جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

عرضه خودرو در بورس کالا چگونه است؟

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 827807
مسئولان طرحی را بیان کرده اند که به زودی قرار است اجرا شود و محور اصلی آن نیز، عرضه خودرو در بورس کالا ایران به دلیل شفافیت بالای معاملات این بازار و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است.

کسانی که در این بازار فعالیت می کنند و هم چنین اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند، بیان کرده اند که خودروهایی که با تیراژ بالا وارد کشور می‌ شوند و همچنین خودروهای تولید داخل، در بستر بورس کالای ایران مورد معامله قرار می‌ گیرند و افراد می تواند آن ها را به راحتی معامله کنند.

حتی دارندگان
نمایشگاه ماشین لوکس هم در این عرضه خودرو شرکت می کنند.


 
تحریمات از سوی آمریکا

اما برخی دیگر از افراد در این معامله شرکت نکرده اند و در این باره بیان کرده اند که به دلیل تحریمات از سوی آمریکا امکان این هست که ضرر کنند و سرمایه آن ها نصف شود، به همین دلیل ریسک معامله در آن را نمی کنند.

به هر حال در طرح نمایندگان مجلس قیمت پایه ‌ای گذاشته می شود که این قیمت پایه، توسط شورای رقابت بعد از مذاکرات تصویب و تعیین می ‌شود.

سپس آن قیمت پایه روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت و متقاضیان روی قیمت پایه با یکدیگر رقابت می کنند.

افرادی که بهترین قیمت را داده باشند برنده رقابت خواهند شد و خودرو به آن افراد تعلق خواهد گرفت.

 
عرضه خودرو در بورس چگونه است

شاید خیلی از افراد نحوه عرضه خودرو در بورس را ندانند، در این باره باید بگوییم که در ابتدا در طرح نمایندگان مجلس قیمت پایه ‌ای گذاشته می شود که این قیمت پایه، توسط شورای رقابت بعد از مذاکرات تصویب و تعیین می ‌شود.

سپس آن قیمت پایه روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت و متقاضیان روی قیمت پایه با یکدیگر رقابت می کنند.

افرادی که بهترین قیمت را داده باشند برنده رقابت خواهند شد و ماشین به آن افراد تعلق خواهد گرفت.


آزاد سازی قیمت‌ ها

هم چنین صحبت هایی درباره ی این که عرضه خودرو در بورس منتفی شد و یا می شود، شنیده می شود.

در این باره باید بیان کرد که یکی از مسئولین در این اواخر بیان کرده است، وضعیت گرانی ماشین مانند یک بیماری شده است و هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس، خارج کردن ماشین از یک کالای سوداگری و سرمایه ‌ای به یک کالای مصرفی است.

علاوه بر آن کارشناسان نیز گفته اند که در حال حاضر صنعت خودرو به دلیل قیمت‌گذاری‌ اشتباه و نادرست، در حال سقوط است.

از طرف دیگر بازار نیز از کنترل خارج شده است، به همین دلیل تنها راه نجات این صنعت و بازار و منتفی نشدن عرضه ی آن در بورس آزاد سازی قیمت‌ ها به صورت سریع و جدی می باشد.
 

 
عرضه خودرو در بورس کالا یعنی چه

بهتر است که بدانید تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین نحوه عرضه خودرو در بورس کالا بر روی زندگی خیلی از افراد و همچنین جامعه تاثیر مستقیم و به سزایی دارد.

حتی دارندگان نمایشگاه ماشین لوکس هم در این عرضه خودرو شرکت می کنند. این عرضه کالا به این صورت است بعد از این که قیمت پایه برای آن تعیین شد، سرمایه گذاران می توانند رقابت برای بدست آوردن، آن را آغاز کنند و در نهایت شخصی که قیمت بهتری بگوید برنده این رقابت خواهد شد.


اساس نظام عرضه

کارشناسان تاکید کرده اند که باید از همین ابتدای کار برای سیاست گذاران عنوان کرد که قیمت گذاری دستوری در بورس کالا ممنوع است و کسی چنین اجازه ای ندارد.

این صحبت های کارشناسان جنجال زیادی بین سرمایه گذاران و همچنین مردم به پا کرده است و خیلی از افراد در این باره بیان کرده اند که این حرف ها درست است و باید تصویب شود.

همچنین بعد از این جنجال های به پا شده کارشناسان این را هم افزودند که از این ماه باید واقعی ‌سازی قیمت خودرو ها در بورس را بر اساس نظام عرضه و تقاضا بپذیریم و یا این که اگر قصد دخالت در قیمت‌ ها را داریم، خودرو نباید راهی تالار معاملات بورس کالا شود.
https://jahannews.com/vdcjyaeoauqe8oz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyaeoauqe8oz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر تداوم داشته باشه و قیمت پایه رو پایین بزنن طرح عالی هست.