دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

حاشیه‎ یک مسابقه انتخابی‌ غیراستاندارد!

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 303504
رقابت های انتخابی وزن ۱۲۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی عصر دیروز (جمعه) با قهرمانی امیر علی اکبری به پایان رسید اما این مسابقات شرایط استانداردی نداشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، امیر علی اکبری، مهدی نوری، بهنام مهدی زاده، امیرحسین شربیانی و یاشار عیسی زاده به صورت دوحذفی با هم کشتی گرفتند که در نهایت علی اکبری با پیروزی بر رقبای خود صاحب دوبنده اول تیم ملی شد. اما نحوه برگزاری این رقابت در نوع خود جالب توجه بود.

در ادامه به حواشی این رقابت که مسابقه درون اردویی به حساب نمی آمد و باید به صورت رسمی برگزار می شد خواهیم پرداخت.

- بشیر باباجان زاده به دلیلی که مشخص نیست و امیر قاسمی منجزی به خاطر مصدومیت در این رقابت کشتی نگرفتند.

- مسابقات بدون حضور نیروی انتظامی، کادر حراست و آمبولانس برگزار شد. با وجود حساسیت بالای رقابت های سنگین وزن اگر اتفاقی بین کشتی گیران و یا درگیری بین تماشاگران به وجود می آمد مشخص نبود که مسئول رسیدگی چه کسی خواهد بود.

- روی میز داوران مانیتور بازبینی فیلم وجود نداشت و در صورت اعتراض کشتی گیران به نحوه قضاوت، داوران باید صحنه آهسته کشتی را در ذهن خود مجسم می کردند تا رای خود را اعلام کنند. این اتفاق در کشتی علی اکبری و مهدی زاده که با اعتراض مهدی زاده همراه بود کاملا به چشم می آمد و داوران به خاطر نداشتن مانیتور مجبور به مشورت با یکدیگر و صدور رای شدند.

- بی نظمی و هرج و مرج در اطراف تشک موج می زد تا جایی که در دو کشتی بعضی از تماشاگران در کنار تشک کشتی گیران را کوچ می کردند و سعی در فشار وارد کردن به داوران داشتند. در کشتی حساس علی اکبری و مهدی زاده تعدادی از طرفداران این دو به داخل تشک آمدند تا جایی که یک تصویربردار هم در وسط تشک از علی اکبری فیلم می گرفت، در حالی که داور هنوز دست کشتی گیر برنده را بالا نبرده بود.

- با توجه به اینکه این رقابت، مسابقه رسمی انتخابی سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی به حساب می آمد اما از نفر برتر تست دوپینگ گرفته نشد.

- از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی تنها علی اشکانی، بهرام مشتاقی و رحیم علی آبادی در سالن حضور داشتند و از سایر اعضای شورا (احد پازاج، حسن رنگرز، رضا سیم خواه و حسین ملاقاسمی) خبری نبود. گفته می شود شورای فنی تصمیم گیرنده اصلی مسائل کشتی فرنگی است اما در بیشتر رقابت هایی که برگزار می شود همه اعضای شورا حضور ندارند.

- عبدالله چمن گلی (مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی بزگسالان)، فرهاد اسماعیل نژاد (سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان)، مجید جهاندیده (سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان) و علیرضا رضایی (مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان) و تعدادی از ملی پوشان کشتی فرنگی و آزاد، این رقابت ها را از نزدیک تماشا می کردند.

- رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی (حجت الله خطیب و حسن رنگرز) ترجیح داده بودند به خاطر مشکلات چند هفته اخیر کشتی به خانه کشتی نیایند تا از سوالات و انتقادات خبرنگاران در امان باشند. از مسئولان فدراسیون کشتی تنها دبیر فدراسیون (محمدرضا توپچی) شاهد رقابت ها بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *