يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

عطایی: به رفتنم از تیم ملی والیبال نزدیک شدم

شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
کد مطلب: 849489
سرمربی تیم ملی والیبال ایران به انتقاداتی که پس از شکست این تیم برابر ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مطرح شد، پاسخ داد و گفت: به رفتنم از تیم ملی والیبال نزدیک شده‌ام.
عطایی: به رفتنم از تیم ملی والیبال نزدیک شدم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از نایب قهرمانی تیم ملی در آسیا مورد انتقادات زیادی از سوی اهالی والیبال قرار گرفت. وی امروز جمعه با حضور در برنامه «ورزشگاه» به این انتقادات پاسخ داد.

چرا تیم ملی ترکیب ثابت ندارد؟
عطایی در واکنش به این پرسش که چرا تیم ملی دارای ترکیب ثابتی برای حضور در مسابقات نبود گفت: برای رسیدن به ترکیب به مسابقات و روش های مختلف نیاز داریم. در سالهای گذشته ترکیب ثابت و نزدیکی داشتیم و از شش نفر فقط دو نفر جابجا می شدند و اکثر تیم ثابت بود. تغییرات کم بود و قابل اعتنا نبود اما ما بازیکنان زیادی را از دست دادیم و برای رسیدن به ترکیب زیاد به زمان نیاز داریم.

بازیکنانم تجربه بالایی نداشتند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: ما هنوز به ترکیب اصلی نرسیده ایم. بعد از المپیک بجز میلاد عبادی پور سایر بازیکنان تجربه و تعداد بازی ملی زیادی نداشتند. همین امر کار را برای ما سخت کرده بود. ما در حال عبور از دور گذر هستیم و کار سختی داریم. برای بازی برای جلوی ژاپن از هفت بلندزن استفاده کردیم اما با هیچکدام نتوانستیم جریان بازی را تغییر دهیم. دلیل اصلی هم این بود که اینها بهم نزدیک هستند و این کار ما را سخت می کند.

به سعید معروف هم اتهام می زدند
وی در مورد دو دستگی در تیم ملی گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی درست نیست. قبلا هم به سعید معروف این اتهام را می زدند که در همه چیز دخالت می کند. وقتی می بازید همه حرفی زده می شود و هر انتقادی وارد می شود. من با میلاد عبادی پور و محمدموسوی صحبت کردم. به میلاد گفتم من یک دستیار و مربی خوب خارجی به ما معرفی کند. به سیدمحمد هم همین را گفتم. با مربیان دیگری هم مذاکره کردیم اما رقم ها بسیار بالا بود.

میلاد دو گزینه معرفی کرد که یکی از آنها سرمربی پیاچنزا بود.

دستیار مناسب در ایران کم است
عطایی در مورد دستیارانی که روی نیمکت داشت و انتقاداتی که در این مورد مطرح می شد گفت: ویژگی های دستیار با سرمربی فرق می کند. در ایران وقتی صحبت از دستیار می شود همه از سرمربی ها صحبت می کنند. در ایران دستیار مناسب خیلی کم داریم. او باید کسی باشد که دستیاری را خوب انجام بدهد. ما پول زیادی نداریم که بتوانیم از خارج بیاوریم.

مسائل اقتصادی و سیاسی ما در این مورد بسیار تاثیرگذار است. پاول هم تا پایان لیگ ملت ها با ما قرارداد داشت.

دفاع از شکست برابر ژاپن
بهروز عطایی در مورد شکست های متوالی به ژاپن که در زمان حضور او رخ داده است گفت: ژاپن سالها به ما باخت و تا سال ۲۰۱۹ همین شرایط ادامه داشت. بد بازی کردن ما برابر ژاپن از سال ۲۰۲۰ شروع شد چرا که آنها کار می کردند. این شکست ها تنها زمان من هم نبود. در زمان مربی خارجی هم ما به ژاپن باخته بودیم.

سرکشی بازیکنان بزرگ والیبال
وی در مورد این که برخی بازیکنان خودشان را بالاتر از سرمربی می دانند و بازیکنان از کادر فنی حرف شنوی ندارند گفت: اصلا اینطور نیست. در تیم های بزرگ دنیا هم بازیکنان بزرگ سرکشی های خاص خودشان را دارند اما به معنای این که دخالت می کنند نیست. والیبال ما سالهاست متهم به بازیکن سالاری است. در دوره سرمربیان خارجی قبل تیم ملی هم این را می گفتند.

نگاه به مشورت با بازیکن اشتباه است
عطایی ادامه داد: این که بگویند بازیکن سه لیگ ملت ها را دیده است دانش او از سرمربی بالاتر است یک تصور غلط است. خیلی از مربیان بزرگ دنیا چنین تجربه ای را نداشتند اما در کارشان موفق بوده اند. من این موارد را قبول ندارم. اینها تحلیل اشتباهی است که در والیبال ایران صورت می گیرد. من همیشه با کاپیتانم در ارتباط بوده ام و با او مشورت می کرده ام.

متاسفانه در ایران هر نوعی مشورتی را به عنوان ضعف و دخالت نگاه می کنند.

چرا عبادی پور رفت و برگشت شد؟
وی در مورد این که چرا میلاد عبادی پور چند بار به تیم ملی دعوت شد، گفت: او به خاطر مصدومیتی که داشت و البته تولد پسرش به اردوی تیم ملی دعوت نشد. ما فهرست ۳۰ نفره ای داریم که بازیکنان با توجه به شرایطی که دارند و رویدادی که پیش رو داریم دعوت می شوند. نگاه به همه بازیکنان یکی است. متاسفانه ما با حرف هایمان تیم ملی والیبال ایران را کوچک کرده ایم.

شمارش معکوس برای رفتنم شروع شد
وی در مورد هجمه ای که به بهروز عطایی پس از شکست برابر ژاپن وارد شد و حمایت فدراسیون گفت: من با دو خط آمدم و با یک خط خودم می توانم بروم. روزی هم که آمدم شمارش معکوس برای رفتنم شروع شد. الان هم نزدیک شده ام به آن روز. فدراسیون والیبال حمایت کرد اما احساس می کنم تمام نقدها سمت من و کادر فنی است. این غیرطبیعی است.

بی ثباتی روی نیمکت تیم ملی
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان این که بی ثباتی روی نیمکت تیم ملی به والیبال ملی ایران لطمه زده است گفت: بعد از ولاسکو تاکنون من هفتمین مربی تیم ملی هستم. همه منتقدان مدعی هستند که جزو ۱۰ تیم برتر دنیا هستیم. شما یک تیم در بین ۱۵ تیم برتر دنیا نام ببرید که در این مدت ۷ مربی عوض کرده باشد. دلیلش فشار افکار عمومی و رسانه هاست. متاسفانه همه ایرادها را به سرمربی وارد می کنند.

مربی بعدی خارجی قطعا خارجی است
وی در مورد این که آیا بعد از شما سرمربی ایرانی می تواند بازهم روی نیمکت تیم ملی بنشیند گفت: تصورم این است که بعد از من مربی تیم ملی حتما خارجی خواهد بود.

دستانم بالاست و عذرخواهی می کنم
بهروز عطایی در پایان گفت: صحبت هایی که کردیم اتفاقاتی بود که رقم خورده بود. در هیچ رویدادی قرار نیست موفق باشیم. من دستم بالاست به عنوان نفر اصلی کادر فنی. از مردم هم بارها عذرخواهی کردم. دستم بالاست و جلوی مردم تا کمر خم می شوم و عذرخواهی می کنم. امیدوارم نوع نگرش ما به والیبال طوری نباشد که این رشته صدمه ببیند.
https://jahannews.com/vdcjoheohuqexxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoheohuqexxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد جانپرور
Iran, Islamic Republic of
لطفاً یه مربی بزرگ و بنام خارجی برای تیم ملی انتخاب کنید که مردم بیش از این از ورزش و والیبال دور نشوند چقدر اذیت شدیم از بس گفتیم ما یه مربی بارزومه و باکلاس خارجی نیاز داریم