشتر یک خیال است تا واقعیت»!

پس از انتشار این مطلب، مالک شریعتی نماینده مردم تهران به مطلب عباس عبدی واکنش نشان داد و در پاسخ او با توئیتی نوشت: «آقای عباس عبدی بعد از کلی صغری کبری چیدن، توصیه کرده دولت اسرائیل را در کنار فلسطین به رسمیت بشناسند! از خون کودکان شهید غزه خجالت نکشیدی؟!»


جالب تر آنجاست که عبدی به جای عذرخواهی فرار رو به جلو کرد و با اتهام زنی به شریعتی بحث فیش حقوقی نمایندگان مجلس را مطرح کرد و شریعتی را به کاسبی با خون شهدای غزه متهم کرد!

شریعتی هم پاسخ عبدی را بی جواب نگذاشت و در توئیتی به او پاسخ داد: «جواب تهمتی را که از سر ناچاری تکرار کردی قبلا دادم اما شما هنوز توضیح ندادی: (دانستن؛ حق مردم) آیا برای اینکه دقیقا در روز اجلاس قاهره با دستور "دو دولت"، یادداشت اعتماد را با موضوع "دو دولت" بنویسی، پول هم بهت دادن یا بصورت اتفاقی و بی جیره برای رژیم کودک کش صهیونیستی قلم زدی؟!»


توضیحات فیش حقوقی صدمیلیونی
تیرماه امسال و پس از یک اقدام مشکوک فیش حقوقی مالک شریعتی، نماینده جوان و فسادستیز تهران در فضای مجازی پخش شد و حاشیه هایی را با خود به همراه داشت.

اینکه چگونه این فیش که فقط در اختیار مدیریت مجلس بوده و هست، منتشر شده هنوز جای سوال است اما خود شریعتی و چند نماینده دیگر در توضیحات مبسوطی به توضیح این موضوع برای شفافیت افکار عمومی پرداختند. البته که باید متذکر شد شریعتی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی هم بوده و از ابتدای مجلس جزء نمایندگان جدی در پیگیری بحث شفایت آرا بوده و هست.

شریعتی چهار ماه پیش در رشته توئیتی پاسخ اتهام امروز عبدی را داد و نوشت: دریافتی نمایندگانی که از مجلس حقوق می گیرند، بین  ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان است. البته بنده حقوق هیات علمی می‌گیرم و مابه‌التفاوت را مجلس می‌دهد.

اگر قرار بود یک بخشدار هم، هزینه اجاره دفتر، خودرو، چند کارمند و سایر هزینه‌های کارش را نقدا بگیرد، بسیار بیشتر از هزینه نمایندگی می‌شد.

کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند اما فعلا مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند وخودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه های جاری تلفن و احیانا اجاره مسکن را بدهند.

البته ابزار تفکیک نیاز فردفرد نمایندگان به هر مورد وجود ندارد لذا اگر نماینده‌ای اجاره مسکن نمی‌دهد، می‌تواند پولش را برای کارمند بیشتر یا اجاره دفتر وسایر وظایف نمایندگی هزینه کند.

مبلغ ودیعه مسکن مذکور را طبق وعده اول مجلس، برای وام ضروری مراجعان دربانک رسالت گذاشته‌ام.

طبعا نماینده مجاز به استفاده شخصی نیست، اما بررسی آن تقواسنج می‌خواهد.


همراهی خبرآنلاین با پیشنهاد بی شرمانه عبدی
دو شب پیش علی لاریجانی مهمان برنامه به افق فلسطین در شبکه افق بود. مواضع لاریجانی مثل همیشه درباره فلسطین واضح و خالی از ابهام بود. اما نکته قابل توجه اینجاست که خبرآنلاین (رسانه نزدیک به لاریجانی)، درتیتری همسو با BBC رسانه نزدیک به صهیونیسم، تلویحا از یادداشت عباس عبدی در ترویج ایده "دو دولت" (به رسمیت شناختن اسرائیل) حمایت کرد!

مخالفت خود فلسطینی ها با دو دولتی
ادعای عبدی و همراهی خبرآنلاین در حالی است که موسسه نظرسنجی گالوپ که به خوبی معرف حضور عباس عبدی هست در آمار خود اعلام کرده فلسطینی ها بالای ۷۰٪ با ایده "دو دولت" مخالف هستند و اساسا باید از عبدی پرسید شما بر چه اساسی‌ از چهره صهیونیست‌ها خون‌شویی می کنید؟! یا بازهم پای همان صحبت خط مقدم اسرائیل و نمایندگی این رژیم غاصب در میان است؟

بازخوانی پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان؛ متهم: عباس عبدی
ماجرا از این قرار بود که عباس عبدی در مرداد ۷۷ به همراه تنی چند از وابستگان به حلقه کیان همچون رضا رئیس طوسی، ابراهیم یزدی، عزت الله سحابی و علیرضا علوی تبار به قصد ملاقات با باری روزن (از گروگان‌های لانه جاسوسی در سال ۵۸ و از وابستگان اطلاعاتی دستگاه دیپلماسی آمریکا) به فرانسه عزیمت کرد.

بر پایه گزارش مشرق، این ملاقات که به دعوت شخصی به نام اریک رولو سهامدار نشریه لوموند و از روزنامه نگاران متمایل به رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود سرانجام با هماهنگی علیخانی دلال سیاسی در هتلی متعلق به همسر اریک رولو میسر گردید. عبدی و مشارکتی ها در واکنش به انتشار این خبر که موجی از تنفر و انزجار مردم را نسبت به وی و حزب مشارکت برانگیخته بود سعی کردند تا این ملاقات را بسیار ساده و کم اهمیت جلوه دهند. اما حضور مقامات بلند پایه ایالات متحده در آن ملاقات همچون معاون وزیر امورخارجه امریکا و سفیر ایالات متحده در فرانسه رسوایی بزرگی را برای مشارکتی ها پدیدار ساخت.

عباس عبدی در بخشی از دفاعیه خود در خصوص شرکت در کنفرانس قبرس (خرداد۷۸) و ملاقات با جاسوس امریکایی در فرانسه تصریح می کند:"در هر دو مورد یعنی شرکت در کنفرانس قبرس و مناظره با گروگان امریکایی باید بپذیرم که ضروری بوده است به انگیزه ها و نیز آثاری که این گونه کنفرانس ها در مرزبندی نیروهای داخل و بیرون حاکمیت دارند و توجه بیشتری صورت می گرفت. به علاوه در خصوص مناظره در مقر یونسکو از آنجا که احتمال تاثیرگذاری در سیاستهای کلان خارجی کشور متصور بوده لازم بود که موافقت مقامات برای انجام چنین کاری اخذ شود و اگر هم انگیزه های پشت پرده ای در جریان اقدامات بوده است از آن بی اطلاع هستم."


اما اصل اتهام عبدی و سایر متهمان طبق کیفرخواست، خروج اسناد محرمانه نظام در حد اسناد اطلاعاتی و نیز گزارش دادن به آمریکایی‌ها درباره اموری چون «وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران» یا توان نیروهای مسلح یا نوع نگاه مردم به مقوله حکومت دینی و امثال این‌ها بوده است.

به گفته حجت‌الاسلام علیزاده، رییس کل وقت دادگستری استان تهران در همان مقطع، متهمان این پرونده «اسرار نظامی» کشور را به بیگانگان می فروخته‌اند.

گفتنی است که علی رغم فشار سنگین دولت خاتمی و عوامل حزب مشارکت بر وزارت اطلاعات وقت، در نهایت حجت الاسلام یونسی، وزیر وقت این وزارتخانه، تایید کرد که اسنادی با «مهر محرمانه» از این وزارتخانه توسط متهمان به بیگانگان انتقال یافت.

متهمان در لوای انجام نظرسنجی و پژوهش افکار عمومی، در پیوند با موسساتی چون «گالوپ»، «وی اِم» و «زاگبی» که پیوندهای آن‌ها با دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده محرز است، با استفاده از دسترسی‌هایی که در ارکان مختلف حکومتی، حتی دفتر شخص رییس جمهور وقت، داشتند، اطلاعات حساس و طبقه بندی شده کشور را به خارج از کشور انتقال می دادند.

با وجود همه موج سازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و فشار سنگین جبهه مشارکت(که در آن مقطع نفوذ و سلطه سنگینی بر دو قوه از سه قوه کشور داشت، برای منحرف کردن جریان دادگاه و سیاسی جلوه دادن اتهامات،  علاوه بر خود متهمان و وکلای آنان، که چهره‌های بعضا تندروی دوم خردادی در مجلس ششم(مانند احمد پورنجاتی) بر عادلانه و منصفانه بودن روند رسیدگی به اتهامات صحه گذاشتند.

در نهایت با لحاظ همکاری متهمان در روند رسیدگی، قاضیان و عباس عبدی به ترتیب به هشت و نه سال حبس محکوم شدند که حکم عباس عبدی بعداً در مرحله تجدیدنظر به پنج و نیم سال زندان کاهش یافت(به پرونده بهروز گرانپایه و همکارانش در موسسه ملی پژوهش افکار عمومی جداگانه رسیدگی شد). با وجود صدور حکم قطعی برای عبدی، بخشی از پرونده او که به بند «د» معروف بود، همچنان برای رسیدگی مفتوح ماند. این بند مربوط به «نگهداری اسناد حساس و محرمانه» می شد.

با این حال، بعد از دو سال تحمل زندان، عبدی و قاضیان از زندان آزاد شدند، چرا که دیوان عالی کشور، بعد از استعلام از وزارت امور خارجه درباره «متخاصم» بودن یا نبودن دولت آمریکا و جواب منفی وزارت خارجه دولت اصلاحات، آن‌ها را از اتهام اصلی فروش اطلاعات به دولت متخاصم تبرئه کرد!

درباره «عباس عبدی» بیشتر بخوانید:
ادعای دروغ عباس عبدی درباره دهه هشتادی‌ها

حمله تئوریسین اصلاح طلبان به مقوله «شفا»
قاتل واقعی طلبه همدانی، بخشی از جریان اصولگراست!
خواهشاً به دوا و درمان مردم کاری نداشته باشید!
درباره مشروبات الکلی مانند قبل انقلاب رفتار کنیم!

رها بودن قلم و زبان کار دست عباس عبدی داد
شبهه اندازی عباس عبدی این بار در قانون حجاب
شبهه پراکنی در یک سیاست مهم با ژست خردمندانه
تیر آقای تئوریسین بازهم به سنگ خورد
https://jahannews.com/vdcjaieovuqeimz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaieovuqeimz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
مگر این تحلیل گر اصلاحطلب تاریخ نمی خواند مگر اسرائیل کشوری بنام فلسطین را می پذیرد مگر اسرائیل با این کشور حسن همجواری خواهد داشت
Moldova, Republic of
کسی که خود را بخواب زده را نمی توان بیدار کرد
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم.
Moldova, Republic of
تا اسرائیل در منطقه هست مسلمانان روز خوش نخواهند داشت اسرائیل را در این منطقه ایجاد کرده اند تا از نظر سیاسی اقتصادی و فرهنگی مسلمانان را مدیریت کنند یعنس مسلمانان را نابود کنند
Moldova, Republic of
امثال اقای عیدی و مرعشی و ... کجا درس خوانده اند که اینقدر دور از تعالیم اسلام و قران نظر می دهند
Iran, Islamic Republic of
اگر یک تحقیق جدی روی حقو‌ق های جریان غربگرا و حق الزحمه یادداشت‌نویسان روزنامه‌هایی که نفتی‌الوجود و رانتی البقاء هستند صورت گیرد، معلوم می‌شود که در فقدان انگیزه انقلابی و ایمانی، چه انگیزه‌های مادی باعث همسویی با آمریکا و اسرائیل است!
Iran, Islamic Republic of
تحقیق جدی بکن عزیز دل برادر، ولی اول از خودت بعد دبگران
ا
Iran, Islamic Republic of
نفسشان از جای گرم بلند میشه برای خون مردم مظلوم نقشه ترسیم میکنند. !!
Iran, Islamic Republic of
من موافقم
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو: اصلاح طلبان، سرمایه های اسرائیل در ایران هستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر از این طیف چیزی غیر از این می‌شنیدید باید تعجب میکردید!
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل که آنها را سرمایه خود معرفی کرده بود
Iran, Islamic Republic of
حالا چی میشه برادر اقبال
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بابا ملاحظه اصلاح طلبها روکردین
امید
Iran, Islamic Republic of
چگونه و چطور می حواهید رژیم اسراییل را از بین ببرید
!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ؛ عمله های داخلی دشمن !!
Iran, Islamic Republic of
یکی نیس این اصلاح طلبا رو جمع کنه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا کسی وجودشو نداره
United Arab Emirates
چون تعداد انها از شماها زیاد تر است !!!!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
طرح دو دولتی یعنی آری گفتن به غصب و ظلم

هرکسی دین هم نداشته باشد خواهان ظلم و غصب نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا وحدتی بین مسلمین در خاورمیانه اتفاق نیفتد اسرائیل را خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
واسه چی خجالت بکشه اینا خواستند ایران دو دولتی کنند حالا دلشون واسه غزه می سوزه
رسول
Iran, Islamic Republic of
از خدا عاقبت به خیری بخواهیم
علی
Iran, Islamic Republic of
خجالت یعنی چه .
جانباز
Iran, Islamic Republic of
من اعلام آمداگی میکنم با دو نفر از خبرنگاران جهان نیوز به فلسطین برویم و با 100یا 200 نفر از مردم فلسطین در خصوص ایران و نقش ان در خاورمیانه سوال کنیم بدون اطلاع قبلی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا بدون سند اتهام میزنی
Iran, Islamic Republic of
تعجبی ندارد چون عباس عبدی حامی قلم بدست امریکا و اسرائیل است
ناصری
Portugal
وقتی هزینه نداشته باشد نتیجه میشود این