سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

جدیدترین طرح فروش اقساطی خودرو در سال ۱۴۰۲

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 833558
آیا شما هم قصد دارید برای خرید اقساطی خودرو اقدام کنید، اما افرادی را دور و بر خود دارید که مدام توی گوشتان زمزمه می‌کنند که خرید قسطی یعنی پرداخت ماهانه، خرید خودرو با قیمت گران‌تر و عدم تحویل به‌موقع ماشین؟! اکنون مردد مانده‌اید و نمی‌دانید بهترین راه ماشین‌دار شدن کدام است؟! از یک طرف با کسری اعتبار برای خرید نقدی مواجه هستید و از طرفی از شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو می‌ترسید، زیرا گمان می‌کنید ممکن است اندک اندوخته مالی شما هم با یک معامله پرخطر از بین برود.


اگر مترصد خرید خودرو هستید و با این بیم و امیدها دست و پنجه نرم می‌کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما ضمن اینکه به شما خواهیم گفت چرا خرید خودرو اقساطی بهترین تصمیم مالی است که در سال جاری می‌توانید بگیرید، مولفه‌هایی را به شما یادآوری خواهیم کرد که با در نظر گرفتن آن‌ها یک معامله کم خطر، برد برد و سودآور را رقم بزنید. با ما همراه باشید.

خودرو نقدی بخریم یا اقساطی؟
حتما شما هم با آگهی‌های فروش ماشین‌های گران‌قیمت خارجی به‌صورت اقساطی مواجه شده‌اید. بسیاری از افراد در مواجهه با این آگهی‌ها برایشان سوال پیش می‌آید که مگر ماشین‌های چند میلیارد تومانی را هم قسطی می‌خرند؟! یا اساسا چرا باید فردی که متمول و سرمایه‌دار است و به اندازه خرید چندین دستگاه خودرو صفر اندوخته مالی دارد، برای خرید اقساطی خودرو اقدام کند. پاسخ دادن به این سوال در واقع پاسخ دادن به همان سوالی است که در عنوان مطرح کردیم: خودرو نقدی بخریم یا اقساطی؟!

اگرچه خرید خودرو اقساطی یک راه حل برای برون رفت از بحران مالی برای کسانی است که موجودی حساب کافی برای خرید نقدی خودرو ندارند، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارشناسان مالی، خرید به شیوه قسطی را یک سبک کاربردی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند، به‌ویژه در جوامعی که اقتصاد آن‌ها با تورم افسار گسیخته دست به گریبان است.

بنابراین یک بیزنس‌من هوشمند، هرگز تمام موجودی حساب خود را برای خرید نقدی یک محصول استهلاک پذیر مانند خودرو صرف نخواهد کرد. بلکه با بخشی از سرمایه خود برای خرید ماشین اقساطی اقدام می‌کند و مابقی را در دیگر فعالیت‌های اقتصادی زودبازده و نتیجه‌بخش صرف می‌کند. در نهایت ماشینی را که امروز با قیمت یک میلیارد تومان و به‌شیوه اقساطی خریداری کرده است، چندین ماه دیگر با چند صد میلیون تومان سود به فروش خواهد رساند، در حالی که در تمام این مدت از خودرو خود سواری گرفته است.

نکات مهم برای خرید اقساطی خودرو
همه ما به‌خوبی می‌دانیم که خرید ماشین قسطی از کمپانی‌های ایرانی عملا غیرممکن است. زیرا آن‌ها معمولا در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش اقدام به عرضه محصولاتشان می‌کنند و سالهاست که خبری از عرضه قسطی محصولاتشان نیست. بنابراین برای شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو (farnamkhodro.com) راهی ندارید جز اینکه با مجموعه‌های عرضه خودرو وارد معامله شوید. مجموعه‌هایی که تعدادشان در سراسر کشور اصلا کم نیست و ناگزیریم صراحتا خدمتتان عرض کنیم که معامله با همه آن‌ها هم به صلاح نیست. زیرا اگرچه بسیاری از آن‌ها در تبلیغات خدمات خود از عبارت‌های مشتری‌پسند استفاده می‌کنند، اما متاسفانه گزارشات بسیاری مبنی بر خلف وعده و قراردادهای غیرشفاف و دریافت وجه بیشتر از عرف بازار و مواردی از دست نیز به گوش می‌رسد.

خب! کار قدری پیچیده شد. ماشین اقساطی را از کمپانی نمی‌توان خرید و به تمام مجموعه‌های فروش خودرو هم نمی‌توان اعتماد کرد. اکنون چاره چیست؟!

نگران نشوید. کافی است مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه برسید که می‌توانید با فلان مجموعه پای میز معامله بنشینید یا خیر.


زمان تحویل خودرو را بررسی کنید
اصلا به این فکر نکنید که چون قصد خرید اقساطی خودرو را دارید بنابراین حق با فروشنده است که برای شما تعیین تکلیف کند که چه زمانی خودرو را به شما تحویل دهد. خرید خودرو حتی به شیوه قسطی باید با تحویل فوری و آنی همراه باشد. یعنی به محض اینکه قرارداد عقد شد، ظرف یکی دو ساعت ماشین به شما تحویل داده شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اکثر مجموعه‌های فروش اقساطی خودرو همان ابتدای کار عنوان می‌کنند که ماشین را به‌صورت فوری تحویل می‌دهند، اما بعد از قرارداد و دریافت وجه، زمان تحویل خودرو را به تعویق می‌اندازند یا تحویل خودرو را به دریافت وجه بیشتر منوط می‌کنند. برای اطمینان حاصل کردن از صداقت مجموعه، بهتر است در فضای حقیقی و مجازی درباره عملکرد آن تحقیق کنید. همیشه مشتریان قبلی بهترین داور درباره عملکرد یک مجموعه هستند.

قیمت خودروها را بررسی کنید
باید در نظر بگیرید که خرید اقساطی خودرو به معنای خرید خودرو با هر قیمتی که فروشنده بگوید نیست. در بازار خودرو، قیمت خودروهای اقساطی و حاشیه سودی که بر آن‌ها اعمال می‌شود، بر اساس عرف مرسوم نزد بازاریان تعیین می‌گردد. البته هستند مراکزی که قیمت‌های نجومی و خودساخته روی خودروها تعریف می‌کنند و یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث ترسیدن چشم مردم از خرید اقساطی خودرو می‌شود نیز همین قیمت‌های کذایی است. با این وجود بهتر است قبل از اقدام برای خرید خودرو در تماس با برخی مراکز خوشنام و معتبر مانند فرنام خودرو قیمت روز انواع خودروها را استعلام کنید تا مطمئن باشید که با بهترین قیمت بازار خودرو خریداری می‌کنید.

رسید محکم در برابر وجوه پرداختی خود دریافت کنید
شما برای شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو باید مبالغی را به‌عنوان پیش پرداخت بپردازید و سپس مابقی را طی اقساط به حساب فروشنده واریز کنید. اما مهم است که در برابر هر پرداخت، رسید محکمی دریافت کنید که در صورت لزوم قابلیت پیگرد قانونی داشته باشد. برخی از مراکز مانند فرنام خودرو برای اثبات حسن نیت و آرامش بخشیدن به مشتری، به اندازه مبلغ پیش پرداخت سند خودرو را به نام مشتری می‌زنند. معامله با چنین مجموعه‌هایی لذت خرید اقساطی خودرو را چند برابر خواهد کرد.

به شفافیت قرارداد دقت کنید
قراردادی که بین شما و فروشنده تنظیم می‌شود باید شفاف و دقیق باشد. مبلغ کامل خودرو، سود مورد توافق، مبلغ اقساط، تعداد اقساط، زمان تحویل خودرو، تعهداتی که بر ذمه فروشنده است و به‌طورکلی همه و همه باید به صراحت در قرارداد آمده باشد. اگر علم کافی درباره قراردادهای مالی ندارید، حتما در هنگام عقد قرارداد با یک فرد مطلع در محل حاضر شوید.

زیر بار شرایط سخت نروید
خرید اقساطی خودرو نو جذابیت‌های خاص خودش را دارد، اما قرار نیست شما زیر بار شرایط سخت بروید. تعداد اقساط و مبلغ اقساط باید بر اساس توان مالی شما در نظر گرفته شود. در غیر این صورت فشار مضاعفی به خودتان و اقتصاد خانواده‌تان وارد خواهد کرد. بنابراین همه جوانب را بسنجید و با مجموعه‌ای معامله کنید که بهترین بستر برای ماشین‌دار شدن شما را فراهم کند.


کلام آخر
خرید اقساطی خودرو همان‌قدر که می‌تواند بهترین راه‌حل برون رفت از بحران مالی و سرمایه‌گذاری اصولی باشد، اما اگر بدون در نظر گرفتن مولفه‌های مهم باشد ممکن است باعث کوچک‌تر شدن جیب کوچک مردم شود. بنابراین لازم است تا با مجموعه‌ای وارد معامله شوید که به خوشنامی و مشتری‌مداری شهرت داشته باشد و بهترین امتیازات برای خرید خودرو اقساطی را به شما ارائه کند.

راه های ارتباطی: 
آدرس: اتوبان شهید قاسم سلیمانی (رسالت) خیابان مدائن خیابان اخلاقی
تماس با کارشناسان: 02177091218
https://jahannews.com/vdcjiteoouqetiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiteoouqetiz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *