چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۳

عکس/ این حیوان بیش از ۱۰ هزار بار در چرت می‌زند

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۹
کد مطلب: 861017
چرت زدن غیرمنتظره برای انسان‌ها نشان از خستگی دارد اما برای برخی از پنگوئن‌ها چرت‌ زدن‌های چند ثانیه‌ای به منزله خوابیدن محسوب می‌شود.
عکس/ این حیوان هزاران بار در روز چرت می‌زند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مردم سالاری آنلاین،«پنگوئن‌های ریش‌خطی»، به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار بار چرت می‌زنند که هر کدام حدود چهار ثانیه‌ طول می‌کشد. این چرت زدن‌های کوتاه به آنها این امکان را می‌دهد که تا بیش از ۱۱ ساعت در روز خواب داشته باشند.
 
این گونه از پنگوئن‌ها به دلیل نیاز به هوشیاری مداوم، چند هزار بار در روز به مدت چند ثانیه چرت می‌زنند.

برخلاف تصور قبلی، خوابیدن حتی اگر به صورت پیوسته نباشد، اما میزان آن در طول روز کافی باشد، می‌تواند برای برخی از گونه‌ها همچنان مزایای خود را داشته باشد.

جمعیت پنگوئن‌های ریش خطی (Pygoscelis antarcticus) نزدیک به ۸ میلیون جفت مولد تخمین زده شده است که عمدتاً در قطب جنوب و جزایر جنوب اقیانوس اطلس زندگی می‌کنند.

گفته می‌شود پنگوئن‌ها در حالی که شریک زندگی‌شان برای یافتن غذا، کُلنی را ترک می‌کند، باید مراقب تخم‌ها باشند و از آن‌ها در برابر خطرات احتمالی مانند پرندگان شکارچی محافظت کنند.

نرها و ماده‌ها به نوبت جای خود را عوض می‌کنند و گاهی پنگوئنی که برای یافتن غذا می‌رود به مدت چند روز به خانه باز نمی‌گردد.
https://jahannews.com/vdca66na049niw1.k5k4.html
jahannews.com/vdca66na049niw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب به ما چه
احمد
Iran, Islamic Republic of
بله به شما ربطی ندارد ولی اگر علاقه ایی هم ندارید می توانستید این مطلب را نخوانید !!!
Iran, Islamic Republic of
بگو به من چه نه به ما چه . چرا هر کسی خودش رو نماینده تمام مردم عالم میدونه و از طرف همه نظر میده؟