دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۵
گفتگو با محمدرضا باهنر؛

با خیلی از اصلاح‌طلبان تماس گرفتم در انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کنند/ لیست مشترک لاریجانی و روحانی محتمل است/ اصولگرایان در تهران لیست واحد می‌دهند

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 851955
اینکه آقای لاریجانی قصد براه‌ انداختن یک جریان، حزب یا گروهی را داشته باشد من خبر ندارم و خودش هم که در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرده است.
با خیلی از اصلاح‌طلبان تماس گرفتم در انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کنند/ لیست مشترک لاریجانی و روحانی محتمل است/ اصولگرایان در تهران لیست واحد می‌دهند
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا باهنر، ازجمله چهره‌های مطرح سیاسی است که با وجود دو دوره فاصله گرفتن از پارلمان، ترجیح داده تا بار دیگر شانس خود را برای نشستن بر روی صندلی های سبز بهارستان امتحان کند. 

نائب رئیس مجالس هفتم، هشتم و نهم که همگان از روابط حسنه او  با علی لاریجانی مطلع اند، ارائه لیست مشترک از سوی حسن روحانی و علی لاریجانی در انتخابات آتی مجلس را محتمل می داند اما در عین حال هر گونه احتمال سرلیستی اش را رد می کند. 

باهنر می گوید که با خیلی از اصلاح‌طلبان تماس گرفته تا برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات باهنر در گفتگو با تسنیم را خواهید خواند:

*درباره پیش‌ثبت‌نام‌ من در انتخابات این را ابتدا بگویم که من با اصل پیش‌ثبت‌نام‌ها خیلی موافق نبودم. فکر می‌کنم که یک خللی در مسیر انتخابات ایجاد کرد. چرا که معمولا پروسه‌ طولانی بود که ما بنشینیم و یک تعداد از چهره‌ها را قانع کنیم که در انتخابات ثبت‌نام کنند. ولی یک دفعه یک اتفاقی افتاد و گفتند که 15 روز بیشتر فرصت برای ثبت نام نیست. به همین جهت من با خیلی از دوستان اصولگرا و حتی برخی از دوستان اصلاح‌طلب تماس گرفتم تا در انتخابات ثبت‌نام کنند. البته من اصلاح‌طلبان را به دو بخش خوش‌خیم و بدخیم تقسیم می‌کنم و وقتی می‌گویم دوستان اصلاح‌طلب منظورم آن دسته افراد برانداز و اغتشاش‌گر و فتنه‌گر نیست.

*برخی‌ها به من گفتند تو که اینقدر به دیگران اصرار می‌کنی که در انتخابات ثبت‌نام کنند خودت چرا ثبت‌نام نمی‌کنی؟ من هم به همین جهت بود که در انتخابات ثبت‌نام کردم. البته اینکه قصد ادامه دادن را داشته باشم هنوز مشخص نیست. بنابراین ثبت‌نام من بیشتر با هدف ترغیب کردن برخی دوستان برای ثبت‌نام در انتخابات بود.

*اینکه آقای لاریجانی قصد براه‌ انداختن یک جریان، حزب یا گروهی را داشته باشد من خبر ندارم و خودش هم که در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرده است. فارغ از این مسئله، من نسبت به تفرقه در جریان اصولگرا کمی بیمناک هستم و همواره تلاش کردم که شخصیت‌های حقوقی مشهور اصولگرا را متحد کنم. از طیف شورای ائتلاف که با حضور آقایان  حدادعادل، چمران و سروری و ... فعالیت می‌کنند تا شورای وحدت که در آن آقای پورمحمدی، جامعه روحانیت و آقای متکی و ... فعال هستند و جبهه پایداری و شریان. البته جبهه پایداری‌ها بعضاً اعلام می‌کنند که به دنبال ارائه لیستی مستقل برای مجلس  هستند و آقای قالیباف هم که علاوه بر اینکه خودشان حزب دارند، مدعی هم هست که از عملکرد برخی نمایندگان فعلی تهران رضایت ندارد.

درباره «باهنر» بیشتر بخوانید:
لاریجانی برای کمک به بهبود وضعیت آماده است

اعتقادی ندارم که دولت روحانی یک دولت سیاه بود
گوشت، پوست‌ و استخوان روحانی متعلق به‌ نظام است
شوخی باهنر با دولت احمدی‌‌نژاد و روحانی!
آقای لاریجانی به‌درد ریاست‌ جمهوری می‌خورد

رهبری در کسوت رئیس جمهور سابق خاتمی را می پذیرند!
ناطق، لاریجانی و علی مطهری را اصولگرا می‌دانم
ماجرای تذکر باصدای بلند رهبرانقلاب به باهنر
به روحانی گفتم که شما باید برای نظام باقی بمانید

*آنطور که من اطلاع دارم چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکردند اما یک سری چهره‌های سیاسی این جریان نیز ثبت‌نام کرده‌‌اند که شاید سابقه سیاسی شاخصی نداشته باشند اما ما از حضور نمایندگان جریان اصلاحات در انتخابات نیز استقبال می‌کنیم. اعتدال‌گرایانی چون آقای نوبخت نیز در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و در حال فعالیت سیاسی هستند اما حالا اینکه بخواهند ذیل آقای روحانی یا آقای لاریجانی لیست مشترکی را بدهند من اطلاع ندارم. اطراف آقای لاریجانی نیز یک سری از نمایندگان ادوار در حال فعالیت هستند اما خودِ آقای لاریجانی هیچگاه این مسئله که دنبال ایجاد یک جریان مستقل است را تایید نکرده است.

*تحلیل من این است که جریانات اصولگرایان اگر چه امروز به فکر ارائه لیست مستقل هستند اما در نهایت در روزهای منتهی به انتخابات لیست واحد 30 نفره در تهران ارائه می‌کنند.

*نمی‌دانم اما شاید آنها هم بتوانند یک لیست واحد 30 نفره برای انتخابات تهران داشته باشند اما تحت این عنوان که پدرخوانده آنها آقای لاریجانی یا آقای روحانی باشد را نمی‌توانم از الان بگویم. مثلاً آقای روحانی به شکل رسمی عضو حزب اعتدال و توسعه نیست اما همه می‌دانند که ایشان پدرخوانده این حزب به حساب می‌آید. اما آقای لاریجانی برخلاف آقای روحانی پدرخوانده هیچ حزب یا تشکلی نیست. آقای قالیباف هم وضعیت مشابه آقای روحانی را دارد و پدر خوانده جمعیت پیشرفت و عدالت محسوب می‌شود.

*من بارها این جمله را تکرار کرده‌ام که با چراغ در کشور گشته‌ام تا ببینم از بین مسئولان کشور کسی پیدا می‌‌شود که به فکر 10 سال یا 20 سال آینده کشور باشد اما غیر از شخص رهبر انقلاب هیچکس را پیدا نکردم که چنین نگاهی داشته باشد.
https://jahannews.com/vdcam6nam49nmo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcam6nam49nmo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میری
Iran, Islamic Republic of
نه خوشم میاد ازش
نه بهش خوش بینم
مخصوصا اینکه نزدیکه لاریجانیه
این حرفش درباره قالیباف بوی اختلاف اندازی میده
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا واصلاح طلب .. دیدم در مجالس ترحیم چه دل وقلوه ای تحویل میدن.فقط وفقط حزب اللهی ،اونم امتحان پس داده.
Iran, Islamic Republic of
این حنا ها دیگه رنگ نداره .
مش مظنفر
Iran, Islamic Republic of
رنگیشم داریم عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
نه اصلاح طلب نه اصولگرا فقط حزب الله
حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
جناب باهنر چرا قبول نمیکنید دیگه تمام شده اید .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا
Iran, Islamic Republic of
از اینکه آقای لاریجانی ثبت نام نکرده تنها کاره عاقلانه ای است . که انجام دادند .. اما .......اگر ملت ما از جنابعالی و آقای لاریجانی هیچ کمکی نخواهذ ... چه کسی را باید ببیند ...
Iran, Islamic Republic of
اقای باهنر ...... حق ندارید از طرف دیگران ....... تصمیم بگیرید ..
Iran, Islamic Republic of
این آقایون ... نه اصلاح طلبند ... نه اصول گرا...... سرگردانند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باهنر فرسوده لاریجانی است؟!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه کردی به اصلاح طلبها زنگ زدی
Iran, Islamic Republic of
خودشم اصلاح طلبه!