جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
شهردار تهران:

تهران را در حالی تحویل گرفتم که نیمی از پله‌برقی‌هایش کار نمی‌کرد

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 830307
شهردار تهران با بیان اینکه روزی که مدیریت شهر را تحویل گرفتیم، نیمی از پله‌برقی‌های شهر خاموش بود، گفت: امروز حدود ۷۰درصد آن‌ها فعال است.
تهران را در حالی تحویل گرفتم که نیمی از پله‌برقی‌هایش کار نمی‌کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری شهر، امروز یکشنبه هفتم اسفن دماه ۱۴۰۱- با حضور در صحن شورا پیرامون تبصره۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ و مساله نوسازی پله‌های برقی پایتخت به وسیله سازمان زیباسازی شهرداری گفت: روزی که مدیریت شهر را تحویل گرفتیم، حدود ۵۰درصد از پله‌برقی‌های شهر خاموش بود و نزدیک به ۴۲ درصد نیز ناایمن بودند که ما حتی پله‌های برقی ناایمن را نیز خاموش کردیم، اما امروز حدود ۷۰درصد آن‌ها فعال است.

وی تاکید کرد: سازمان زیباسازی امروز در تلاش است باقی موارد معیوب را به سرعت اصلاح کند. بهتر است موضوع در دست سازمان زیباسازی باقی بماند چرا که مسؤل تمشیت تبلیغات عرشه پل‌ها هم خودشان هستند.

زاکانی افزود: در یک سال گذشته که سازمان زیباسازی متولی امر شده است وضعیت نسبت به گذشته پیشرفت داشته، اما به نقطه مطلوب نرسیده ایم، زیرا پله‌های برقی تهران از حدود ۱۲ برند مختلف خریداری شده و عملاً نگهداشت و بازسازی این پله‌ها مسئول مشخصی ندارد و کار شهرداری از این منظر سخت شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی قصد دارد قراردادی برای نوسازی پله برقی منعقد کند، اظهار کرد: به دو دلیل بهتر است متولی امر نوسازی پله‌های برقی سازمان زیباسازی باشد؛ نخست، معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز رضایت دارد این کار توسط سازمان زیباسازی صورت گیرد از طرفی معاونت حمل و نقل سازمانی عریض و طویل با مجموعه وظایف گسترده است و مساله نوسازی پله‌های برقی برای این معاونت موضوعی فرعی است. به همین دلیل پیش از این نیز که متولی کار نوسازی معاونت حمل و نقل و ترافیک بود این کار آنگونه که باید انجام نشد. دوم اینکه اکنون اداره و نگهداشت پل‌های عابر پیاده سطح شهر تهران با سازمان زیباسازی است. بر همین اساس معتقدم بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند مساله نوسازی پله‌های برقی را پیگیری کند، سازمان زیباسازی است.

زاکانی در ادامه بررسی تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیرامون غرفه‌های خدمات مشاغل تهران گفت: ۸۰۰هزار متر اعیان در پارک‌های تهران وجود دارد که عملا سازمان‌یافته نیست. سازمان‌دهی آن‌ها عواید فراوانی برای شهرداری خواهد داشت.

علاوه بر آنکه شفافیت نیز ایجاد خواد کرد. معتقدم این ساماندهی امری کاملا مرتبط با بودجه بوده و بهتر است در لایحه بدان پرداخته شود.

وی افزود: یک نرم‌افزار موبایلی به زودی رونمایی عمومی خواهد شد که اطلاعات تمام غرف و اماکن تجاری شهرداری را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار خواهد داد.

اطلاعاتی از قبیل اینکه این ملک در اختیار چه کسی است؟ نرخ اجاره چگونه است و مواردی از این دست که متولی این کار شرکت ساماندهی مشاغل است.
https://jahannews.com/vdciuuavyt1app2.cbct.html
jahannews.com/vdciuuavyt1app2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *