جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۴
نهاد ناظر کجاست؟

برگ دیگر در پرونده سیاه روزنامه اصلاح طلب/ ماله کشی بر جنایت وحشیانه اشرار قاتل شهید عجمیان +جزئیات

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 823070
روزنامه اعتماد طوری فضا‌سازی کرده که انگار شهید عجمیان در تصادف خودرو جان باخته و خانواده قاتل و مقتول هم که مهاجر و از طبقات پایین هستند؛ بنابراین پرونده بدون مجازات قاتل (قاتلان) بسته شود.
برگ دیگر در پرونده سیاه روزنامه اصلاح طلب/ ماله کشی بر جنایت وحشیانه اشرار قاتل شهید عجمیان +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، ضمن دفاع تحریف‌آمیز از قاتلان جنایتکار شهید سید روح‌الله عجمیان، مدعی شد آنها مشکلات اقتصادی و حاشیه‌نشینی و مهاجرت داشته‌اند و خوب است اجرای حکم محارب برای متهمان منتفی شود!
 
به گزارش کیهان، این روزنامه که مدیر آن به‌واسطه رفاقت گرمابه و گلستان با مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات شناخته می‌شود، تحلیلی را با عنوان «دو خانواده، یک داستان مشترک» منتشر کرد و نوشت: دو خانواده در يك پرونده روبه‌روي هم قرار گرفته‌اند اما هر دو سرگذشت يكساني دارند؛ مهاجرت، حاشيه‌نشيني و تحمل بار سياست‌هاي غلط اقتصادي.
 
این روزنامه می‌نویسد: «... افراد ديگري با پرونده‌هاي متنوع چشم‌انتظار عدالت قضايي، منتظر پيگيري افراد خيرخواه، مشفق و عقلاي قوم و رأفت و بخشش هستند‌. در يكي از پرونده‌هاي حساس در اين زمينه، براي 5 تن از متهمان به اتهام مشاركت در قتل مرحوم روح‌الله عجميان به‌عنوان محارب، حكم اعدام صادر شده است‌. دكتر حميد قره‌حسنلو يكي از اين متهمان است كه براي وي و همسرش احكام سنگين اعدام و زندان طولاني‌مدت صادر شده است‌. يكي ديگر از متهمان محمدمهدي كرمي است‌. 
 
استان البرز و شهرستان كرج و ديگر شهرهاي اقماري كرج محل سكونت صدها هزار نفر از هموطناني است كه به‌دلايل مختلف، زندگي در شهرستان و روستاهاي خود را رها و براي كسب درآمد و يافتن شغل و كار راهي اين منطقه- همچون برخي كلان‌شهرهاي ديگر ايران- شده‌اند‌. نظرآباد هم يكي از اين اقمار است كه محل زندگي خانواده كرمي است‌... مهاجرت موجب شده تا نرخ رشد جمعيت اين شهرستان نسبت به بسياري از نقاط ديگر كشور منفي شده و ده‌ها هزار خانوار به‌ويژه روستاييان گروسي به‌دليل جست‌وجو براي كار و زندگي مناسب‌تر شهر و ديار و كاشانه خود را ترك كنند‌.
 
اما اين همه داستان نيست‌. خانواده مرحوم عجميان يعني قرباني حوادث اخير كرج نيز از مهاجرين شهرستان كوهدشت هستند كه براي گذران زندگي همچون هزاران تن از ديگر هموطنان ارجمند كوهدشتي مهاجرت كرده و به‌عنوان كارگر در يكي از مناطق حاشيه‌اي و محروم كرج ماندگار شده‌اند تا بلكه راهي براي زندگي بهتر بيابند‌.
 
... بر اثر رويدادهاي تلخ ماه‌هاي اخير گروه قابل‌توجهي از هموطنان كشته، زخمي يا زنداني شده‌اند يا خسارات ديگري به آنها وارد شده است‌. علت بروز اين اعتراضات، نيازمند مطالعات عميق و چندوجهي و گسترده و متنوع بسياري است اما اين رويدادها داراي پيامدهاي پيچيده‌اي هم بود كه نيازمند تحقيق و بررسي مستقلي است؛ از جمله اين پيامدها بروز خشونت گسترده و لگام‌گسيخته است كه موجب جان‌باختن گروهي از هموطنان و رودررو قرار گرفتن گروهي از ايرانيان شد‌. بررسي‌هاي انجام‌شده درباره وضعيت درآمدي و پايگاه قشري و اقتصادي تعدادي از قربانيان و زخمي‌ها و بازداشت‌شده‌ها نشانگر آن است كه اقشار كم‌درآمد و فقيرتر سهم بيشتري از تحمل اين هزينه‌ها را بر دوش گرفته‌اند‌. نمونه آن در دو خانواده‌اي است كه يكي فرزندش را در حوادث اخير به‌عنوان بسيجي از دست داده و ديگر خانواده‌اي است كه فرزندش به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده است‌.
 
مرحوم روح‌الله عجميان به شكل دردناكي كشته شد‌. بررسي ابعاد خشم ناشي از تحولات اخير وظيفه‌اي ملي براي اهالي علوم انساني در ايران است که به عمق و ريشه‌ها نظر كنند و سيستم سياسي بر اين اساس با بازنگري در رويه‌هاي معيوب گذشته به تجديدنظر بپردازد، چراكه يكي از نتايج رويكردهاي پيشين رودررويي شهروندان ايراني است كه به شكاف اجتماعي و قطب‌بندي اجتماعي و گسلي منجر شده كه جز خشونت و خونريزي و برادركشي دستاوردي نخواهد داشت‌. براي اين موضوع بايد فكري اساسي كرد‌. بنابراين پيشنهاد مي‌كنم با مدارا و بخشش و بررسي‌هاي عميق، ريشه‌ها را درمان كرده و براي مديريت و كاهش اين خشم چاره‌اي انديشيده شود‌. قرباني‌شدن روح‌الله عجميان در اتوبان كرج دردناك و غم‌انگيز است اما دردناك‌تر و غم‌انگيز‌تر، استمرار اين چرخه است‌. براي توقف اين چرخه تدبير نياز است‌. ورود مشفقان و دلسوزان و دردمندان ضروري است‌. اجازه ندهيم زخم‌ها بيش از اين عميق شود‌. جان‌هاي بيشتري ستانده و بر ميزان خشم افزوده شود‌. راه ايران آينده از مسير بخشش و گذشت بايد بگذرد»‌.


روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، اکنون در حال ماله‌کشیدن بر جنایات کسانی است که با تحریک برخی همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب در شبکه‌های ماهواره‌ای همسو، مرتکب جنایت‌های سبعانه شده‌اند. اگر در داخل کشور، نشریاتی مانند اعتماد در لفافه از اغتشاشات و شرارت و تخریب حمایت کردند، شبکه اینترنشنال در لندن آشکارا سرگرم همین ماموریت بود؛ شبکه‌ای که توسط سربیر سابق روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز (معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی) اداره می‌شود.
 
در رذالت روزنامه اعتماد، همین بس که چنین دروغ و تحریف را برای دفاع از قاتلان جنایتکار و زیر پا گذاشتن خون شهید عجمیان، یک‌جا در یک متن گنجانده است. اولا سردسته قاتلان (قره‌حسنلو و زن وی)، برخلاف تصویر‌‌سازی مغلوط روزنامه اعتماد، نه حاشیه‌نشین گرفتار مشکلات اقتصادی، بلکه پزشک با درآمد ماهانه صد میلیون تومان بوده است. بنابراین فرو کاستن جنایت وحشیانه اشرار اغتشاشگر، به مسائلی مانند مهاجرت و حاشیه‌نشینی و مشکلات اقتصادی، دروغی بزرگ است ثانیا این ادعا، توهین به همه مردمان شریفی است که مهاجرت کرده یا در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و گرفتار مشکلات اقتصادی هستند. این چه توجیه سخیف و رذیلانه‌ای است که جنایت اشرار در شکنجه سر حوصله شهید عجمیان (و مشابه آن، شهید آرمان علی‌وردی) را به داشتن گرفتاری اقتصادی نسبت بدهند؟! از طرف دیگر، نویسنده مغرض این نشریه و مدیر آن باید توضیح دهند که مشکلات اقتصادی، چه ربطی به شهید عجمیان به‌عنوان کارگر گچ‌کار با حقوق ماهانه سه میلیون تومان داشته که اشرار جنایتکار، با آن سبعیت او را شکنجه بدهند؟ با این حساب اگر گزاره ادعایی روزنامه اعتماد را جدی بگیریم، اتفاقا طبقات ضعیف جامعه باید به‌خاطر رفاقت گرمابه و گلستان برخی مدعیان اصلاح‌طلبی با مفسدان دانه‌درشت، سراغ این چهره‌های سیاسی بروند و‌ گریبان‌شان را بگیرند!
 
روزنامه اعتماد طوری فضا‌سازی کرده که انگار شهید عجمیان در تصادف خودرو جان باخته و خانواده قاتل و مقتول هم که مهاجر و از طبقات پایین هستند؛ بنابراین پرونده بدون مجازات قاتل (قاتلان) بسته شود. این در حالی است که متهمان دستگیر شده، اقدام به بستن آزادراه، ارعاب مردم، آتش‌افروزی و حمله به ماموران نیروی انتظامی کرده و در اثنای همین شرارت، مرتکب جنایتی از جنس جنایات شمر و عمرسعد علیه شهید عجمیان شده‌اند.

یادآور می‌شود پدر شهید عجمیان با وجود داشتن سابقه طولانی جبهه، در خانه‌ای ساده زندگی می‌کند و فرزند شهید و غیور او نیز، مشغول سرگرم شغل کارگری بوده است. این مناعت‌طبع و زندگی بی‌آلایش و بدون برخورداری از امکانات بیت‌المال را مقایسه کنید با زد و بند‌های طیف گسترده‌ای از مدیران اشرافی مدعی اصلاح‌طلبی، دریافت حقوق‌های نجومی و بهره‌مندی از رانت‌های گسترده در ادوار مختلف، که همین آلودگی‌هایشان نیز موجب ایستادن شان در اردوگاه دشمنان انقلاب و خیانت به کشور و نظام شده است. یک کلام، ختم کلام! سید روح‌الله عجمیان به دست اشرار تحریک شده از سوی مزدوران غربگرای مقیم داخل و خارج به شهادت رسید؛ چون بر سر امنیت مردم و اقتدار و عزت کشور غیرت داشت. و غیرت داشت، چون همنشین و همسفره هیچ مفسد اقتصادی نبود. کسی نمی‌تواند از این شهید ساده‌زیست، تصویری مشابه عکس کله پاچه خوردن مدیر فلان نشریه زنجیره‌ای با مفسدان اقتصادی دانه‌درشت پیدا کند.
 
به نظر می‌رسد قوه محترم قضائیه در کنار اهتمام به مجازات اشرار جنایتکار اغتشاشات اخیر، باید پرونده ویژه‌ای برای تعقیب سیاسیون و رسانه‌های شریک آن جنایات بزرگ اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:
بیانیه شرم آور جبهه اصلاحات ایران درباره حوادث اخیر
حمایت صریح روزنامه اصلاح طلب از عوامل رسانه‌ای ناآرامی‌ها
اعدام محسن شکاری افکار عمومی را به ‌شدت ملتهب کرده
اگر اغتشاشگران مجازات شوند، صبر مردم تمام می‌شود

بترسيد! پديده‌ فعلی می‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود
پیشنهادات یک اصلاح طلب برای آرامش/ دلجویی از اغتشاشگران
حجاب اجباری را لغو کنید، بازداشتی‌ها را آزاد کنید
https://jahannews.com/vdchqxn6v23nivd.tft2.html
jahannews.com/vdchqxn6v23nivd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بي طرف
Iran, Islamic Republic of
توقع ما اين است كه قوه قضائيه به وظيفه خود عمل كند و قانون و عدالت را در مورد عوامل اين پرونده بدون هيچ گونه ملاحظه اي اجرا نمايند. والسلام
عادل
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر اصلاح طلبان ...!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان حق ندارند جای شهید و جلاد را عوض کنند.
Iran, Islamic Republic of
اول ان پزشک و همسرش اعدام شود که از بیت‌المال کشور به این حد رسیده اند و قسم خورده برای نجات انسانها از مرگ
و دست به آدم کشی زده اند
Iran, Islamic Republic of
قصاص قانون اسلام است و باید اجرا بشود.
Iran, Islamic Republic of
آیا الیاس حضرتی اگر فرزند خودش کشته شده بود چنین حرفی می زد؟
Iran, Islamic Republic of
قاتلان بی رحم باید به اشد مجازات محکوم شوند
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
محاکمه و اعدام قاتلان شهید عجمیان یک مطالبه عمومی است.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
چرا کسی جلوی این رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب رو نمی‌گیره و با آنها برخوردی صورت نمی‌گیره....
سلام
Germany
.....
Iran, Islamic Republic of
مدیران این روزنامه ها ... جز به پول وقدرت به هیچ اصلی پایبند نیستن/؟؟!!!
.
Iran, Islamic Republic of
قاتلان شهید مظلوم مرحوم عجمیان ، بسیار بسیار بی رحم و جنایتکار هستند و نباید فریب مظلوم نمایی این داعشی ها رو خورد .
Iran, Islamic Republic of
بی صبرانه منتظر اجرای حکم اعدام پزشک بی وجدان هستیم قوه قضائیه حق مماشات با قاتلان شهید عجمیان و بر هم زنندگان امنیت مردم را ندارد