جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

کانادا اولین تانک «لئوپارد ۲» را به اوکراین ارسال کرد +فیلم

يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 828140
وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که دولت این کشور اولین دستگاه تانک لئوپارد-۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است.
کانادا اولین تانک لئوپارد را به اوکراین ارسال کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بعد از موافقت آلمان با ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین و اجازه داده به کشورهای دارنده این تانک‌ها برای ارائه آنها به کی‌یف، دولت کانادا اولین دستگاه تانک را به این کشور ارسال کرد.

«آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا شامگاه شنبه اعلام کرد که دولت اُتاوا اولین دستگاه تانک لئوپارد-۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است.

آناند در صفحه توئیتر خود با انتشار کلیپی از لحظه بارگیری تانک لئوپارد در هواپیما، نوشت: «امروز، یک هواپیمای نیروی هوایی کانادا حامل اولین دستگاه تانک لئوپارد۲، از فرودگاه هالیفکس بلند شد تا آن را به اوکراین منتقل کند».

وی در ادامه افزود: «کانادا در کنار مردم اوکراین استفاده و ما به ارائه ابزارهایی که نیروهای مسلح اوکراین برای پیروزی به آن نیاز دارند، ادامه می‌دهیم».

وزیر دفاع کانادا پیش از این نیز گفته بود که دولت این کشور قصد دارد در مجموع ۴ دستگاه تانک لئوپارد۲ را به اوکراین ارسال کند و محموله‌های دیگر طی هفته‌های پیش رو ارسال می‌شوند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه نیروهای روسیه قادر به مقابله با تانک‌های غربی و نابودی آنها در اوکراین هستند، هشدار داده بود که تانک‌های ارسالی غرب به اوکراین، در آتش خواهند سوخت.
 
https://jahannews.com/vdcayanaw49nu61.k5k4.html
jahannews.com/vdcayanaw49nu61.k5k4.html
برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تانک لئو پارد به دلیل سنگین بودن بیش ازحد قدرت عملیاتی ضعیفی داره..به همین دلیل بود که بلژیک هم 10سال پیش این تانک رو از نیروهای رزم خودش بازنشسته کرد...رذالت اروپایی ها تمومی نداره حتی برای هم پیمانانشون؟؟؟