چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۲۲

ترکیب توهم با وقاحت در روزنامه اصلاح طلب/ بترسيد! پديده‌ فعلی می‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود

يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 814773
بترسيد! پديده‌اي كه در حال حاضر انقلاب نيست، مي‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود؛ اگر شكست‌هاي سياست‌گذاري‌هاي خود را نپذيريد و تن به اصلاح و جبران آنها ندهيد.
ترکیب توهم با وقاحت در روزنامه اصلاح طلب/ بترسيد! پديده‌ فعلی می‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود
گروه سیاسی جهان نيوز: همواره مدعیان اصلاحات بزرگترین همکار و همراه دشمنان ملت ایران بوده اند و در مقابل گفته های سران رژیم نجس صهیونیستی که اصلاح طلبان را خط مقدم اسرائیل در مبارزه با جمهوری اسلامی نامیدند، موضعی هم نگرفتند.

در جریان اخیر به بهانه فوت مهسا امینی هم از همان ابتدا سریعا برای بزرگ نمایی و کاسبی وارد میدان شدند و از آشوب ها استقبال کردند و حتی در زمان فروکش کردن اغتشاشات وعده شروع دوباره در آینده را دادند.

در همین باره روزنامه اصلاح طلب اعتماد پا را فراتر گذاشته و در شماره امروز خود در مطلبی با عنوان «ترسیدن نترسیدن» هشدار داده است که اعتراضات فعلی به دلیل نداشتن چند عنصر انقلاب نیست اما ممکن است به انقلاب منجر شود!

این وقاحت و بی شرمی که از یک توهم جدی نشأت گرفته به آن دلیل است که نویسنده یادداشت همچون سایر اصلاح طلبانی که این روزها قلم به دست شده اند، فکر میکنند پایه های نظام عمیق و ریشه دار اسلامی با تجمعات 60 - 70 نفره دوست دختری و دوست پسری برای کنار گذاشتن احکام اسلام در چند محله معدود و آتش زدن سطل آشغال به لرزه در می آید! البته که در کنار این تجمعات معدود، برهنگی، هتاکی و توحش هایی نظیر آدم سوزی و هتک حرمت مقدسات هم دیده شد که به طور کلی این وقایع اخیر مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و گروهک هایی نظیر منافقین و کومله قرار گرفت.
 
نکته دیگر در میان نوشته این اصلاح طلب آن است که سعی کرده تا به هر ترفندی بحث کنار زدن دولت رئیسی را هم به میان بکشد. این گزاره یعنی گرفتن انگشت اتهام به سمت رئیسی که در ابتدا توسط جهانگیری مطرح شد، برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آتی است تا بتوانند از وقایع اخیر برای انتخابات سال بعد استفاده کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از یادداشت منتشر شده در اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

*نترسيد! اعتراضاتي كه از اواخر شهريور ماه 1401 آغاز شده است انقلاب نيست، اصلاحات را آغاز كنيد. روي اين خبر - توصيه با آن دسته از سياست‌گذاراني است كه در خلوت خود شكست‌هاي سياست‌گذاري در جمهوري اسلامي را پذيرفته‌اند، اما در دام شبيه‌سازي موقعيت خود با يكي، دو سال آخر حكومت پهلوي گير افتاده‌اند. آن زماني كه دولت جمشيد آموزگار (مرداد 1356 تا شهريور 1357) ديرهنگام براي انجام اصلاحات بر سر كار آمد و پس از آن آتش انقلاب بر افروخته‌تر شد. هنوز دير نشده است! براي وقوع انقلاب به غير از سياست‌هاي ناكارآمد و جنبش اعتراضي چند شرط ديگر نيز لازم است. 

*در واقع با همه كاستي‌ها و ناكارآمدي‌ها؛ در دولت‌هاي ميرحسين موسوي جنگ و پس از آن اداره شده است، در دولت‌هاي مرحوم هاشمي‌رفسنجاني بازسازي و سازندگي آغاز شده است، در دولت‌هاي خاتمي دولت شكوفا و سرمايه اجتماعي نظام بازتوليد شده است، دولت‌هاي احمدي‌نژاد با اتكاء بر ميراث دولت‌هاي قبلي سرپا مانده‌اند و در دولت‌هاي روحاني با بازسازي بروكراسي آوار‌برداري از خرابي‌هاي دولت پيشين انجام شده است، اما حكايت دولت ضعيف رييسي چيز ديگري است و با تداوم ناكارآمدي در همه عرصه‌ها، مي‌تواند اين ويژگي جمهوري اسلامي را از بين ببرد.

*با اين همه، بترسيد! پديده‌اي كه در حال حاضر انقلاب نيست، مي‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود؛ اگر شكست‌هاي سياست‌گذاري‌هاي خود را نپذيريد و تن به اصلاح و جبران آنها ندهيد. حرف بر سر اين است كه سياست ناكارآمد را مي‌توان اصلاح كرد يا كنار گذاشت، اما دولت ناكارآمد را خير. دولت در شرف ناكارآمدي اگر سياست‌هاي خود را اصلاح نكند يا با استيضاح بر مي‌افتد يا با تداومش زمينه وقوع انقلاب را فراهم مي‌كند. براي اصلاح وجود دو شكافي كه حاصل از سياست‌هاي ناكارآمد است را به رسميت بشناسيد.

 
بیشتر بخوانید:
تیتر مغرضانه روزنامه اصلاح طلب بعد از بیانیه پزشکی قانونی
دلسوزانه با اغتشاش‌گران!/ فهم این ماجرا سخت نیست
ماجرای «مهسا امینی» به طور کامل شفاف شد
پروژه فوری اصلاح طلبان؛ موج سواری بر مرگ تلخ «مهسا امینی»
ناراحتی همراه با تهدید اصلاح طلبان از پایان اغتشاشات
سه گروهی که به دلیل وقایع اخیر حتما باید محاکمه شوند
جمهوری اسلامی با پرونده مهسا امینی چه خواهد کرد؟!
چرا اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند فضای سیاسی کشور آرام باشد؟
پروژه امنیتی اول مهر که رهبری اشاره کردند، چه بود؟
https://jahannews.com/vdchqkn6x23nzqd.tft2.html
jahannews.com/vdchqkn6x23nzqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آن تساهل و تسامحی که در خصوص شکل گیری سرطان اصلاحات انجام گرفت، امروز به تمام معنا دامن نظام را گرفته
حسن
Iran, Islamic Republic of
.....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
فتنه سالهای 78 و 88 و 98 زیر سر اصلاح طلبان بود و حمایت شون از اغتشاشات اخیر مایه تاسف و شرمساری است.
عادل
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هنوز نمی دانند که اعتراض با اغتشاش و آشوب خیلی متفاوت است.
Iran, Islamic Republic of
اینان شیاطین انس .بخوبی میدانند اما عاشق شیطان و وعده وعیدهایی او هستند. .
Iran, Islamic Republic of

ناتنیاهو گفت اصلاح طلبان سربازان اسرائیل در ایران هستند و حتی یک نفر از رده های پایین احزاب اصلاح طلب هنوز خود را تکذیب نکرده.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر هم ترسی در کار باشد باید ملت ایران از اصلاح طالبان بترسند.
Romania
....
امتداد
Iran, Islamic Republic of
....
امتداد
Iran, Islamic Republic of
بیشتر اصلاح طلبان افراد انقلابی نیستند.
Germany
چرا به اینها اجازه می دهند هر چه می خواهند بنویسند و با کلمات بازی کنند. .
Iran, Islamic Republic of
....
رستم سورن سوئد
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه که برخی اصلاح طلبان به میکروفون صهیونیسم بین المل و غرب و السعود تبدیل شدن..
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنید چرا اصلاح طلبان تورم هفتصد تا هزار درصدی در دلار مسکن خوراک پوشاک درست کردند و بنزین را به علت حذف عجیب کارت سوخت یکهو سیصد درصد گران کردند و کارخانه ها را نابود و مردم را بیکار کردند?.
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی‌های این ملت زیر سر حکومت سی وپنج ساله مدعیان اصلاح طلبی است
Iran, Islamic Republic of
انقلاب و جمهوری اسلامی نمیترسد، ولی شما حتما بترسید، چون سراغ لانه‌های عقرب داخلی خواهیم آمد. الیس الصبح بقریب.
Iran, Islamic Republic of
خواست ملت محاکمه اصلاح طلبانی است که طی ۸ سال دولت تدبیر و امید بزرگترین خسارت مادی و معنوی را به کشور و ملت وارد نمودند...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شاید گفتمان تندی باشد اما درد موجود در جامعه قابل تشخیص و هم قابل درمان است مجموعه نظام کمک کنند تا انشالا به نتیجه برسیم و دشمنان نا امید شوند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات آمریکایی دیگر مُرد . فاتحه هم کسی بدهد به اموات آنان نمی رسد.
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت نمی‌کشی این اغتشاشات رو با انقلاب اسلامی ۵۷ مقایسه میکنه.
.