يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

شما اصلاح طلبان در ادعاي تقلب راستگو بوديد يا دروغگو؟!

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 225241
«شما اصلاح طلبان در ادعاي تقلب در انتخابات سال 1388 راستگو بوديد يا دروغگو»؟! اين پرسشي است كه سايت جرس با اشاره به تلاش مدعيان اصلاحات براي فعال شدن در انتخابات رياست جمهوري آينده، از آنان پرسيده است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، جرس مي نويسد: «در صورتي كه اصلاح طلبان فارغ از وجود و يا عدم وجود دليل ادعا كنند كه به راستي ادعاي تقلب را مطرح نموده و هنوز هم به اين اعتقاد خود قرار دارند آنگاه اين سؤال پيش مي آيد كه آيا نسبت به سال 1388 چيزي عوض شده؟ آيا وزارت كشوري كه اجراي انتخابات برعهده اوست تغيير ماهيت داده؟ آيا شوراي نگهبان كه ناظر انتخابات بود تغيير ماهيت داده؟ آيا قانون انتخابات عوض شده؟ آيا رهبري نظام سياسي راجع به فصل الخطاب بودن اين سه ركن تغيير موضوع داده است؟

با اندك آگاهي سياسي همگان مي دانند كه در اين اركان تغييري رخ نداده است پس ذهن پرسشگر دوباره اين سؤال را مطرح مي كند كه وقتي شرايط همان شرايط گذشته است به چه دليل بحث انتخابات را شروع كرده و حتي در اين موضوع از اصولگراياني كه با اين موضوعات مشكلي ندارند چندين ماه به پيش افتاده ايد»؟!

و ادامه مي دهد؛ «اما، اگر پاسخ شما اين باشد كه در ادعاي تقلب دروغگو بوده ايم، اين پاسخ همان پاسخ مورد نظر اصولگرايان است كه مي گويند اصلاح طلبان براي ورود به انتخابات بايد با گفتن اين جمله و عذرخواهي از مردم و نظام گذشته خود را تطهير كنند. به دلايل مختلف واضح و مبرهن است كه چنين پاسخي تنها يك آرزوي كودكانه است كه عده اي در سر مي پرورانند چرا كه در اين حالت اصلاح طلبان بايد عدم صداقت خود را فرياد زده و خود تشت رسوايي خود را از بامي به بلنداي آسمان بر زميني سر بكوبند و اين يعني خودكشي سياسي.

اصلاح طلبان با دادن اين پاسخ هم طرفداران خود را از دست مي دهند و هم اتفاقاً به حاكميت جمهوري اسلامي مشروعيت كامل براي جلوگيري از ورود آنها به انتخابات و حتي محاكمه براي اعترافي بس خسران بار مي دهند و در صورتي هم كه عدم ورود و يا محاكمه اتفاق نيفتد اصولگرايان به راحتي اين عدم صداقت را استراتژي پيروزي خود براي چندين سال آينده قرار خواهند داد. بنابراين همانطور كه ديده مي شود پاسخ دوم اگر آنها را رسماً و مشروعاً (حتي از ديد طرفداران خود) دچار محاكمه نكند مقدمه حذف منطقي و دايمي آنها را از صحنه سياسي رقم خواهد زد.»

نويسنده مقاله ياد شده در جرس در ادامه يادداشت مفصل خود نتيجه مي گيرد كه سران جبهه اصلاحات قبل از آن كه صاحب فكر و انديشه و يك مشي تعريف شده سياسي باشند، دروغگوياني هستند كه هيچگاه و در هيچ حالت از منافع مادي خود دست برنمي دارند.

گفتني است در جاي جاي اين نوشته مفصل، نشانه هاي عصبانيت جرس از مواضع اخير برخي مدعيان اصلاحات و مخصوصاً شركت خاتمي در انتخابات مجلس نهم به چشم مي خورد و نويسنده پنهان نمي كند كه با فريبكاري سران فتنه، وارد يك ميدان سراسر مجازي و دروغ شده و در حالي كه در پي اين فريب خوردگي، به زندگي تحقيرآميز پناهندگي روي آورده است، سران داخلي فتنه با خيال راحت به زندگي بي دغدغه خود ادامه مي دهند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نويسنده به نكته مهمي اشاره كرده است: پارادكس خود ساخته اصلاح طلبان كه با ادعاي تقلب شكل گرفت. آقايان نه صداقت اگر كمي عقل داشتند آن دروغ بزرگ را نمي گفتند و يا خيلي خوش بينانه جوگير نمي شدند که حالا نه راه پس داشته باشند نه راه پيش!!