کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید علی مطهری:

اگر تایید صلاحیت کنند شرایط جامعه را می‌سنجم و وارد انتخابات می‌شوم/ بالاخره باید افرادی بیایند و اوضاع را اصلاح كنند/ مردم اصلا راضی نیستند/ با همه انتقادات به جمهوری اسلامی اصل نظام باید حفظ شود

4 مهر 1402 ساعت 11:45

ما اگر احساس کنیم که می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که مجلس برگردد به جایگاه خودش، حتما وارد می‌شویم.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در تازه ترین گفتگوی خود گفته است: «ما اگر احساس کنیم که می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که مجلس برگردد به جایگاه خودش، حتما وارد می‌شویم چون به‌هرحال، ما خودمان را از صاحبان این انقلاب می‌دانیم و معتقدیم اصل این انقلاب باید حفظ بشود، ولی باید اصلاح بشود و در جایگاه وعده داده‌ شده قرار بگیرد».

گفتنی است مجلس گذشته با محوریت اصلاح طلبان، فراکسیون امید، وکیل الدولگی برای دولت روحانی و یادگاری هایی همچون استفاده از تریبون مجلس برای مجرمان امنیتی و سلفی با موگرینی شاخص خوبی برای ارزیابی حضور احتمالی این افراد در مجلس آینده است. 

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از گفتگو با مطهری را خواهید خواند:

 با توجه به پیش ثبت‌نام شما برای انتخابات مجلس این پرسش قابل طرح است که اگر شما را تأیید صلاحیت کنند و در عین حال برای اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان امکان مشارکت به خاطر رد صلاحیت دیگران فراهم نباشد، آیا باز در صحنه می‌مانید یا انصراف می‌دهید؟

 - الآن نمی‌شود یک نظر قطعی را بیان کرد. باید ببینیم  چه اتفاق می‌افتد و رفتار شورای نگهبان -که البته برگرفته از رفتار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است- چگونه خواهد بود. باید این را بسنجیم، شرایط جامعه را بسنجیم و میزان مشارکت مردم را بسنجیم [‌و تصمیم بگیریم]. انسان بالاخره در آن شرایط وظیفه خود را تشخیص می‌دهد که چگونه رفتار بکند. الآن نمی‌شود حرف قطعی زد.
 
 اگر تأیید صلاحیت شوید با این احتمال که مشارکت مردم، به خاطر نداشتن انگیزه، پایین باشد و مشارکت‌کنندگان همیشگی هم به شما رأی ندهند و طبعا از پیروزی بازبمانید، احتمال دارد  مخالفان‌تان بگویند دیدید شکست خوردید! آیا نگران این وضعیت نیستید؟
 - نه، ببینید اگر ما به اینجا برسیم که به طور قطعی باید در انتخابات شرکت بکنیم، این واقعا به خاطر وظیفه‌ شرعی و اجتماعی است. با همه انتقاداتی که ما به نظام جمهوری اسلامی داریم، ولی بالاخره اصل این نظام باید حفظ و اصلاح بشود. برخی رفتارهای غلط باید از بین برود، باید برگردیم به قانون اساسی و باید مجلس برگردد به جایگاه خودش در قانون اساسی. 

 ما اگر احساس کنیم که می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که مجلس برگردد به جایگاه خودش، حتما وارد می‌شویم چون به‌هرحال، ما خودمان را از صاحبان این انقلاب می‌دانیم و معتقدیم اصل این انقلاب باید حفظ بشود، ولی باید اصلاح بشود و در جایگاه وعده داده‌شده قرار بگیرد.

الآن انحرافاتی پیدا شده که قطعا باید این‌ها از بین برود و به گونه‌ای شده که اصلا مردم راضی نیستند و این نشان می‌دهد که برخی از سیاست‌های ما غلط بوده است. 

 نتیجه کار  بالاخره نتیجه خوبی نبوده. مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند و افق روشنی هم دیده نمی‌شود و کم کم مردم در آن اصول اولیه خودشان شک می‌کنند که نکند آن اصول اولیه غلط بوده، در حالی که آن اصول اولیه درست بوده، بلکه نحوه اجرا غلط بوده و انحراف‌هایی از آن اصول اولیه پیدا شده است. 

 بالاخره افرادی باید بیایند و اوضاع را اصلاح كنند. نمی‌شود عقب بنشینند و به امید اتفاقات باشند. بعضی از سیاست‌هایی که الآن دارد اعمال می‌شود، این‌ها در واقع باعث این مشکلات اقتصادی و فرهنگی شده و باید تغییر بکند. 

 نمی‌شود همین‌طور ما بگویيم مرغ ما یک پا دارد و به راه خود ادامه دهیم. این است که بالاخره اگر بشود افرادی وارد مجلس بشوند که مجلس را به جایگاه اصلی خودش برگردانند و  مجلسی باشد که واقعا نماینده مردم باشد و حرف‌های مردم در آنجا مطرح بشود، اگر انسان احساس کند می‌تواند در اینجا مؤثر باشد، آدم وارد می‌شود و وظیفه دارد وارد بشود.

درباره «علی مطهری» بیشتر بخوانید:
دوماه عزاداری صداسیما جوان‌ها را دین زده می‌کند

مردم اعتراض دارند چرا درباره برجام تعلل کردید؟!
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام/ ادای کف گرگی را درآوردم
ارادت به بازرگان، مطهری را به تحریف «انقلابی گری» کشاند
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده
عرب ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل فرستادیم
ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب نگرانم!
اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم
برای مسئولیت باید اهل سنت را به شیعه ترجیح بدهیم
یک مدتی مسائل منطقه‌ را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد
دوباره می‌خواهيم منافع ملی را فدای ژست انقلابی كنيم؟!


کد مطلب: 852312

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/852312/اگر-تایید-صلاحیت-کنند-شرایط-جامعه-می-سنجم-وارد-انتخابات-می-شوم-بالاخره-باید-افرادی-بیایند-اوضاع-اصلاح-كنند-مردم-اصلا-راضی-نیستند-همه-انتقادات-جمهوری-اسلامی-اصل-نظام-حفظ-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com