شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳۲

تلاش دیپلمات اصلاح طلب برای اثبات توهم انزوای ایران/ ممکن است اتفاقات شومی برای ایران بیفتد! +جزئیات

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 825362
من به عنوان يك حامي آرامش و صلح و توسعه اقتصادي براي اقتدار احساس مي‌كنم بايد تجديدنظري در سياست خارجي داشته باشيم.
تلاش دیپلمات اصلاح طلب برای اثبات توهم انزوای ایران/ ممکن است اتفاقات شومی برای ایران بیفتد! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: فریدون مجلسی، دیپلمات اصلاح طلب در تازه ترین گفتگوی خود تمام تلاشش را کرده است تا اثبات کند ایران منزوی شده است و باید در سیاست خارجی تو تجدید نظر کند!

مجلسی مدعی است که غربی ها گام های جنگ طلبانه ای علیه ایران برداشته اند، چین و عربستان روابط دوستانه پیدا کرده اند، قطر به زیر چتر عربستان رفته است، اسرائیل در اطراف ایران تحرک دارد، حتی بشار اسد هم پی منافع خودش است و در مجموع ممکن است اتفاقات شومی برای ایران بیفتد!

فارغ از گزاره های مغرضانه و خلاف واقع مجلسی، نتیجه صغری کبری چینی غربگرایان و منظورشان از تغییر در سیاست خارجی کاملا مشخص است. اما جهت اطلاع باید به عضویت رسمی ایران در شانگهای، پیشنهاد عضویت در بریکس، افزایش فروش نفتی ایران، افزایش صادرات غیر نفتی، پیشرفت توافق 25 ساله ایران - چین، گسترش رابط با کشورهای همسایه و.. مواردی از این دست فقط در دولت سیزدهم اشاره کرد. از سوی دیگر عمق نفوذ راهبردی ایران به ویژه در منطقه امری است که همان غربی های مدنظر مجلسی را آزار می دهد و به همین دلیل دنبال برجام 2 و 3 بودند.

برای آشنایی بیشتر با عمق تحلیل های این دیپلمات اصلاح طلب و اندازه گیری میزان دلسوزی این افراد برای کشور مرور مواضع پیشین او مانند «نباید اسرائیل را تهدید کنیم؛ از یمن، سوریه و لبنان هم حمایت نکنیم» و «لوایح FATF را بپذیریم اگر خوب نبود انصراف بدهیم!» شاید کافی باشد.
 
به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات مجلسی را در ادامه خواهید خواند:

*بشار اسد در جريان بحران سوريه نشان داد كه براي حفظ جايگاه خود به هر ابزاري متوسل مي‌شود و اكنون براي ادامه حضور خود در قدرت و گشوده شدن درهاي رونق اقتصادي به سوي سوريه به تقويت روابط خود با كشورهاي عربي مي‌پردازد. كشورهاي عربي هم اهميت زيادي براي نقش ژئوپليتيكي سوريه و همچنين مسير مديترانه قائلند و پيشنهادهايي را در اين مسير به بشار اسد ارايه داده‌اند.

*عربستان با جاه‌طلبي‌هاي وليعهد حاكم مشتاق است كه سوريه را هم به زير چتر نفوذ خود بكشاند. كما اينكه سياست اين كشور را در قبال قطر ديديم و شاهد بوديم چگونه آن همه خصومت پيش از بازي‌هاي جام جهاني كنار گذاشته شد و رياض و دوحه روابطي دوستانه پيدا كردند. در سفر بايدن به منطقه يا در سفر رييس‌جمهور چين به منطقه ديديم كه اين كشورها چگونه در كنار هم در رياض حضور  يافتند.

*سياست خارجي ما باعث شده با مشكلات بسياري در داخل نظير تورم، بيكاري و گراني و بسياري از مشكلات داخلي ديگر مواجه باشيم.

*اقداماتي كه عليه ايران انجام مي‌گيرد به ويژه از سوي كشورهاي غربي به اندازه‌اي شديد است كه عملا ديگر كشورها تمايلي به برقراري رابطه با ايران و دخيل كردن ايران در روندها ندارند. يك كشور زماني كه مي‌خواهد نفوذ و بازيگري مناسب داشته باشد بايد حداقلي از روابط عادي را با كشورهاي دنيا داشته باشد. واقعا برداشت من اين است گام‌هايي كه از سوي كشورهاي غربي برداشته مي‌شود گام‌هاي خطرناك و جنگ‌طلبانه‌اي است كه پيش‌تر در آستانه حمله به يوگسلاوي، حمله به افغانستان و حمله به ليبي برداشته شده بود. تبليغات غربي‌ها دقيقا مشابه همان زمان است؛ آنها از يك سو در حال توجيه افكار عمومي جهان هستند و از سوي ديگر وضعيت را به نحوي پيش مي‌برند كه اذهان را در داخل كشور براي بروز چنين شرايطي آماده كنند. اين مساله به اتفاقات بسيار شومي مي‌تواند منجر شود.

درباره «فریدون مجلسی» بیشتر بخوانید:
ایران در محاصره اسرائیل است!
نباید اسرائیل را تهدید کنیم؛ از یمن، سوریه و لبنان هم حمایت نکنیم

لوایح FATF را بپذیریم اگر خوب نبود انصراف بدهیم!
اگر از برجام خارج شویم، آمریکا به ایران حمله می کند!

تا وقتی که خودمان کاری نکنیم تحت حمایت برجام هستیم
باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم تا سایه جنگ دور شود!
پیش‌ زمینه اصلی همه تحریم‌ها اظهارات درباره نابودی اسرائیل است
شکل مذاکره مهم نیست، فقط با بایدن مذاکره کنیم!


*يك واقعيت خطرناك اين است كه اسراييل توانست مساله تاريخي اعراب و اسراييل را به مساله ايران و اسراييل تبديل كند. آنها در داخل فلسطين هم نوعي دو دستگي ايجاد كردند.... متاسفانه اسراييل امروز توانسته در منطقه و كشورهاي همسايه ايران نفوذ خود را بيشتر كند. از جمهوري آذربايجان گرفته تا بحرين و امارات شاهد حضور اسراييل هستيم. اين براي منافع ايران اصلا خوب نيست.

*برداشت من اين است گام‌هايي كه از سوي كشورهاي غربي برداشته مي‌شود گام‌هاي خطرناك و جنگ‌طلبانه‌اي است كه پيش‌تر در آستانه حمله به يوگسلاوي، حمله به افغانستان و حمله به ليبي برداشته شده بود. تبليغات غربي‌ها دقيقا مشابه همان زمان است؛ آنها از يك سو در حال توجيه افكار عمومي جهان هستند و از سوي ديگر وضعيت را به نحوي پيش مي‌برند كه اذهان را در داخل كشور براي بروز چنين شرايطي آماده كنند. اين مساله به اتفاقات بسيار شومي مي‌تواند منجر شود.

*تحركات براي منزوي ساختن ايران به‌شدت در جهان افزايش پيدا كرده. اقداماتي كه عليه ايران انجام مي‌گيرد به ويژه از سوي كشورهاي غربي به اندازه‌اي شديد است كه عملا ديگر كشورها تمايلي به برقراري رابطه با ايران و دخيل كردن ايران در روندها ندارند. يك كشور زماني كه مي‌خواهد نفوذ و بازيگري مناسب داشته باشد بايد حداقلي از روابط عادي را با كشورهاي دنيا داشته باشد.

*من به عنوان يك حامي آرامش و صلح و توسعه اقتصادي براي اقتدار احساس مي‌كنم بايد تجديدنظري در سياست خارجي داشته باشيم.
https://jahannews.com/vdcd9k0jxyt0xs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9k0jxyt0xs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
شما و هم کارانتان فتنه خانه انگل ها را باز گشائی کردید! شما رو باورکنم یا شهید مدرس را ؟ شمار را باور کنم یا امیر کبیر را ؟ شما را باورکنم یا اسناد تاریخی قحطی ساخته شده بدست انگل ها را ؟ همانکه در بنگال چهار و دویست ملیون را بهمان طریق و بدستور چرچیل از گرسنگی کشت؟ یا همه چین را معتاد کرد ...
Iran, Islamic Republic of
فعلاً همکاری‌های اقتصادی کشور با همسایگان و کشور های دوست در اوج است و عضویت در سازمان های شانگهای و بریکس و اوراسیا و...داریم و صادرات نفتی و غیرنفتی کشور رشد بالایی داشته و در واردات هم موفق عمل کرده ایم
ایران در حال تعامل و همکاری های زیادی با دیگر کشورها ست.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
ما عضویت در سازمان ها شانگگ های و بریکس . اوریسا و ... صادرات نفتی و غیر نفتی با رشد بالا را داریم . بفرمائید این رشد و درامدهائی نفتی که شما می فرمائید در کجای زندگی ما و مردم عادی پیداست .
Iran, Islamic Republic of
مشکل از خودت هست که نه از اوضاع جهان و کشور و اتفاقات خوب و آینده‌داری اطلاع نداری و نمی دانی چه بود و چه شده و چه خواهد شد...؟
Iran, Islamic Republic of
در بدهی های کلانی که روحانی جان شما برای خزانه به بار آورده مصرف می شود.
Iran, Islamic Republic of
زیر سوال بردن حاکمیت ایران در جزایر سه گانه خلیج فارس توسط رییس جمهور چین و برگزاری فوتبال با نام جعلی خلیج عربی در عراق..
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی؟
Iran, Islamic Republic of
کاملا واصح و آشکار بود اگر نفهمیدی یکم فکر کن
م
Iran, Islamic Republic of
.گر واقعا به این نتیجه رسیده ایدلطفا تنها یکی از آثار این توافقات را در زندگی مردم کمر شکسته زیر فشار تحریم ها و فشار در اقتصاد را بیان کنید
ناشکری ممنوع
Netherlands
کمر اغلب زیر بار اشرافیت پرستی و مصرف بی حد شکسته. خواهش می کنم بیدار شوید. .
Iran, Islamic Republic of
چشم وا کن و ببین
گوش به فرمان ولی / به سوی ایران قوی
Iran, Islamic Republic of
چون تو را نوح است کشتی بان ز طوفان غم مخور
Iran, Islamic Republic of
اینکه ایشون گفتند : "ممکن است اتفاقات شومی برای ایران بیفتد." یعنی اینکه ، آمریکا و صهیونیست جنایتکار روی سلبریتی ها و سایر غرب پرست داخلی بسیار سرمایه گذاری کرده اند و به آنها بسیار بسیار امید دارند.!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سربازان خط مقدم اسرائیل در ایران.یعنی اصلاح طلبان .
یه مدتی ساکت بشن تا ما ملت ایران کمی بیاسائیم.
یزدان
Iran, Islamic Republic of
بزودی میفهمی توهم هست یا حقیقت
Iran, Islamic Republic of
غرب بداند ارزوی تسلط برایرانو بگور می‌بری .
Iran, Islamic Republic of
.از ایران استفاده ابزاری میکنه..چین کمونیست هم فقط و فقط دنبال بازار تولیداتش هست....
Iran, Islamic Republic of
ما تعامل سازنده داریم نه مثل اصلاح طلبان که زانو می زدند و دنبال گلابی بودند
Iran, Islamic Republic of
خوب این یک امر طبیعی هست ما هم فقط به فکر فروش نفت خودمان هستیم این یک امر واضح است که همه به فکر منافع خودش می باشد
فهیم
Iran, Islamic Republic of
این اقایان وقتیکه در راس نیستند فکر می کنند که کشور در انزوا است خودشان در انزوا هستند
!!
Denmark
شما اول در باره جریان غرب گرای خودتون بگو بعد
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
اینها آموزش های غربی ها را می گویند 43 سال است همین می گویند و ایران از هرلحاظ پیشرفت کرده هشت سال پیش ایران قدرت 15 اقتصادی در بین 200 کشور بود البته اصلاح طلب ها در دوران حسن روحانی رساندند به رتبه 21 ،....
Iran, Islamic Republic of
کشور رو به مسخره گرفتند هرکی هرچی دلش میخواد میگه و بعدشم راست راست به زندگی ادامه میده!!با اینها برخورد قانونی صورت گیرد
فری
Iran, Islamic Republic of
بسمه‌تعالی
اتفاق شوم!!! این توهم شما است، چون هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند! به امید خدا.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينها بايد عينك شان را عوض با عينك غربي وقتي ايران و اتفاقات آن را نگاه كني همين چيز هايي را مي بينيد كه اين آقا ديده است .
Iran, Islamic Republic of
تنها اتفاق شومی که در این کشور دیده می شود ،وجودشماست
هستم ی
Iran, Islamic Republic of
برو عمو رد کارت . از ترسشون شب خواب می‌بینند. صبح بلند میشن تحلیل میدهند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاق شوم ایران این ا ست که سعی می کنند دل ملت را خالی کنند.
!!
Iran, Islamic Republic of
لیبرال اصلاح طلبان ؛ بوق های داخلی دشمن !!
علی
Iran, Islamic Republic of
....
صادق
Iran, Islamic Republic of
.......