جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اگر زلزله آمد در چارچوب در پناه نگیرید!

سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 825469
«پناه‌گیری در چارچوب درهای ساختمان توصیه‌ای منسوخ شده است. با توجه به ساخت و سازهای جدید اکنون این اقدام نه تنها حافظ جان مردم نیست، بلکه خطرساز است.
اگر زلزله آمد در چارچوب در پناه نگیرید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، نواب شمس‌پور گفت: در گذشته در سازه‌های بنایی، مقاوم‌سازی نشده و خانه‌های خشتی، چارچوب درها از اندک بخش‌های ساختمان بود که پس از زلزله سالم باقی می‌ماند اما اکنون برعکس است. در ساختمان‌های جدید درها و چارچوب‌ها سبک هستند و در اثز زلزله شکسته یا تابیده می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر توصیه کرد: در زندگی شهری امروز توصیه می‌شود اگر هنگام وقوع زلزله در ساختمان هستید؛ سعی کنید در زیر یک میز یا هر مبلمان مستحم دیگر پناه بگیرید و اگر این امکان نبود در گوشه‌ای بایستید.

وی ادامه داد: در ساختمان‌های بلند از پنجره‌ها و دیوارهای بیرونی و همچنین آسانسور دوری کنید و اگر در محیط باز هستید از درختان، دیوارها و خطوط برق فاصله بگیرید.
 
https://jahannews.com/vdcb0sbw9rhb5ap.uiur.html
jahannews.com/vdcb0sbw9rhb5ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *