يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

وکیل کیفری

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 837318
وکیل کیفری با تسلط بر قوانین مجازات اسلامی در زمینه دعاوی کیفری تخصص دارد که این دعاوی مربوط به ارتکاب جرایمی مانند سرقت و جعل و ... می شود.
مردی که به دست او دست بند زده شده است – وکیل کیفری

امروزه جرایم کیفری به میزان بیشتری نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده‌اند و برای کنترل کردن آن‌ها به وکیل کیفری نیاز است. بسیاری از افراد خواسته یا ناخواسته درگیر مشکلات کیفری می‌شوند. از آنجایی که این جرایم دامنه گسترده و انواع گوناگونی دارند، شما به عنوان یک شخص عادی نمی‌توانید در دادگاه به درستی از خودتان دفاع کنید. در این شرایط به یک وکیل کیفری خبره نیاز دارید تا دلسوزانه شما را در رسیدن به حق‌تان یاری دهد.

انواع جرایم کیفری
وکیل کیفری با تکیه بر دانش و مهارتی که دارد به شما در دعاوی و پرونده‌های کیفری کمک می‌کند. جرایم کیفری عمدتا در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

1. جرایم کیفری شخصی
این نوع جرایم سبب آسیب دیدن روحی یا جسمی شخص مقابل می‌شوند. به طور کلی جرایم کیفری شخصی، خود شامل دو دسته‌بندی دیگر می‌شوند:

• جرایم مربوط به قتل
•  جرایم مربوط به رفتارهای خشونت آمیز (همچون خشونت، آزار و تجاوز جنسی، آدم ربایی، کودک آزاری)

2. جرایم کیفری علیه اموال
در این نوع جرایم، یک شخص بی‌گناه به علت کلاهبرداری، انتقال و فروش مال غیر، جعل اسناد یا خیانت در امانت، مال خودش را از دست می‌دهد. این شخص برای احقاق حق و حقوقش و اثبات این که مالباخته است به کمک یک وکیل کیفری نیاز دارد.

3. جرایم کیفری مالی
این نوع جرایم که باعث کلاهبرداری یا فریب می‌شوند شامل اختلاس و کلاهبرداری، فرار مالیاتی یا باج گیری هستند. معمولا مسائل اقتصادی علت بروز جرایم مالی هستند و متاسفانه این جرایم در کشور ما دائما در حال افزایش هستند. به همین خاطر برای برنده شدن در پرونده به کمک گرفتن از یک وکیل کیفری حرفه‌ای نیاز دارید.

4. جرایم کیفری رایانه‌ای
همانطور که از اسم این نوع جرایم پیداست توسط کامپیوتر ایجاد می‌شوند. در این نوع جرایم، شخص مرتکب از طریق کامپیوتر به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی دیگران تجاوز می‌کند. جعل کامپیوتری، جاسوسی کامپیوتری، جرایم اینترنتی و... از جمله جرایم کیفری رایانه‌ای هستند.

به علت این که امروزه در عصر ارتباطات هستیم، تعداد این جرایم بیش از پیش افزایش یافته است. در این شرایط برای پیشبرد درست پرونده به یک وکیل کیفری نیاز است.

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری
یک وکیل کیفری خوب باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد از جمله:

داشتن سابقه مرتبط و معتبر
وکیل کیفری باید علاوه بر دانش آکادمیک و تحصیلات مربوطه، تجربه بالایی نیز داشته باشد.

مسلما حوزه فعالیت وکیل کیفری با وکیل حقوقی متفاوت است و وکلای حقوقی نمی‌توانند در پیشبرد دعاوی کیفری شما خدمات چندان موثری ارائه دهند. به این علت که این وکلا با قوانین و تبصره‌های کیفری موجود، روند دادگاه، نحوه نوشتن شکایت کیفری و... به اندازه کافی آشنایی ندارند.

به همین خاطر قبل از اخذ وکیل برای جرایم کیفری حتما این نکته را به خاطر بسپارید که حتما یک وکیل کیفری باسابقه را انتخاب کنید.
 
ویژگی های بهترین وکیل کیفری

دارا بودن دانش به روز
وکلای حرفه‌ای کیفری باید دائما در حال مطالعه باشند و از هر قانون و تبصره جدیدی که وضع می‌شود آگاه باشند. این وکلا باید با تمام روش‌های جدیدی که برای کشف و اثبات جرم استفاده می‌شوند (همچون پروسه‌های پزشکی قانونی، انگشت نگاری و...) آشنایی کامل داشته باشند.

در صورتی که وکیل دانش به روز داشته باشد، می‌تواند یکی از بهترین تبصره‌ها یا قوانین را برای پیشبرد پرونده انتخاب کند.

دارا بودن روحیه تحقیق
وکیل باید به کشف حقایق علاقه داشته باشد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکند. از آنجایی که وکلای کیفری دانش و هوش زیادی در مسائل جنایی دارند، با کمی تحقیق و بررسی جزئیات می‌توانند نکات بسیار مهمی را کشف کنند و کمک شایانی به موکلشان کنند.

وکلایی که روحیه حقیقت طلب و محقق دارند، همیشه به موفقیت‌های زیادی در پرونده‌های خود دست پیدا می‌کنند زیرا تا زمانی که حق را به حقدار نرسانند دست نمی‌کشند.

صبور بودن
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هر وکیلی (چه حقوقی و چه کیفری) باید داشته باشد، صبر است. مسلما پرونده‌های کیفری پیچیدگی‌های زیادی دارند و به علت همین پیچیدگی و بالا بودن تعداد پرونده‌های دادگاه، رسیدگی به آن‌ها زمان بر است.

وکیل کیفری باید در عین داشتن صبر، روحیه قوی و پشتکار و اراده بالایی هم داشته باشد. اگر وکیل جا بزند و امیدش را از دست بدهد، این قضیه روی موکل او هم تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود موکل فکر کند که نمی‌تواند به حقش برسد.
وکیل باید ویژگی‌های اخلاقی‌ای همچون اعتماد به نفس بالا و روحیه عدالت جو را در خود پرورش دهد.

خوش قول بودن
وکیل باید برای رسیدگی به پرونده خوش قول و وقت شناس باشد. از آنجایی که دعاوی حقوقی و کیفری در دادگاه‌ها پیگیری می‌شوند به این نیاز دارند که طرفین سر موعد مشخص در دادگاه حضور پیدا کنند.

عدم حضور به موقع وکیل باعث می‌شود که گاهی موکل مجبور شود به تنهایی بار دفاع از خود را به دوش بکشد.

کمک به تسریع روند رسیدگی به پرونده
یک وکیل کیفری خوب باید در جهت جمع کردن اسناد، مدارک و ادله کافی تلاش کند و با ارائه آن‌ها به دادگاه کمک کند که پرونده هر چه زودتر به نتیجه برسد. یک وکیل خوب برای وقت خودش و موکلش ارزش قائل است و هر آنچه از دستش برمی‌آید را برای احقاق سریع تر حق و حقوق موکلش انجام می‌دهد.
 
پرونده  کیفری در دادگاه

فن بیان عالی
وکیل کیفری باید فن بیان عالی و لحن متقاعد کننده‌ای داشته باشد. وکیل باید با نحوه درست پاسخگویی به تمام سوالات قاضی آگاه باشد و بهترین جواب‌های ممکن را به سوالات قاضی بدهد.

این مسئله نشان می‌دهد که وکیل توانایی کافی در دفاع از موکلش و احقاق حق و حقوق او دارد. وکیل باید با تحلیلات قوی ای که ارائه می‌دهد به قاضی نشان دهد که همه چیز به نفع موکل اوست و این گونه پرونده را به موفقیت برساند.

ضرورت اخذ وکیل کیفری
شاید بتوان گفت که مسائل کیفری از نظر حساسیت در سطح بالاتری نسبت به دیگر پرونده‌ها قرار دارند. به همین خاطر کوچک‌ترین اشتباه و خطایی ممکن است باعث شود ضررات جبران ناپذیری را تجربه کنید.

به همین خاطر است که افراد عادی توانایی پیشبرد چنین پرونده‌هایی را ندارند و این پرونده‌ها به یک وکیل کیفری حرفه‌ای و خبره نیاز دارند.

وکیل کیفری در تمام مسیر پیگیری دادگاه، شرکت در جلسات، مشاوره دادن به شما، دفاع از حق تان و... دلسوزانه در کنار شماست.

مجموعه عدالت آریایی با بهترین و حرفه‌ای ترین وکلای کیفری کار می‌کند تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.
برای این که با نحوه مشاوره و اخذ وکیل آشنا شوید به وبسایت ما در edalatariyayi.com مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 02122097090 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
https://jahannews.com/vdchzqn6623nxxd.tft2.html
jahannews.com/vdchzqn6623nxxd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *