دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

دیوار چین در برابر والیبال ایران فرو ریخت

جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 848629
تیم ملی والیبال ایران با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا برای هفتمین بار به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و حریف ژاپن در فینال شد.
دیوار چین در برابر والیبال ایران فرو ریخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌هایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین صف‌آرایی کرد. شاگردان بهروز عطایی در اولین بازی به راحتی هنگ کنگ را شکست دادند، ولی در دومین دیدار؛ هرچند سه بر یک عراق را مغلوب کردند، ولی باخت در ست اول و عملکرد ضعیف ملی‌پوشان، سبب شد برخی به دفاع از عنوان قهرمانی با دیده تردید بنگرند. سروقامتان کشورمان در بازی حذفی برابر پاکستان، سه بر صفر پیروز شدند و از آنجایی که مدافع عنوان قهرمانی بوده، با یک بازی کمتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

چینی‌ها در نخستین بازی خود به سختی و با نتیجه سه بر دو اندونزی را شکست دادند. «اژد‌های زرد» در دومین دیدار هم کار سختی داشت و با پیروزی سه بر دو برابر قزاقستان، مجوز صعود به مرحله حذفی را کسب کرد. به نظر می‌رسید قرار است چینی‌ها در تمام بازی‌ها برد نفسگیری را تجربه کنند، چرا که بازی این تیم در مرحله نخست حذفی هم با نتیجه‌ای مشابه تمام شد. این تیم در مرحله دوم حذفی، کار بزرگی انجام داد و کره جنوبی را سه بر یک مغلوب کرد.

ست اول (ایران ۲۵ - ۲۰ چین)
اولین امتیاز نصیب چین شد. سید محمد موسوی نخستین امتیاز را برای ایران کسب کرد. در ادامه امین اسماعیل نژاد، سرویس خود را به تور زد. بازی پایاپای دنبال شد و دو تیم روی عدد سه مساوی شدند. کاپیتان ایران هم سرویس خود را از دست داد. میلاد عبادی پور، ایران را به امتیاز پنجم رساند، ولی چینی‌ها باز هم کار را به تساوی کشاندند. سرویس خوب چینی‌ها و دریافت بد در زمین ایران، با اسپک و امتیازگیری چین همراه بود. حریف هشت بر ۶ پیش افتاد و باید وقت استراحت فنی اعلام می‌شد، اما بهروز عطایی درخواست ویدیوچک داد. در بازبینی، امتیاز به ایران رسید و نتیجه روی عدد هفت مساوی شد. آبشار زیبای میثم صالحی، ایران را به امتیاز هشتم رساند.

دفاع زیبای امین اسماعیل نژاد، اختلاف را به دو امتیاز رساند. عملکرد خوب در توپ‌گیری و دفاع، اختلاف را افزایش داد. میلاد عبادی پور توانست دوازدهمین امتیاز را برای ایران به ارمغان بیاورد؛ اتفاقی که سرمربی چین را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. خطای تور موسوی، یک امتیاز را نصیب چین کرد. ویدیوچک هم یک امتیاز دیگر به این تیم داد و اختلاف به یک امتیاز رسید. عبادی پور با هوشمندی و بهره‌گیری از دست دفاع، امتیاز سیزدهم را به دست آورد. سرویس موسوی به تور برخورد کرد. اسماعیل نژاد با آبشاری بلند امتیاز گرفت.

میثم صالحی روی نقشه «پایپ» امتیاز پانزدهم را کسب کرد. سرویس عبادی پور از روی تور رد نشد؛ نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به سود ایران. چینی‌ها میثم صالحی را دفاع کردند و نتیجه را مساوی کردند. رالی زیبایی شکل گرفت که با پاس وادی و ضربه تمام‌کننده، ولی زاده، سبب شد داور وقت استراحت فنی دوم را اعلام کند. محمد، ولی زاده موفق شد امتیاز مستقیم سرویس بگیرد. چین اجازه نداد اختلاف ایجاد شود و اختلاف یک امتیازی را حفظ کرد.

ضربه اسماعیل نژاد با دریافت ناقصی در زمین چین همراه بود و ایران ۱۸ بر ۱۶ جلو افتاد.

چینی‌ها روی پاس سرعتی، امتیاز هفدهم را کسب کردند. شلیک اسماعیل نژاد بعد از برخورد به دست مدافعان راهی اوت شد. موسوی روی تور موفق بود با تجربه فراوان، توپ را به راحتی در زمین چین خواباند. نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شد و چینی‌ها تایم اوت گرفتند. سرویس میثم صالحی به تور برخورد کرد. سرویس چین نیز راهی اوت شد. محمد فلاح جای کاپیتان ایران را گرفت و سرویسی کنترل‌شده زد. دریافت نه چندان خوب در زمین چین و دفاع عالی از عبادی پور و، ولی زاده، نتیجه را ۲۲ بر ۱۸ کرد. سرویس خوب دیگری از فلاح و تک‌دفاع فوق‌العاده از، ولی زاده، ایران را به امتیاز ۲۳ رساند. چینی‌ها درخواست بازبینی دادند تا شاید خطای تور اعلام شده و اختلاف کاهش پیدا کند، ولی فایده‌ای نداشت.

فلاح سرویس زیبای دیگری زد و دریافت بد در زمین چین به معنای کسب امتیاز بیست‌وچهارم بود. بالاخره چین موفق شد از دستان مدافعان ایران امتیاز بگیرد. آبشار عبادی پور به بیرون رفت و چین ۲۰ امتیازی شد. خود عبادی پور این بار آبشار خود را به دستان مدافعان چین کوبید و امتیاز بیست‌وپنجم را نصیب ایران کرد.

ست دوم (ایران ۲۵ - ۲۳ چین)
اولین امتیاز در ست دوم را میثم صالحی کسب کرد. توپ به دست سید محمد موسوی نگرفت و چین به امتیاز نخست خود رسید. موسوی جبران کرد و امتیاز دوم را گرفت. «ژانگ» نتوانست توپ را از روی تور رد کند و ایران دو امتیاز پیش افتاد. دفاع عالی از محمد طاهر وادی، «وانگ» را ناکام گذاشت. میثم صالحی با شلیکی زیبا، امتیاز مستقیم سرویس گرفت.

ایران ۶ بر دو جلو بود که سرمربی چین، وقت استراحت گرفت.

سرویس سنگین چین را اسماعیل نژاد به سختی و البته زیبایی برگرداند. آبشار چینی‌ها راهی اوت شد. داور امتیاز را به ایران داد، ولی در بازبینی، رای او تغییر کرد؛ ۶ بر چهار به سود ایران. پاس وادی بد و بلند بود و عبادی پور به توپ رسید. اختلاف به یک امتیاز رسید.

اسماعیل نژاد با آبشاری محکم اجازه نداد بازی مساوی شود. نقشه پایپ چین جواب نداد، ولی تعلل ملی‌پوشان ایران، چین را با خوش‌شانسی به امتیاز ششم رسید. بهروز عطایی به تصمیم داور معترض بود. چین هم درخواست ویدیوچک داد که به ضرر خودشان تمام و مشخص شد پای بازیکن این تیم از خط عبور کرده است. ایران هشت بر پنج جلو افتاد و وقت استراحت فنی اول اعلام شد.

ایران به امتیاز نهم رسید و در ادامه سرویس موسوی از دست رفت. جای خالی دیدنی از وادی، ایران را ۱۰ امتیازی کرد. توپ‌گیری خوب از حضرت پور می‌توانست به افزایش اختلاف منجر شود، ولی تعارف دو بازیکن سبب شد توپ به راحتی زمین ایران را لمس کند.

چین یک امتیاز گرفت و سرویس خود را به تور کوبید؛ نتیجه ۱۲ بر هشت به سود ایران. آبشار بلند چینی‌ها در زمین ایران فرود آمد. پاس سرعتی به موسوی رسید، اما اسپک او راهی اوت شد. سرویس بعدی چین هم از دست رفت.

سرویس اسماعیل نژاد هم به بیرون رفت. چینی‌ها با کمک دست مدافعان ایران، امتیاز گرفتند و نتیجه ۱۳ بر ۱۲ شد. اختلاف یک امتیازی باعث شد عطایی تایم اوت بگیرد. تک‌دفاع مقابل موسوی به معنای تساوی دو تیم روی عدد ۱۳ بود. سرویس چین باز هم خراب شد. صالحی نیز سرویس خود را از دست داد.

توپ‌گیری‌های خوب و دفاع عالی، چین را به امتیاز پانزدهم رساند. صابر کاظمی جای امین اسماعیل نژاد را در ترکیب گرفت. سرویس موسوی به بیرون رفت. عطایی درخواست ویدیوچک داد تا ببیند توپ در انتهای زمین فرود آمده، ولی اشتباه کرده بود. چین زودتر به امتیاز شانزدهم دست یافت و وقت استراحت فنی دوم فرا رسید.

ولی زاده روی پاس سرعتی، نتیجه را روی عدد ۱۶ مساوی کرد. چین پا پس نکشید و به روند خوب خود ادامه داد. صابر کاظمی با آبشاری محکم اجازه نداد اختلاف ایجاد شود. چین با جای خالی نتیجه را ۱۸ بر ۱۷ کرد. ایران با کسب دو امتیاز پیاپی پیش افتاد. «چوندی هووا» سرمربی چین وقت استراحت گرفت و با این وقفه کاری کرد تیمش ۲۰ بر ۱۹ جلو بیفتد.

صابر کاظمی امتیاز گرفت و در خط سروبس ایستاد. او یک امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد و بار دیگر جای تیم برنده عوض شد. چینی‌ها نتیجه را روی عدد ۲۱ مساوی کردند.

صالحی یک بار دیگر ایران را جلو انداخت. بازی نفسگیر و نزدیک دنبال شد. چین به امتیاز بیست‌ودوم رسید. دربافت، پاس و آبشار خوب، ایران را به امتیاز ۲۳ رساند.

فلاح باز هم برای زدن سرویس به زمین رفت. صابر کاظمی با شلیکی محکم، ایران را ۲۴ امتیازی کرد. سرمربی چین درخواست بازبینی داد، ولی ثمری نداشت و توپ در زمین این تیم خوابیده بود. ولی زاده روی پاس سرعتی، کار را در ست دوم تمام کرد.

ست سوم (ایران ۲۵ - ۲۳ چین)
اولین امتیاز را چین کسب کرد و صابر کاظمی خیلی زود بازی را به تساوی کشاند. سرویس محکم کاظمی در زمین چین فرود آمد. سرمربی چینی‌ها درخوست بازبینی داشت که موفق بود و نشان داد توپ، خارج از زمین فرود آمده است؛ نتیجه دو بر یک به سود چین. ایران امتیاز گرفت که باز هم چینی‌ها درخواست ویدیوچک دادند و این بار رد شد.

میثم صالحی امتیای مستقیم سرویس گرفت. سرویس بعدی او از دست رفت. سرویس چین هم راهی اوت شد. کاپیتان ایران نیز سرویس خود را به تور کوبید. جای خالی زیبای میلاد عبادی پور، ایران را به امتیاز پنجم رساند. سرویس وادی هم در راستای اشتباهات سریالی ملی‌پوشان ایران به بیرون رفت.

دفاع ایران موفق نبود و چین ۶ بر پنج جلو افتاد. میلاد عبادی پور دفاع شد و چینف اختلاف دو امتیازی ایجاد کرد. پاس وادی با یک دست را، ولی زاده به امتیاژ شم ایران تبدیل کرد.

چینی‌ها با حرکتی مشابه، امتیاز هشتم را دشت کردند. وقت استراحت فنی اول فرا رسید.

چین به امتیاز نهم نیز رسید. ایران یک امتیاز گرفت و در ادامه رالی زیبایی شکل گرفت. صابر کاظمی قصد داشت توپ را به دستان مدافعان چین بکوبد، اما آن‌ها دست خود را کشیدند و توپ هم راهی اوت شد. کاظمی توانست امتیاز بگیرد و «وانگ» نیز امتیاز یازدهم را برای چین کسب کرد. سرویس چین از دست رفت و ایران به امتیاز نهم رسید. میثم صالحی هم سرویس خود را از دست داد.

ضربه دیدنی عبادی پور، ایران را ۱۰ امتیازی کرد. ولی زاده امکان کاهش اختلاف را داشت، ولی ضربه او به بیرون رفت. عبادی پور با یک آبشار، امتیاز یازدهم را دشت کرد، ولی چین، اجازه نداد اختلاف سه امتیازی کمتر شود. هماهنگی وادی و، ولی زاده به معنای کسب امتیاز دوازدهم برای ایران بود.

ولی زاده یا تک‌دفاع، اختلاف را به یک امتیاز رساند. سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد. میثم صالحی روی تور آماده بود و از ضعف چینی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی استفاده کرد.

شلیک چینی‌ها این تیم را ۱۵ امتیازی کرد. میثم صالحی دفاع شد و دوباره اختلاف دو امتیازی ایجاد شد. وقت استراحت فنی دوم فرا رسید. ولی زاده روی پاس سرعتی، اختلاف را به حداقل رساند. خطای عبور پای چینی‌ها از خط زیر تور سبب شد بازی روی عدد ۱۶ مساوی شود. صابر کاظمی با ضربه‌ای آرام و هوشمندانه، ایران را پیش انداخت. سرویس سنگین او با دریافت خوبی در زمین چین همراه نبود و موسوی در برگشت، نتیجه را ۱۸ بر ۱۷ کرد.

در حالی که چینی‌ها انتظار سرویس محکم دیگری را می‌کشیدند، این بار با سرویسی کنترل‌شده، امتیاز مستقیم گرفت. سرویس بعدی او از دست رفت. چینی‌ها از سرانگشتان مدافعان ایران امتیاز گرفتند و نتیجه را روی عدد ۱۹ برابر کردند.

شهروز همایونفرمنش به زمین رفت. صابر کاظمی با تمام توان آبشار زد و ایران را ۲۰ بر ۱۹ جلو انداخت. چین اجازه نداد اختلاف ایجاد شود. سرویس چین به بیرون رفت و ایران ۲۱ امتیازی شد. محمد فلاح باز هم برای زدن سرویس به ترکیب اضافه شد، ولی سرویس او به تور برخورد کرد.

میلاد عبادی پور موفق شد با ضربه‌ای نرم امتیاز بیست‌دوم را کسب کند. پای چینی‌ها از خط میانی زمین عبور کرد و ایران به راحتی ۲۳ امتیازی شد. چینی‌ها با آبشاری محکم امتیاز گرفتند و عبادی پور با شلیکی تماشایی، امتیاز بیست‌وچهارم را مقابل نام ایران درج کرد. چین به امتیاز ۲۳ هم رسید و سرآخر صابر کاظمی، امتیاز پایانی ست و بازی را به دست آورد.
https://jahannews.com/vdcewv8vojh8epi.b9bj.html
jahannews.com/vdcewv8vojh8epi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درد و برایتان بخوره به جون فوتبالیست های بی درد که در مقابل انگلیس پنج گل خوردند تا ملت را تحقیر کنند