جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چین: بعضی‌ها نمی‌خواهند جنگ اوکراین تمام شود

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 829519
سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به اروپا هشدار داد که بعضی ها محاسبات راهبردی بزرگتری در ذهن دارند و پایان مسالمت آمیز جنگ اوکراین به نفعشان نیست.
چین: بعضی‌ها نمی‌خواهند جنگ اوکراین تمام شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با تکرار مواضع «وانگ ئی» دیپلمات ارشد این کشور در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، طی یک رشته پیام توئیتری به تشریح موضع پکن در رابطه با جنگ اوکراین پرداخت و نوشت: چین یکی از طرفین بحران اوکراین نیست، اما این طور هم نیست که نسبت به آن بی تفاوت باشد یا به آتش تنش‌ها دامن بزند. هرآنچه که چین انجام داده است، هدفی جز تسهیل حصول صلح از راه مذاکره نداشته است.

وی افزود: امیدواریم که دوستان اروپایی مان با هوشیاری به این سوال‌ها فکر کنند: برای توقف جنگ باید چه تلاش‌هایی انجام داد؟ برای آنکه صلح و ثبات در اروپا دوام بیاورد، چه معماری باید داشته باشد؟ برای تحقق مفهوم خودمختاری راهبردی، اروپا باید چه نقشی ایفا کند؟

هوآ چونینگ در نهایت بی آنکه از کشور خاصی نام ببرد، می‌نویسد: برخی‌ها هستند که نمی‌خواهند مذاکرات صلح به ثمر بنشیند یا جنگ متوقف شود. آن‌ها اهمیتی به زندگی و مرگ اوکراینی‌ها یا آسیبی که به اروپا می‌رسد، نمی‌دهند و در ذهنشان محاسبات راهبردی بزرگتری دارند.

این رشته توئیت پس از آن منتشر می‌شود که چین در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که هفته آینده طرحی را برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد خواهد داد.

اما کشور‌های غربی به اعلام طرح پیشنهادی چین برای صلح، واکنشی محتاطانه نشان داده اند. از جمله وزیر خارجه آلمان که می‌گوید چین مسولیت دارد به عنان عضو شورای امنیت از نفوذش برای برقرای صلح استفاده کند، اما در عین حال مدعی شد که صلح عادلانه نمی‌تواند جوری باشد که کشور متجاوز از آن بهره ببرد.

در همین حال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته که این کشور اطلاعاتی دارد که حاکی از آن است که چین کمک نظامی به روسیه را در دست بررسی دارد، مساله‌ای که به زعم وی پیامد‌هایی جدی برای پکن در پی خواهد داشت.
https://jahannews.com/vdcb89bw9rhb5sp.uiur.html
jahannews.com/vdcb89bw9rhb5sp.uiur.html
برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *