سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

اقدام جسورانه عراق برای مجازات همجنس‌گرایان

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 878539
کارشناس ارشد مسائل عراق با اشاره به مصوبه امروز پارلمان این کشور عربی و اسلامی در اعمال مجازات ۱۵ سال حبس برای هم‌جنس‌گرایان گفت: آنچه در پارلمان عراق تصویب شد، اقدامی جسورانه بود.
اقدام جسورانه عراق برای مجازات همجنس‌گرایان
به گزارش جهان نيوز، پارلمان عراق روز یکشنبه با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.
 
«محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.
 
شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق هم در بیانیه‌ای از پارلمان این کشور به دلیل تصویب قانون مبارزه با فحشا قدردانی کرد و گفت تصویب این قانون با ماهیت و روح قانون اساسی عراق تطابق دارد.
 
«محمدصالح صدقیان» کارشناس ارشد مسائل عراق در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با مصوبه روز یکشنبه پارلمان عراق در ارتباط با اعمال مجازات ۱۵ سال حبس برای هم‌جنس‌گرایان تصریح کرد: تا آنجا که در ذهن دارم در هیچ کدام کشورهای عربی و اسلامی قانونی در این ارتباط وجود ندارد ولی پارلمان عراق در این ارتباط مصوبه‌ای را تهیه کرده و به صورت ریز به این موضوع پرداخته است.
 
صدقیان با اشاره به فضای مذهبی حاکم در جامعه شیعیان و اهل تسنن در عراق تصریح کرد: به نظر می‌رسد که تصویب چنین قانونی هماهنگ با فضای مذهبی عراق است و من بعید می‌دانم در مورد چنین قانونی مخالفت چندانی در جامعه عراق وجود داشته باشد.
 
در واکنش به تصویب این قانون «متئو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» در موضعی مداخله جویانه اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم. این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.
 
عفو بین‌الملل نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرد و مدعی شد که این قانون به منزله «نقض حقوق اصلی انسان‌ها» است.
 
«رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق اما با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.
 
«محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن نیز در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است. لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.
 
صدقیان در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، این‌که برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا و سفیر این کشور در بغداد نسبت به تصویب چنین قانونی در پارلمان عراق اعتراض داشتند، گفت: نمایندگان پارلمان در عراق به‌رغم این مخالف‌ها چنین قانون جسورانه‌ای را تصویب کردند.
 
این کارشناس مسائل عراق همچنین تاکید کرد که در ارتباط با این‌گونه مسائل باید اقدام فرهنگی نیز انجام داد و در واقع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی بر مسائل قانونی و دستوری اولویت دارد.
https://jahannews.com/vdchx6n6w23nqmd.tft2.html
jahannews.com/vdchx6n6w23nqmd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر ایران بود برندازان خودشون را پاره پاره کرده بودند