پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

جمع‌آوری ۴۰۰ متکدی در پایتخت طی ۲ هفته

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 825797
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان از دو هفته پیش در تهران آغاز شده و در طول این مدت بیش از ۴۰۰ متکدی جمع‌آوری شده است.
جمع‌آوری ۴۰۰ متکدی در پایتخت طی ۲ هفته
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری شهر، سید احمد احمدی صدر با بیان اینکه طرح جمع آوری متکدیان در روزهای گذشته توسط شهرداری انجام شد، اظهار کرد: اتفاق خوبی در تهران افتاد و تعدادی از متکدیان که  شناسانامه‌دار بوده و در معابر و چهارراه‌ها تکدی‌گری می کردند، جمع آوری شدند.

وی با اشاره به جمع آوری بیش از ۴۰۰ نفر متکدی، خاطرنشان کرد: در برخی موارد، مردم گل فروشان و یا دست فروشان در حال تردد در معابر را متکدی می‌دانند اما متکدیانی که جمع آوری شدند، کسانی هستند که رسماً دست گدایی دراز کرده و تکدی‌گری می‌کنند که شاید تعداد آنها در مجموع کمتر از یک هزار نفر باشد و ما در طول این چند روز ۴۰۰ نفر را ساماندهی کردیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طبق قانون کسی که تکدی گری می کند مجرم است، یادآور شد: متکدیانی که در طول مدت اخیر جمع آوری شدند به دستگاه قضایی معرفی شدند که برخورد لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی اعلام کرد: شهرداری مراکز ساماندهی را برای این افراد در اختیار قرار داده و علاوه بر اختصاص این سرپناه، مواردی را از طریق دستگاه قضا پیگیری می کند.

احمدی صدر با اشاره به انجام مشاوره و برقراری اتصال و ارتباط با خانواده برای متکدیان، گفت: دستگاه های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز در مرکز حضور دارند تا کمک کنند نیازهای این افراد برطرف شود و اگر از شهرستان به پایتخت آمده‌اند به شهرستان‌های خود بازگردانده شوند.

وی با تأکید بر اینکه هدف نهایی طرح جمع آوری متکدیان این است که هیچ فردی در معابر و چهارراه‌ها تکدی گری نکند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این وعده را داده که اگر افراد اهل کار و فعالیت باشند، به آنها در زمینه اشتغال کمک کند.
https://jahannews.com/vdcf1tdcew6d0ea.igiw.html
jahannews.com/vdcf1tdcew6d0ea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درود بر زاکانی... خیلی کار خوبی کرد....