جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۴
ضمن تقدیر از اقدام مثبت دولت؛

اقدام خوب دولت برای تسهیل دریافت وام‌های خرد/ گام مهمتری که دولت باید بردارد چیست؟

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 790798
با تغییر سیاست های دولت سیزدهم به نفع مردم باید تدبیری اندیشیده شود تا مثل گذشته امتیازات خاص نظیر همین تسهیل گری دریافت وام به طور مکرر برای افراد خاص شاغل در نهادهای دولتی و ... خلاصه نشود و تدابیری برای استفاده همه آحاد جامعه از امکانات کشور اتخاذ شود.
اقدام خوب دولت برای تسهیل دریافت وام‌های خرد/ گام مهمتری که دولت باید بردارد چیست؟
گروه اقتصادی جهان نيوز، محمد هادی: دولت قدم خوبی و مثبتی در راه اعطای وام ‌های خرد بدون ضامن برداشته است. بعد از جلسه رئیس جمهور با تیم اقتصادی دولت و مدیران بانک‌ها، مقرر شد شرایط پرداخت وام‌های خرد به مشتریان تسهیل شود.

تسهیلات بدون ضامن تا سقف 100 میلیون تومان که طبق اعلام مسئولان در مرحله اول به کارمندان و حقوق بگیران دولتی، بازنشستگان و مستمری بگیران تعلق می‌گیرد. اما فعلا خبری از ارائه این تسهیلات به کارگران و افراد شاغل در کسب و کارهای خرد، کارگاه‌های کوچک و مشاغل و صنوف خدماتی که بیشتر طبقات پایین جامعه را در بر می‌گیرد، نیست.

اقدام خوب دولت باید به زودی وارد مرحله دوم شود؛ چرا که اساسا گام دوم در اینجا مهم‌تر به نظر می‌رسد. به این دلیل که بخش اعظمی از جامعه را افرادی تشکیل می‌دهند که در بخش‌های غیردولتی مشغول به کار هستند و متاسفانه در این حدود دو سال شیوع کرونا بسیاری از مشاغل و صنوف از جمله مغازه‌ها، پاساژها، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و مراکز خدماتی، تحت تاثیر کرونا تعطیل یا راکد شدند. بیشترین  آسیب هم به کارگران مشغول در این صنوف وارد شده و حتی بسیاری از آنان شغل خود را از دست داده‌اند.

علیرغم اینکه در این مدت مشاغل دولتی هم دچار محدودیت شدند، اما با وجود حضور کمتر کارمندانشان در محل کار، آنان حقوق ثابت خود را دریافت می‌کردند و درآمدشان هیچگاه تحت تاثیر شرایط کرونایی کاهش پیدا نکرد.

در حالی که تاثیر کرونا بر معیشت افراد شاغل در مراکز غیر دولتی بسیار چشمگیر بوده و بازگشت دوباره محدودیت‌ها مشکلات بیشتری را برای این کسب و کارها به دنبال خواهد داشت.

با توجه به اینکه کارمندان دولت به طور طبیعی از مزایا و امکانات مجموعه‌ها و سازمان‌های دولتی برخودار می‌شوند، انتظار می‌رفت که افراد فعال در مشاغل غیر دولتی که از ثبات و پایداری لازم برخوردار نیستند و درآمد بسیاری از آنان در مواجهه با بحران‌هایی همچون کرونا کاهش پیدا می‌کند، در اولویت دریافت این تسهیلات قرار می‌گرفتند.

البته باید امیدوار بود در صورتی که افراد شاغل در مراکز غیر دولتی هم مشمول دریافت این وام شدند، برای دریافت این وام ضوابط و شرایطی در نظر گرفته نشود که اکثر متقاضیان فاقد آن باشند.

به طور کلی با تغییر سیاست‌های دولت سیزدهم به نفع مردم، باید تدبیری اندیشیده شود تا مثل گذشته امتیازات خاص نظیر همین تسهیل گری دریافت وام به طور مکرر برای افراد خاص شاغل در نهادهای دولتی، عمومی و ... خلاصه نشود و تدابیری برای استفاده همه آحاد جامعه از امکانات کشور اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا با اعتبار سنجی و ...شرایط سخت تر شده
Iran, Islamic Republic of
دولت مردمی خوبه اما گاهی بی تجربگی میکند
دلار داشت زیر ۲۶هزار می‌آمد متاسفانه دولتی‌ها آبه یاس از وین خواندند دوباره صعودی شد
کمی از دولت روحانی باد بگیرید مدیریت روانی جامعه رو که با وجود عملکرد افتضاح آنرا بزرگ جلوه میدادند
Iran, Islamic Republic of
آیه یأس کدومه؟! نمیشه که به مردم قول دروغ داد ,,,,
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این حرفها بیخود و شعار است . بانگهای ادغامی از پرداخت فقط ده میلیونی من طفره میرود و به من باز نشسته نیروی مسلح وام نمیدهد حتی با ارائه کسر اقساط . میگویند برو از تلویزیون و جراید و رسانه ها بگیر چون حرف را زده اند اما بودجه آنرا تامین نکرده اند .
Iran, Islamic Republic of
میتونی با بازرسی بانک مرکزی تماس بگیری یا از صدا و سیما بخواهی گزارشی از اون شعبه مورد نظر تهیه کنند .
Iran, Islamic Republic of
ممنون از راهنمائیتون
حداقل یک بانک که ضامن زیر صدمیلیون نمیخواهد را لطفا بیان کنید.
Iran, Islamic Republic of
اصلا وام گرفتم سهل و آسان نشده، بنده با اینکه کارمند بازنشسته دولت هستم چند وقت است می خوام 50 میلیون تومان از بانک وام بگیرم پوستم کنده شده
محمد
Iran, Islamic Republic of
ممنون ازمدیرسایت جهان نیوز که این نکته رو به دولت محترم یادآوری کردید،بنده خودم راننده تاکسی هستم و مثل من هزاران نفر تو کشور هستند و مشاغل آزاد دیگه ای که حقوق ثابت ندارند و این وام میتونه گره ای از مشکلات مارو باز کنه.سپاسگزارم.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لطفا بانک مرکزی اعلام بفرمایید چه تعداد از این وام ها داده شد جواب صفر نفر خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر اقتصاد کدوم بانک. بدون ضامن وام می‌دهد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اقتصاد همین وامهای با درصد سود بالا و بی هدفه .....بانک نباید بنگاهداری بکنه
Iran, Islamic Republic of
قبلا ضررهای هنگفت وام های بدون ضمانت و صرفا از طریق رانت را دیدیم که سرانجامشان دادگاه بود حالا هم هزینه کردن از پس انداز و سپرده مردم در بانک ها باید با حداقل ریسک انجام شود ،،،