جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۴۰
اظهارات شاذ جدید علی مطهری:

فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده/صادق لاریجانی، تندروی‌های آقای جتنی را ندارد/ انتصاب لاریجانی تداخل قوا به وجود آورده که باید زودتر رفع شود/ بررسی صلاحیت خبرگان رهبری باید دست مراجع باشد نه شورای نگهبان

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 666754
بررسی صلاحیت خبرگان رهبری که به نظر من باید به عهده نمایندگان مراجع تقلید باشد و آنها تصویب کنند که چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی ندارد.
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده/صادق لاریجانی، تندروی‌های آقای جتنی را ندارد/ انتصاب لاریجانی تداخل قوا به وجود آورده که باید زودتر رفع شود/ بررسی صلاحیت خبرگان رهبری باید دست مراجع باشد نه شورای نگهبان
گروه سیاسی جهان نيوز: علی مطهری، نایب رئیس سابقا اصولگرا و اکنون اصلاح طلب مجلس، در گفتگویی تفصیلی با خبر فوری که به بهانه ساخت مستندی درباره آیت الله هاشمی صورت گرفته، به بیان مطالبی پرداخته که فارغ از عجیب بودن برخی از این اظهارات، پاسخ بسیاری از آنها مانند بحث نظارت خبرگان بر رهبری چندین بار به صورت مستند داده شده اما علی الظاهر بنای رفتار این نماینده، تکرار این ادعاهای پر سروصدا با هدفگذاری خاص است.

بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در دوره آقای هاشمی تحمل نقد یک مقدار کم بود و به این انتقاد داشتیم. یا برخی نزدیکانشان در بعضی مناصب اقتصادی وارد شدند که این را صلاح نمی دانستیم و می گفتیم هر مقدار هم که پاکدست باشند بالاخره برایشان حرف درمی‌آورند. بعد از این دوران و در دولت های نهم و دهم به مدت هشت سال خیلی آیت‌الله هاشمی را تخریب کردند و یک جاهایی لازم بود که از ایشان دفاع کنیم. ایشان مظلوم واقع شده بود و ما از ایشان دفاع می کردیم.

*در سال 92 احساس ما این بود که آقای هاشمی به خاطر تجربه و نگاه درست اقتصادی و سیاسی و مدیریتی که داشت، گزینه خوبی است که کشور را از آن وضعیت بیرون بیاورد. اگرچه نظر کلی من این است که روحانیون حتی المقدور پست‌های اجرایی را اشغال نکنند مگر اضطراراً.

*نگاه شخص شهید مطهری است که روحانیون پست های اجرایی را نگیرند و کار خودشان را انجام دهند. این نظر ما بوده و به هر حال اینها هیچ منافاتی با هم ندارد.

*معتقدم آیت الله هاشمی بعد از دوره ریاست جمهوری چون از بیرون به حکومت نگاه می کردند و با مردم و گروه های سیاسی بیرون از حکومت تماس بیشتری داشتند، متوجه خیلی از اشکالات نظام در حوزه آزادی بیان و نوع برخورد با منتقدان شدند. به همین دلیل گاهی حرف مردم را می گفتند و از حقوق منتقدان دفاع می کردند. این هم البته طبیعی است، بالاخره ایشان از ابتدای انقلاب در گرماگرم کارهای اجرایی بوده، از زمان پیروزی تا دوره جنگ و بعد دوره ریاست جمهوری خود ایشان و دوران ریاستشان بر مجمع تشخیص مصلحت و مسئولیت های مختلفی که داشتند او را درگیر مشغله های زیادی کرده بود. اما شاید بعد از دوره ریاست جمهوری تا حدودی فراغت و تماس بیشتری با مردم و گروه های اجتماعی و سیاسی داشت و طبعا متوجه خیلی از مشکلات شدند. بنابراین در مواقع زیادی شاهد بودیم که از حقوق مردم دفاع کردند. در حوادث سال 88 هم دیدید که ایشان یکطرفه به میدان نرفت و جانب حقوق مردم را هم داشت...ایشان خیلی زود خواست جامعه را متوجه می شد و در جاهایی که لازم بود در سیاست ها چرخشی ایجاد شود، این کار را انجام می داد.

*البته این مرجع فکری بودن روحانیت در جامعه هنوز باقی است. باز هم مردم به هیچ گروهی به اندازه روحانیت اعتماد ندارند و باز هم اینها را یک گروه صادق و باتقوا می دانند. اما روحانیت هر مقدار دولتی و حکومتی شود، تا حدودی از اقبال مردم به آنها کم می شود. درواقع روحانیت باید به گونه ای عمل کند که همیشه در کنار مردم و ناظر بر دولتها باشد و درد مردم را بیان کند. شهید مطهری و حتی خود امام در اول انقلاب معتقد بودند که روحانیون دولتی نشوند و پست اجرایی نگیرند و آن وظیفه اصلی خودشان را انجام دهند، حتی در جمهوری اسلامی همچنان در کنار مردم و بر دولتها نظارت داشته باشند، انتقاد کنند و انتقاد به معنی درستش را انجام دهند، نقاط قوت و ضعف را بیان کنند. حتی ولایت فقیه هم به معنای نظارت است و به معنی حکومت نیست، به معنی یک مدیر اجرایی نیست بلکه به معنای نظارت است که جامعه از مسیر اسلام خارج نشود.

*فکر می کنند اگر کسی در موضوعی نظر متفاوتی با ولی فقیه داشت، دیگر اصلا از دین خارج شده و مستحق هرگونه حمله و توهینی هم هست که روش بسیار غلطی است. هر کسی می تواند نظر خودش را داشته باشد. حتی اگر نظرش مخالف نظر ولی فقیه باشد، او آزاد است که این را اعلام و بیان کند. خود رهبری هم روی این موضوع دو، سه بار تاکید کرده اند. نباید یک نگاه بسته ای داشته باشیم و بخواهیم به بهانه التزام به ولایت فقیه، شخصیت‌های مختلف را تخریب کنیم و فکر کنیم ولایت فقیه یعنی فقط یک نفر باید تعریف و تمجید شود و بالا برود، بقیه باید سرکوب شوند. این روش خیلی بدی است که تبدیل به نگاه برخی شده است و هرکسی بخواهد نظر جدید و حرف نویی بزند، سریعا سرکوب می شود چون فکر می کنند مزاحمتی برای ولایت فقیه ایجاد می شود.

*آقای هاشمی کسی بود که اعتدال و عقل گرایی را در سیاست ترویج کرد، پای این موضوع هم ایستاد و تسلیم فشارها نشد. این یک نقطه مثبت برای ایشان است. مثلا نوع برخوردی که با حوادث سال 88 داشت و پافشاری که در مواضع خودشان داشتند و حتی دیدید که زودتر از همه اعلام خطر کرد. حتی نامه ای به رهبری نوشتند و تاکید کردند که حمایت یکطرفه ای که در بخشی از حکومت نسبت به احمدی نژاد ایجاد شده، در آینده خطراتی دارد و آن موقع هشدار دادند. اکثر مواردی هم که در آن نامه گفت بعدا تحقق پیدا کرد. ایشان حتی اظهار نگرانی کرد که بعدا خود این گروه در مقابل رهبری خواهند ایستاد و دیدید که در واقعیت هم همین‌طور شد. یا در خطبه نماز جمعه سال 88، راه حل این بحران و فتنه را بیان کردند که راهکار درستی هم بود. آقای هاشمی آن زمان تاکید کرد که رفتار مطلوبی با منتقدان و معترضان صورت گیرد، بی جهت سخت گیری و خشونت نشود و ... اگر به این حرف ها گوش می دادند به نظرم داستان سال 88 خیلی زودتر حل و فصل می شد.

*هاشمی از آغاز نهضت اسلامی و پیروزی و بعد از آن در متن قضایای انقلاب بوده و دلسوز این انقلاب بود و اجازه نمی داد که افراط و تفریط شود و به بهانه آزادی بیان یا دموکراسی یا برخورد خوب با منتقدین، عده ای بخواهند افراط کنند.

*ایشان در مقام ریاست مجمع می توانست خیلی موثر باشد. در عین حال حرفهایش را هم می زد یعنی ابایی نداشت که در جایی ممکن است نظری مخالف نظر رهبری داشته باشد و خیلی محترمانه بیان می کرد. ضمن حفظ احترام مقام رهبری، نظرات خودش را نیز بیان می کرد... نشان می دهد که یک تصور درستی از اصل ولایت فقیه داشت که ولایت فقیه به این معنی نیست که یک نفر فکر می کند و بقیه عمل می کنند. بلکه همه فکر و اظهارنظر می کنند منتها مردم درنهایت در میان اظهارنظرها و مواضع نظر رهبری را انتخاب می کنند.

*من نسبت به ورود فرزندان ایشان به حوزه سیاست انتقادی نداشتم. بحثم این بود در زمانی که آیت الله هاشمی رئیس جمهور بودند این که برخی نزدیکان ایشان بعضی مناصب اقتصادی را به عهده داشته باشند برای هر رئیس جمهوری به صلاح نیست. چون معتقد بودم هر مقدار هم که این افراد پاکدست باشند برایشان حرف در می‌آورند و شایعه می‌سازند. آن موقع گفتم که صلاح نیست اطرافیان ایشان وارد این گونه مدیریت‌ها یا فعالیت‌ها شوند ولی بعد از آن که دیگر آقای هاشمی منصب اجرایی نداشت شاید خیلی مهم نبوده که نزدیکانشان فعالیت اقتصادی هم داشته باشند. اما در مورد ما فرزندان آیت الله مطهری که شخصیت اصلی در قید حیات نیست موضوع فرق می‌کند و حساسیت‌هایی که نسبت به امثال ما وجود دارد، کمتر می‌شود چون دیگر پدر نیست. ما از ابتدا هم از ورود به سیاست نهی نشده بودیم. به هر حال طبیعی است که آن حساسیت‌ها نسبت به ما و فرزندان آیت الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری شان خیلی متفاوت می‌شود.

*اکنون آقای صادق لاریجانی هم رئیس قوه قضائیه است و هم عضو شورای نگهبان، تداخل قوا به وجود آورده و مخالف اصل 57 قانون اساسی است و باید زودتر رفع شود. اما پاسخ سؤال شما، من از مواضع آیت الله هاشمی شاهرودی در باب بررسی صلاحیت‌ها اطلاع زیادی ندارم یا از مواضع خود آقای صادق لاریجانی زمانی که در شورای نگهبان بودند درباره مسئله صلاحیت‌ها که چه آرایی داشتند مطلع نیستم که بدانم با هم خیلی متفاوت هستند یا نیستند. بنابراین خیلی مطمئن نیستم که آیا حضور ایشان در شورا از این نظر بهتر است یا بدتر.

*معتقدم آقای صادق لاریجانی در مجموع آدم معقولی است و تندروی های آقای جتنی را ندارد. حتی در همین مجمع تشخیص مصلحت می‌تواند با روشی که آقای محسن رضایی شروع کرده است که به نوعی ورود در قانونگذاری و تبدیل مجمع به شورای نگهبان دوم یا مجلس سناست مخالف باشد و از این نظر باعث اصلاح این موضوع شود.

*بررسی صلاحیت خبرگان رهبری که به نظر من باید به عهده نمایندگان مراجع تقلید باشد و آنها تصویب کنند که چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی ندارد، چه کسی فقیه شمرده می شود و چه کسی نمی شود. اینکه این بررسی صلاحیت باز به دست خود شورای نگهبان است و شورا هم منصوب خود رهبری است، اشکالاتی را ایجاد می کند. بنابراین معتقدم یک جاهایی قانون باید اصلاح شود.

*البته همین قانون اساسی موجود هم در خیلی جاها درست عمل نمی شود. مثلا مجلس خبرگان رهبری وظیفه نظارت بر بقای شرط عدالت در رهبری را دارد که بالاخره باید گاهی بررسی و سوال کنند و پاسخ بشنوند. حالا ممکن است ضرورت نباشد حتما در رسانه ها منعکس شود ولی باید بالاخره در حوزه نظارت خودشان انجام دهند و اگر سؤالی دارند مطرح کنند. نمی شود که فقط بنشینند و تعریف و تمجید کنند و ناهار و شامی بخورند و بروند. این خوب نیست. امروز مجلس خبرگان رهبری کار خود را از نظارت بر رهبری به نظارت بر دولت که کار مجلس شورای اسلامی است تغییر داده است و این خلاف قانون اساسی است.

*تفسیر اشتباهی از قانون اساسی وجود دارد. مثلاً همین نظارت بر رهبری را صیانت از رهبری تفسیر می کنند. این تفسیر را از کجا درآورده اند؟ مگر رهبری نیاز به صیانت دارد؟ رهبری خودش جایگاه خاص و پایگاه مردمی خودش را دارد و نیازی به صیانت شما ندارد. شما نظارت بر رفتار و عملکرد رهبری باید داشته باشید تا مردم احساس کنند همه چیز طبیعی است و حالت مصنوعی ندارد و رهبری هم مثل بقیه باید پاسخگو باشند. ما مثل کلیسای کاتولیک معتقد نیستیم که حاکم در مقابل خدا پاسخگوست اما در مقابل مردم پاسخگو نیست بلکه در دین اسلام و حکومت اسلامی ولی فقیه در مقابل مردم هم پاسخگوست. نگاه طبیعی به نفع نظریه ولایت فقیه است تا اینکه بیاییم یک حالت خیلی ملکوتی به ولیّ فقیه بدهیم که به ضرر نظام و اصل ولایت فقیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط دو طيف است كاخ نشين و ديگري كوخ نشين تهي دست بقيه داستان سرايي بيهوده است من سهمم چهل ساله ام را ميخوام
سعید110
Iran, Islamic Republic of
یعنی علت 100 برابر شدن نقدینگی از 20 سال پیش تا حالا شورای نگهبان بوده است؟!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی اسرار دارن این حرف بزنه.
سانسورچى
Iran, Islamic Republic of
نه بابا شوراى نگهبان خيلى هم نازه ! اشتباه به عرض تون رسوندن !
Iran, Islamic Republic of
خیلی نازه و اصلا هم رد صلاحیت و نظارت استصوابی نداره
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای سهم خواه.مشکل انقلاب با مثل شما توو همین یه قلمه به دروغ خودشو سهم خواه معرفی میکنن.میشه بفرمایید چند ساله ته تا حساب بدهکاریهای تورو به انقلابو جمهوری اسلامی مظلوم مشخص کنیم!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
جناب 1336من و 99 درصد تا زماني كه مجيز شما را ميگفتيم و بزرگي امثال شما را بجا مي اورديم و در جبهه ها ميجنگيديم و يا كار توليدي و عرق جوين ميريختيم خوب بوديم الان مطالبات داريم بد شديم؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
نگفتی چن سالته برادر؟
Iran, Islamic Republic of
عرق جوین چيه؟! عرقی که از خوردن جو حاصل می شود؟!
داداش جان! عرق جبین يعنی عرق پیشانی.
ببخشید شوخی کردما
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری در هر موضوعی اظهار نظر می کند به غیر از مسئله گرانی ، بیکاری ، آقازاده ها ، رانت خواری ، کاخ نشینان و حمله سگ هایشان به کودکان ، نافرجام بودن برجام و خسارت های آن و...
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
جناب ۱۳:۳۶
ایشان سهمشان را گرفته‌اند با کُرکُریش. قانون اختصاصی انتشارات صدرا یک قلم کوچکش است.!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
مسپولان نيابتي چيطورند
Iran, Islamic Republic of
این بابا چند وقت یه بار میاد بیرون میگه کوکوکوکو دوباره میره تو
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری گفته:
آقای هاشمی آن زمان تاکید کرد که رفتار مطلوبی با منتقدان و معترضان صورت گیرد، بی جهت سخت گیری و خشونت نشود.
علت این موضع گیری هاشمی آیا جز این بود که فرزندانش هم جزو معترضان فتنه 88 بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد موفقی داشت در سال 84 و 88 با دست رد مردم مواجه نمی شد و شکست نمی خورد.
سى بر صفر
Iran, Islamic Republic of
دست رد مردم ؟! خيلى پررويى عزيز !
نفر اول خبرگان با فاصله زیاد از نفر دوم
Iran, Islamic Republic of
هاشمی در جان و دل مردم جای داشت
استخر زیبا
و الان در دل زمین جای دارد
مهم اینه گه در دل و جان مردم زنده است
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه گه در دل و جان مردم زنده است و الا همه در خاک جای داریم
ناطق
Iran, Islamic Republic of
کدوم مردم ؟ از قول خودت حرف بزن ، سیاست های سازندگی دیروز هاشمی سبب بیچارگی های امروز ماست
Iran, Islamic Republic of
مسپولان ميخوان بابت رد شدن از خيابان و تونل و كوچه حق گردن كلفتي بگيرن كه بروند با اين پولها در ديار فرنگ عشق و حال كنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
علی آقا مطهری در جایگاهی نیست که بتواند در این گونه موارد اظهار نظر نماید و انتظار داشته باشد به این اظهارات توجه شود . حقیقتا این بنده خدا به جز فرزندی شهید مطهری هیچ امتیاز قابل ذکری ندارد.!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه مجلس یک نماینده واقعی داشته باشه شخص ایشونه!!!
Iran, Islamic Republic of
...
اصلانزاده
Iran, Islamic Republic of
عجب ، واقعاً
عباس
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با احترام هر دو تا نکته ای که گفتی اشتباهه به دلایل زیر.
۱. شما چیکار به جایگاه افراد یا اسم افراد یا حتی سواد افراد داری. کلام را بشنو و بر اساس کلام نظر بده فارغ از اینکه گوینده آن چه کسی باشد. علی مطهری هم مثل همه می تواند نظر خودش را داشته باشد.
۲. فرزند ایت الله مطهری بودن نه امتیاز است نه نکته منفی. باید دید حرف خود طرف چیه.
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلا م جناب آقای مطهری ۱-ایرانیه ۲-نماینده مردم است ۳-درحوزه تخصصی خودش دارای نخبگی و تحصیلات عالیه است.چراحق اظهارنظر نداشته باشد؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه به خاطر پدر خدابیامرزش نبود نمی تونست تو دانشگاه تهران تحصیل کنه
(از خودش هم بپرسید تایید می کنه)
Netherlands
برای مطرح بودن تلاش کن
ولی با مجلس هم خداحافظی کن دیگه رأی نداری
یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
یعنی شورای نگهبان یواش یواش دیگه از رده خارج بشه پس قانون اساسی چه می شود مگر با این نظریه ها فکر نمی کنید جنجال درست میشه ؟ و قانون اساسی رفته رفته کم رنگ شده دیگه به آن اهمیت نمی دهند ؟ واقعا جای تعجب دارد آنهم از یک فرزند شهید و کارشناس
Iran, Islamic Republic of
پول و دلار داره جاي همه چيزو ميگيره بزودي پليس خصوصي و زندان خصوصي و نيروي مسلح خصوصي و دادگاه خصوصي خواهيد ديد
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات وربیفته ان شاء الله
نه
این خواب های لیبرالی تعبیر نمیشه
چوب خشک
Iran, Islamic Republic of
خواب شماها که میگفتین چوب خشک هم مقابل روحانی رای میاره تعبیر نشد
ناظمی
Iran, Islamic Republic of
خواب نما شدی ؟ تا شما از خود متشکرها هستید امام معصوم هم در مقابل روحانی پیروز نمیشه چه برسه به اشخاص دانا و توانای غیرمعصوم ، چوب خشک که دیگه جای خود داره ‌. الان وجدانت راحته که با رأیت گوشت و رسوندی به ۸۰ هزار تومن ؟
Iran, Islamic Republic of
الان هم پول بده رو سبيل شاه نقاره بزن
Iran, Islamic Republic of
کلا پول دارها بمانند بی پول ها بروند نا کجا آباد چرخ را از اول اختراع کنند
در قانون اساسی نظارت استصوابی نداریم
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
آره تو راست میگی
احسان
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی (ره) فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد"
تو را به پدر شهیدیتون قسم در این وضعیت تحریم آشوب به پا نکنید نیازی به نظریه پردازی افرادی مثل شما نیست! الان مردم با مشکلات اقتصادی درگیرند. بگذاریدمردم همدل و هم رای پشت سر ولایت فقیه حرکت کنند و به لطف الهی و نظر حضرت صاحب الامر عج از این گردنه دشوار هم بگذرند.
Iran, Islamic Republic of
گیرم پدر بود فاضل... از فضل پدر تو را چه حاصل
البته بزرگی نام پدر برای امثال شما رای جمع کن بود لااقل به احترام پدر این نام را دیگه خراب نکید
کی ملت از دست این یادگارها خلاص میشن؟؟؟؟
آخه تو این وضعیت جنگ اقتصادی کار کردن بلد نیستین.. سکوت کردنم بلد نیستین؟؟؟
قال الصادق (ع): ....ینظران الی من کان منکم ممن قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فلیرضوا به حکماً و انی قد جعلته علیکم حاکماً فاذا حکم بحکمنا فلن یقبل منه فانما استخف بحکم الله و علینا ردّ و الرادّ علینا، الراد علی الله و هو علی حد الشرک بالله.
امام صادق (ع) در پاسخ زراره که از تکلیف مؤمنان وقتی دسترسی به معصوم نیست، پرسیده بود، فرمودند: دقت کنند چه کسی از میان فقیهان، در کار روایت حدیث ما خبره تر است و در رعایت حلال و حرام ما دقت بیشتری دارد؛ پس باید به حکم او (ولی فقیه اعدل افقه) رضایت دهند و من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم، پس آنگاه که از جایگاه ما حکم کرد، کسی که حکم او را نپذیرد، حکم خدا را کوچک شمرده است و علیه ما قیام کرده است و هرکس علیه ما قیام کند، علیه خدا قیام کرده و این در حد شرک است.
لطفاً حديث را كامل نقل كنيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی طولانی است؛ لطفا به کتاب ولایت فقیه امام خمینی و کتاب الخمس حضرت ایشان مراجعه فرمایید.
مخالف سانسور
Iran, Islamic Republic of
احسان جان ! به والله همين الآن وقتشه، اشتباه نكن برادر ، همه ملت بايد از ولى فقيه دفاع كنند و پشت سر ايشون حركت كنند، در اين موضوع شكى نيست ...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
یعنی با معلوم شدن اینطور چیزا، آن 18 میلیارد دلار گم شده هم معلوم میشه که تو جیب کی رفته است؟! یا اینکه چه کسی از طریق تصمیم برابری 4200 تومان به ازای هر دلار، سفره خیلی از مردمی که حتی به روحانی هم رای داده بودن را کوچک کرد؟! از این همه بازی دادن های مردم خجالت نمی کشید؟! کی این بازی های بچه گانه را کنار خواهید گذاشت؟! شرط می بندم که از قورمه سبزی هم فقط خوردنش را بلدی!
سه هزار میلیارد
Germany
اگه سه هزار میلیارد معلوم شد اینم معلوم میشه
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
رکورد اختلاس با رقم 12000 میلیارد تومان در صندوق فرهنگیان در سال 94 زده شد.
Iran, Islamic Republic of
حالا خود شما به چه کسی پاسخگو هستی
علی
United Arab Emirates
انصافا حرفای درست ومنطقی مطرح کرده.یه خورده انصاف داشته باشید شاذش کجا بود
درویشعلی برجان 20دقیقهای
شما داری نون باباتو میخوری . راستی بودجه انتشارات صدرا چقدره علی جون؟؟؟؟؟
Denmark
فعلا" كه تصميمات ... نمايندگان در برجام 2030 و FATF با چالشي اساسي مواجه شده
Iran, Islamic Republic of
ایشان ظاهرا همه کاره ی همه جا هستند، تئوریسین و..... فقط نماینده مجلس نیستند و بابت نمایندگی و مصالح ملت و کشور البته مسولیتی جز حرف زدن ندارند.
نظر بنده را بی کم و کاست منتشر فرمایید لطفا
انتصاب لاریجانی تداخل قوا به وجود آورده! یعنی چه؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
يعني همه مملكت واس ماس
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر بینش سیاسی پایینه !! تشخیص ندادی !!
Iran, Islamic Republic of
کلا هرجا اسم علی مطهری امدید باید رد شد ....!!!
Iran, Islamic Republic of
"بررسی صلاحیت خبرگان رهبری که به نظر من باید به عهده نمایندگان مراجع تقلید باشد" الان هم دست نمایندگان اعلم مراجع تقلید است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هر طور شد میخواد خودش رو مطرح کنه!!!!!
ح
Iran, Islamic Republic of
ایشان تا حالا یکبار هم نشده که موافق نظرات و صحبت های رهبری عزیز باشند و همیشه ساز مخالفت با رهبری و سیاستهای نظام رو میزنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با این گفتمانی که راه انداختی داری دسته دسته خیرات ومبرات!!!!!! برای پدر می فرستی.
Iran, Islamic Republic of
اقای علی مطهری به هیچ وجه به تو اجازه نخواهیم داد در صدد تضعیف ولایت فقیه باشید چرا درمورد دستگیری خبر نگار هاشمی در امریکا تما اصلاح طلبان ازجمله جنابعالی سکوت کردی ودر مورد معیشت مردم ل...ولی در مورد انتصاب لاریجانی توسط رهبری این سخنان را بر زبان جاری می کنی
Iran, Islamic Republic of
دادش من اموال و دارايي و دلار فراوان در ديار فرنگ دارم نسبت به خبر نگار اظهار نظر كنم اين ثروت بخطر مي افتد هيس نگيد من گفتم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بیچاره پدرش که همیشه تنش در گور از دست پسرش می لرزد
Iran, Islamic Republic of
روحش دچار تلا طمات و لرزشهاي بالاتر از 7 ريشتر اولاد است
بازم که وصل به غیب شدی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
بازم که وصل به غیب شدی برادر؟ از توهم بیا بیرون
ضد سانسورچى
Iran, Islamic Republic of
خجالت بكشيد بابا، حرمت شهيد مطهرى رو رعايت كنيد، يعنى چه هفت ريشتر ؟! اف بر تو اى جهان بجاى اينكه اين چرنديات رو سانسور كنى فقط حرف حق رو سانسور ميكنى، حال هر انسان ازاده اى از رفتار شما بهم ميخوره
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان هر توهینی که نباید پخش بشه تو که سانسورچی داری چرا فحش و اهانتها رو سانسور نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
جناب سانسورچي حرمت امام زاده دست متولي اش است اين اقا از باباش مايه ميذاره و مرحوم را ميندازد وسط معركه
ح
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری چرا یکبار از سیاست های دولت انتقاد نکرده اید، چرا به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم نیستید، چرا به وظایف خودتون عمل نمکیند ....
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری ! تو اگه سکوت کنی ؛ هم احترام خودتو نگه داشتی و هم احترام پدر شهیدت رو ! پس لطفا ساکت شو !!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دغدغه هات تو حلقم!
Iran, Islamic Republic of
عشق غربیهاست این مطهری
عباس
Iran, Islamic Republic of
خودش هیچ توجهی به نگاه فنی تخصصی وکارشناسی خیاط نداره !!!!!لباسی رو برا خودش انتخاب کرد واصلا نه متوجه بزرگی سایزش برا خودش هست ونه توجهی به خیاط داره.!!!!!! خب بذارید همچنان در این پنهان باشد!!!!!!!! تا شاید بهتر شناخته شود
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا بده این اقا برای رسیدن به صندلی مجلس حاضر هر حرفی رو بزنه
آقای مطهری با کی هستی ؟؟؟
چند چندی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بس کن مسرور شدیم علی آقا فیض رسوندی عزت زیاد
Iran, Islamic Republic of
شما در جایگاهی نیستی که بگی باید چنین باید چنان
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
-آقای مطهری مگر شما نماینده مردم نیستید؟
-اگر هستیدچرا دغدغه اصلی این روزهای مردم(معیشت) را ندارید؟!
-چراراجع به گرانی ارزاق عمومی دغدغه ندارید؟
-چرا درباره قیمت لبنیات ،پروتئین ،میوه، هیچ دغدغه ای ندارید؟
-چرا درباره اندازه سفره مردم هیچ دغدغه ای ندارید؟
-چرا درخصوص افزایش روزانه قیمتها هیچ حرفی نداری؟
-چرا درباره قیمت مسکن وخودرو هیچ حرفی نداری؟
-چرا درباره خصوصی سازی آموزش هیچ حرفی نداری؟
-چرا
-چرا
-احساس میشود با اینکه مردم تهران به شما رای دادند اما شما خود را نماینده حزب وگروه خاص میدانید ومسائل آنها تنها دغدغه فکری شماست!
تمار
Iran, Islamic Republic of
کسانی که دغدغه شون نون مردمه زیادی فیض رسوندن و دیگه جایی برای مطهری نمونده
مقداد
Iran, Islamic Republic of
اکه بعنوان نماینده مردم دغدغه نون مردمو نداره ، موندن تو این پست و این شغل پس به چه کاری میاد ،...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان برادر دامادتان (فاضل لاریجانی) چی شد ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
فدایی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مطهری دراین اوضاع واحوال چه لزومی دارید درمورد رهبری افاضات بفرمایید مردم با رهبری پیوندابدی دارند به داد مردم برس که ازگرانی لجام گسیخته درمزیقه هستند وبه خاطر روح پدربزرگتان از مشکلات مردم صحبت کنید تاروح پدرتان خشنود شود
اصلا این صحبتها برای این است که مردم را از گرانی غافل کند
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما که اگه به خود خدا هم انتقاد کنید مجازید پس خیلی به دل نگیرید.
M
Iran, Islamic Republic of
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟!!
...
Iran, Islamic Republic of
...
M
Iran, Islamic Republic of
....
اللهم احفظ امام الخامنه ای
Iran, Islamic Republic of
وای بر روزی که امثال علی مطهری به عنوان وکیل اصلاح طلبان در درگاه الهی حساب پس بدهند....!!!!
بازم که به غیب وصل شدی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
بازم که به غیب وصل شدی برادر؟ از توهم بیا بیرون گلم
حامد
United States
این فرد هر چیزی به ذهنش می رسه زود می گه.....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نظرت مخالف رهبری باشه - ولی این که پس از اعلام نظر رهبری هی تو تریبون ها نظر مخالف خود را اصرار کنی تضعیف رهبری است. برای همین توی رسانه های مخالف این همه تحویلت می گیرند.
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری اگه راست میگه دنبال حل مشکلات مردم باشه نه تنش آفرینی، مجلسی که تو نائب اون هستی بهتر از این هم نمی شود
سید علی
Iran, Islamic Republic of
سلام به روح بلند شهید مطهری رحمت الله علیه :
من بعنوان کسی که هم سخنرانیهای شهید مطهری را درزمان قبل از انقلاب شنیدم وهم آثاروکتب آن شهیدبزرگوارراکم وبیش مطالعه کردم وهم اکنون هم مراجعه به آثارآن شهیدفقیددارم به روح بلند آن شهیدقسم میخورم ....که امام خمینی (ره)آن حکیم فرزانه،آن فقیه یگانه،آن عارف بالله،آن سالک بی همتای الی الله و......ولایت فقیه رامعادل ولایت رسول الله (صلوات الله وسلامه علیه)میداند....این دردباکه گویم این غم کجا برم ...که ایشان فقط وفقط منتسب به شهید مرتضی مطهری است... .والسلام
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درد و بلاش بخوره تو سر مخالفاش
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر غربگرایان از بالا تا پایین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درست باید در شورای نگهبان یک تغییر بشه تا کسی مثل مطهری را تایید نکنند . بنده خدا اگر جنتی تندرو بود تو را تایید نمی کرد .
Iran, Islamic Republic of
...
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام مسؤلین سایت جهان نیوز . من عموما عادت به اظهار نظردرخصوص مطالب سایتها نیستم ولی درخصوص نظرات اقای علی مطهری پیرامون ولایت فقیه واصراربی اساس وغیرحرفه ای وغیرکارشناسانه وغیرمسؤلانه وگمراه کننده مشارالیه ناچار به اعلام نظر، ان هم درحداینکه ایشان درفهم موضوع ولایت فقیه واحکام برپایی حکومت اسلامی هنوزخیلی مبتدی هستند وشاهدمثال راهم مستند به فرمایش امام رحمت الله علیه کردم فقط برای عزیزانی که مطالب سایت شماراپیگیری میکنندولی متأسفانه شمابگونه ای نظرحقیررابریده بریده ومقطع کردیدکه خودم وقتی نوشته خودم راخواندم اصلاچیزی دستگیرم نشدکه منظور ارسال کننده نظر چی بوده وای بحال سایرین .تازه دارم مطمن میشوم که گله سایرین درخصوص سانسور مطالبشان توسط سایت بیمورد نبوده است. والسلام
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر فرزند مرد بزرگی نبودی . !!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا بقیه اش را حذف کردی . حقیقت تلخ است . او نان پدرش را می خورد و حلیم ضد انقلاب را هم می زند ....
Iran, Islamic Republic of
قانون میگه صلاحیت رو شورای نگهبان یررسی کنه تو قانون رو نمیخوای قبول کنه
به قول امام (ره) تو غلط می کنی قانون رو قبول نداری
Iran, Islamic Republic of
مطهری:
لطفا منو ببینید.
آمریکایی ها لطفا منو ببینید.
Iran, Islamic Republic of
مطهری اگه یکبار بر ضد آمریکا و اسراییل موضع بگیره راست میگه ولی حیف ...
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری آخرت رو با متاع قلیل دنیا عوض نکن.
Iran, Islamic Republic of
مطهری نماینده مورد علاقه غربی ها و فتنه گرها و غربگراها
Iran, Islamic Republic of
مطهری کسی است که احترام پدر خودش را هم نگه نمی دارد.
Iran, Islamic Republic of
چطوری پسر مطهری یکدفعه شد معاون شهرداری منطقه یعنی سلسله مراتب رو طی کرده؟
Iran, Islamic Republic of
عجیبه از اون پدر این پسر!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کسانی که حقوق ملت رو میخورن ولی از کلان سرمایه دارها حمایت میکنن
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری تو که از رانت استاد شهید داری استفاده ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صلاحیت خبرگان رهبری طبق قانون به عهده شورای نگهبان است شما که نایب رئیس مجلس هستی مگر قانون نمی خوانی بهتر است سرت توی کار خودت باشد چون مجلس خبرگان رهبری به شما ربطی ندارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز ! شما انگار همه متن رو نخوندى ! بابا جون من اين مطلب رو خود ايشون هم گفته و ميگه شبهه دور داره ميدونى دور فلسفى يعنى چى ؟!
يه كم مطالعه بد نيست .
Iran, Islamic Republic of
این مطهری خبری از فقرا ندارد او مردود است
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری در یک مسیر حرکت نمکنه و برای موندن در قدرت از این شاخه به اون شاخه میپره در هیچ موضوع تخصص وتجربه نداره و عادلانه نظر نمیده ایشان میدونه داره چکار میکنه
اونای که بهش رای دادن باید مراقب باشند
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
حتما دیدگاه امام را در باره ولایت فقیه بخوان تا بفهمی مخالفت با امر ولی چه عاقبتی دارد ....
Teymojr
Iran, Islamic Republic of
مطهری بوبرده که دیگه انتخاب نمیشه ،زده سیم آخر
سهراب
Iran, Islamic Republic of
یک کسیهم که پیدا میشه و حرف منطقی میزنه تخریب میشه!!!!!!!!