پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جدیدترین طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو در سامانه فروش خودرو

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 827851

 
طی سال‌های گذشته با توجه به وضعیت تورمی و حضور کلاهبرداران و سواستفاده‌گران در بازار آشفته‌ی خودرو، شرکت‌های خودروسازی داخلی و وزارت صمت تلاش کردند تا با ثبت‌نام یکپارچه متقاضیان خودرو و برگزاری قرعه‌کشی محصولات پرفروش کلیه تولیدکنندگان داخلی را به جای واسطه‌گران، به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسانند.
این سیاست در چندین دوره فروش از جمله فروش فوری ۹۰ روزه ویژه‌ی مادران در ابتدای سال ۱۴۰۱ و طرح جوانی جمعیت در دی‌ماه سال جاری برگزار شد و خودروهای تولیدی در موعد تعیین شده (البته با مشکلات مختلفی) به خریداران تحویل داده شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟

اسفند ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در دستوری با ۸ فرمان تقاضای افزایش ۵۰٪ تولید خودرو، اصلاح و تسریع فروش خودرو را صادر کرد. چند ماه بعد در ابتدای سال ۱۴۰۱ با معرفی سامانه یکپارچه خودرو بصورت قرعه‌کشی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، کلیه روش‌های فروش خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی جز از طریق این سامانه ممنوع شد.

به ادعای وزارت صنعت معدن و تجارت، هدف اصلی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد شفافیت و فراهم آوردن بستری مناسب برای عرضه عادلانه‌ی تمامی خودروهای تولید داخل به دست مشتریان واقعی آن‌هاست.

چندی بعد البته معاون حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام جدید در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نخواهد داشت و اعلام شد سایپا و ایران‌خودرو محصولاتشان را در سایت‌های خود به صورت قرعه‌کشی به فروش برسانند تا به مرور قرعه‌کشی برای فروش خودرو به طور کلی حذف شود. بنظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی وظیفه‌ی سامانه فروش صرفا نظارت بر تعداد فروش مجاز، تحویل به موقع و اجرای مصوبات مجلس خواهد بود.

شرایط پیش فروش ایران خودرو دهه فجر ۱۴۰۱

در جدیدترین پیش‌فروش محصولات ایران خودرو که اعلام شده بزرگ‌ترین طرح فروش محصولات این شرکت خودروسازی‌ست؛ قرار است تعداد قابل توجهی (تاکنون نامشخص) از محصولات این شرکت بصورت پیش فروش به مشتریان عرضه شود. این طرح ویژه‌ی متقاضیان عادی، قانون جوانی جمعیت (مادران) و جایگزین خودروهای فرسوده خواهد بود.

این پیش فروش نیز در سامانه یکپارچه خودرو نبوده و از طریق وبسایت رسمی شرکت ایران‌خودرو انجام خواهد شد.

متقاضیان این طرح پس از اطمینان از داشتن شرایط عمومی ثبت نام باید برای افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک‌های عاملی که به زودی معرفی خواهند شد اقدام کنند. سپس مبلغ مشخص شده در بخشنامه را به حساب وکالتی واریز نمایند. افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان عادی اجباری و برای متقاضیان طرح جوانی غیرالزامی است.

محصولات پیش فروش ایران خودرو

شرکت ایران خودرو در این دوره از فروش محصولاتش قرار است طیف وسیعی از خودروها را عرضه کند.

✓ پژو ۴۰۵،
✓ دو مدل پژو ۲۰۶ معمولی و تیپ ۳ هاچبک سقف شیشه‌ای
✓ شش مدل پژو پارس (XU7P سال، ELX با موتور XU7P، سفارشی، دوگانه‌سوز و ‌TU5)
 
✓ سه مدل سمند ال ایکس (معمولی، EF7 دوگانه و بنزینی)
✓ چهار مدل سورن پلاس (معمولی، رینگ فولادی و دوگانه‌سوز)
✓ دو مدل رانا پلاس (معمولی و TU5 آپشن‌دار)
 
✓ پنج مدل دنا (معمولی، پلاس، پلاس توربوشارژ، پلاس توربو اتومات و پلاس توربو آپشن‌دار)
✓ سه مدل خودروی ۲۰۷ (دستی، دستی سقف شیشه‌ای و اتومات آپشن‌دار)
 
از جمله محصولاتی‌ست که در این طرح عرضه خواهد شد.
قیمت‌های مشخص شده در جدول اعلامی این شرکت قطعی اعلام شده و قرار است بخش قابل توجهی از مبلغ خودرو در زمان ثبت‌نام از متقاضیان دریافت شود.
 

شرایط عمومی فروش ایران خودرو در سامانه فروش

همانطور که گفته شد شرایط عمومی مشخصی برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو تعیین شده که برای پیش فروش بهمن ۱۴۰۱ نیز این شرایط وجود خواهد داشت :
  • انطباق کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی ثبت نام
    هر کد ملی تنها یک خودرو
    محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماه) تعیین شده است.

    تبصره: در صورت اتصال به سامانه برخط راهور ناجا به سامانه فروش خودروسازان (صرفاً برای فروش فوق‌العاده یا فوری) نداشتن پلاک فعال انتظامی ملاک قرار خواهد گرفت.

    دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
    عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
    صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
    غیرفعال کردن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.

    توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

    در صورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کرد.

    از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزئیات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ افراد با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام کنند.
https://jahannews.com/vdciwyavzt1arv2.cbct.html
jahannews.com/vdciwyavzt1arv2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *