شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

آغازی بر یک پایان

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 310955
ایالات متحده به سرکردگی بوش پسر توانسته بود بیش از ۴۵ کشور را با خود به افغانستان ببرد ولی در جنگ علیه قذافی، آمریکا عملا در پشت صحنه، همراه با ۶ کشور اروپایی وارد جنگ با لیبی شد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، ژنرال جک کین معاون اسبق ستاد نیروی زمینی ایالات متحده به بی بی سی گفت: ابعاد حمله احتمالی آمریکا به سوریه ممکن است بیش از آن چیزی باشد که تاکنون گفته شده است.

بنا به گفته او؛ اقدام نظامی مورد نظر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فراتر از حمله هوایی محدود به امکانات شیمیایی دولت سوریه خواهد بود.

به گزارش بی بی سی؛ مقامات آمریکایی تاکنون اعلام کرده اند که اقدام نظامی علیه سوریه تنها شامل حملات هوایی محدود است که امکان استفاده از تسلیحات شیمیایی از حکومت سوریه را بگیرد. سوریه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد می‌کند و می‌گوید این ادعا تنها بهانه ای برای آغاز جنگ است.

بی بی سی فارسی در ادامه افزود: ژنرال جک کین با سناتورهای جمهوری خواهی که در جریان برنامه های کاخ سفید قرار گرفته اند صحبت کرده و می‌گوید به این سناتورها اطمینان داده شده است که باراک اوباما قصد دارد ضربه ای چشمگیر به توان نظامی نیروهای بشار اسد بزند.

معاون اسبق ستاد نیروی زمینی آمریکا همچنین گفته که آمریکا برنامه هایی برای پشتیبانی گسترده تر از شورشیان مخالف بشاراسد دارد.

در همین حال خالد بن محمد بن عطیه، وزیر خارجه قطر به بی بی سی گفت: اقدام نظامی خارجی برای حمایت! از مردم سوریه ضروری است. او گفته قطر خواهان تغییر رژیم در سوریه نیست، اما اگر بشار اسد در قدرت بماند افراد بیشتری را خواهد کشت.

گفته های این دو مقام متخاصم علیه دولت سوریه در حالی است که ایجاد ائتلاف بین المللی توسط دولت آمریکا عملا به شکست انجامیده است. بزرگترین شریک اقدامات نظامی آمریکا، انگلیس پشت ایالات متحده خالی کرده و پس از آن مقامات اتحادیه اروپا و در صدر آنان آلمان نیز گفته اند که دیگر حاضر نیستند در جنگ علیه کشوری دوشادوش آمریکا بجنگند.

قابل ذکر است در جنگ افغانستان، ایالات متحده به سرکردگی بوش پسر توانسته بود بیش از ۴۵ کشور را با خود همراه کند. در جنگ با عراق این تعداد به حدود ۲۰ کشور رسید و در جنگ علیه قذافی، آمریکا عملا در پشت صحنه، همراه با ۶ کشور اروپایی وارد جنگ با لیبی شد.

اکنون و در زمانی که غرب در تلاش بود علاوه بر تسلیح شورشیان، خود نیز وارد صحنه جنگ شود، پشتیبانی های دولت های ایران، روسیه و حزب الله لبنان از دولت قانونی بشاراسد، آنان را به عقب نشینی ای آشکار وادار کرد. به طوری که اکثر کارشناسان این زمان را آغازی بر پایان سلطه جویی های آمریکا بر منطقه می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *