جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۶

بسیاری از خانه‌های خالی در اختیار بانک‌هاست

سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 818296
تمام نیازهای بخش مسکن در کشور موجود است که به جذب نقدینگی کمک می‌کند و می‌توانست یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت باشد اما دولت اقدام قابل قبولی انجام نداده است.
بسیاری از خانه‌های خالی در اختیار بانک‌هاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) در صحن علنی مجلس با تاکید بر اهمیت بحث مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات تولید و اشتغال، گفت: یک سال از تصویب قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد و طبق قانون حداقل سالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و تا ۲۰ درصد از مجموع تسهیلات بانکی باید به بخش مسکن تعلق می‌گرفت اما آمارها نشان می‌دهد از مجموع ۳ هزار و ۷۶۰ همت تسهیلات بانکی در یکسال گذشته از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ تنها ۱۸ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن پرداخت شده است که قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه بخش مسکن از مهم‌ترین بخش‌ها است که به منابع و فناوری خارجی نیاز ندارد، بیان کرد: تمام نیازهای بخش مسکن اعم از زمین، مصالح و پول در داخل کشور است و به قدرت جذب نقدینگی نیز کمک می‌کند اما بر اساس آمار، یک سال گذشته که دولت می‌توانست یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت هم باشد اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

شریعتی تصریح کرد: تمام زمین موردنیاز برای ساخت مسکن، حتی اگر بلندمرتبه سازی انجام ندهیم به نیم درصد مساحت کشور نمی‌رسد و دولت با عرضه زمین می‌تواند اقدامی انقلابی انجام دهد و مانع دخالت سوداگران در بخش مسکن شود.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات به وظایف خود عمل نمی‌کنند چرا که بسیاری از خانه‌های خالی در اختیار بانک‌ها است و بانک‌ها در بخش سوداگری مسکن فعال هستند.

وی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور و وزیر اقتصاد که تمام منابع بخش مسکن، آپارتمان و اماکن در اختیار بخش دولتی باید تبدیل به سرمایه شود، انجام نشده و اگر این اتفاق بیفتد شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود، متأسفانه از ابتدای سال جاری قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن ۵۰ درصد افزایش داشته است این در حالی است که طبق گزارشات و نظرسنجی‌ها بخش مسکن ۳ برابر موضوع ارز برای مردم مهم‌تر است.
https://jahannews.com/vdcb9wbw0rhb85p.uiur.html
jahannews.com/vdcb9wbw0rhb85p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا کمیسیون اصل 90مجلس پیگیر کوتاهیها و ترک فعلهای مسئولین دخیل در امر نظارت بر بانکها نشده و با آنها برخورد قاطع نمی کند؟؟؟؟!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب دولت مصادره كنه در اختيار وزارت مسكن بگذار به متقاضيان و مستاجران واگذار يا اجاره بده
بلال خان
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه در دولتها
بخاطر عدم توجه موضوعات مهم و راهبردی از موضوعات حاشیه ای است که باعث نارضایتی مردم از حکومت میشود
و متاسفانه آقای رئیسی کماکان هیچ تغییری در سیستم مدیریتی قبل اعمال نکرده
و ۷۵درصد دولت قبل(یعنی بانیان وضع موجود) سرکار هستند و همچنان به ناکارآمدی خود ادامه میدهند و طبق روال قبل مشغول عصبانی کردن بیشتر مردم هستن
و در یک کلمه بانکهای ربا خوار
و مسئولین لیبرال عامل اصلی مشکلات همه کار هستند
مستضعف
Iran, Islamic Republic of
آفرین
اگر ممشکل و معضل بانک ها و نقش تخریبی آن ها در اقتصاد کشور حل شود اقتصاد کشور بهبود پیدا می کند
عبداله زارعی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتی عزیز بانک ها مالکیت تعداد زیادی از واحدهای تجاری خال در اماکن تجاری نیز در اختیار دارند. که این احتکار باعث افزایش اجاره می باشد
Iran, Islamic Republic of
سال 1389 بانک پارسیان خانه های چند کوچه سعادت آباد تهران را خریداری کرد. این خانه ها که حدود 200 ملک شده بود ، بعد از یکسال به یک و نیم برابر بفروش رفت. به مراتب قیمت خانه در سعادت آباد تهران و همه مناطق تهران و در کشور گران شد. بانک ها قطعا از عوامل گرانی و تورم در بخش های مهم کشور هستند.