جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۸

نقش ۳ گانه عباس آخوندی در گرانی، بنای آشوب و ذبح راه‌حل

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 827547
فعال اصلاح‌طلب، عضو ستاد میرحسین موسوی در سال 88 و از وزرای ادوار وزارت مسکن، اخیراً طی یادداشتی به تشریح فضای کشور و نقش سیاستمداران در این فضا پرداخته است.
نقش ۳ گانه عباس آخوندی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، عباس آخوندی فعال اصلاح‌طلب، عضو ستاد میرحسین موسوی در سال 88 و از وزرای ادوار وزارت مسکن، اخیراً طی یادداشتی به تشریح فضای کشور و نقش سیاستمداران در این فضا پرداخته است.

آخوندی در یادداشت خود دست به ترسیم فضایی از اوضاع کشور زده است که بخش‌هایی از آنرا در ادامه می‌خوانید:

_ کمتر روزگاری برای سیاستمداران چنین تیره و تار بوده ‌است. نه دل شادی در قدرت دارند و نه رویی در میان مردمان. از سویی، قدرت آنان را رمانده که خودی نیستند و از سوی دیگر، معترضان خشمگین بدبین به هرکه ربطی با سیاست رسمی دارد. از چشم آنان، سیاست دنیای نیرنگ و نامردی است. صحنه‌ سیاست چنان زشت و پلشت و همراه با دروغ، ریا، خودخواهی، فساد، نابرابری و ظلم ترسیم شده که دیگر نه بازیگر و نه تماشاگری دارد.

_ مجلس و دولتی برخاسته از رای اقلیت تکیه بر اریکه قدرتِ رسمی زده و معترضان آنان را به چیزی نمی‌گیرند تا که دشنامی نثارشان کنند. صحنه‌ ویران سیاست جای خود را به میدان تاخت خشم، نفرت و اعتراض داده ‌است. مردمان تحقیر شده فرصتی برای فریاد یافته‌اند. روزگار، روزگار فریاد است. هرچه فریاد بلندتر باشد، هلهله‌ پاسخ گرم‌تر است. ولی، کار ویژه‌ سیاست فریاد نیست. آرامش و تدبیر است. هنر سیاست‌ورزی مدیریت تعارض، ایجاد سازگاری و خلق امید و صلح اجتماعی است و سیاست‌ورزان و سیاستمداران ملی بازیگران چنین میدانی هستند. هنری که اگر هنروری هم به آن آراسته باشد فعلا خریداری ندارد.

_ تشخیص مساله‌ ایران. آب بسیار گل‌آلود است. حق و باطل به ‌شدت درهم‌آمیخته است. در کنار شهروندانی که ‌بحق معترضند، صداهایی شنیده می‌شود که دشمنی آنان با ایران و ایرانی از خورشید روشن‌تر است. به همین سیاق، کسانی که بر نگاه‌داشت وضع موجود اصرار می‌ورزند، گویی رنج و درد مردم، ناکارآمدی سیستم و ناتوانی آن در راهگشایی مسیر توسعه، امنیت و رفاه ملی را نمی‌بینند. ولی، به گمان من مساله‌ ایران بسیار روشن است و سیاستمداران باید از حیرت و هراس بیرون آیند. اینکه تصور کنیم که این سیستم بدون تحول ساختاری و پذیرش حق حاکمیت ملت امکان حل مساله‌ ایران را دارد، خودفریبی و دیگرفریبی است. بنابراین، سیاستمدار بدون لکنت زبان باید در کنار مردم بایستد و تمام عذرها و بهانه‌ها را کنار بگذارد.

آخوندی در ادامه یادداشت مطول خود، راه سیاست‌مداران در این اوضاع ترسیمی را استقامت بر راه اصلاحی دانسته است.

*دقت شود که مسئله امروز ایران در فضای سیاسی، "اعراض از واقعیت" و ترسیم شیطنت‌آمیز شرایط برای اغراض فردی یا جریانی است.

بعید است آقای آخوندی نفهمد کسانی که ترسیم او از شرایط کشور را می‌خوانند بلافاصله وارد شرایط ناامیدی محض شده، آهی سرد برمی‌کشند و در این حیرت که "چه خواهد شد؟!" به سر خواهند برد.

و آیا جنایتی از این بالاتر که رجل سیاسی یک کشور بزرگ و البته موفق؛ اینچنین نسبت به ناامید سازی مردم و برنشسته بر شهوات ذهنی عده‌ای عوامزده حرکت کند و در حرف‌های او کمتر اثری از واقعیت و عقلانیت باشد؟!

مجددا دقت شود که گویا در نظر آخوندی فضای فعلی حتی از دوران جولان ساواک در اذهان سیاسیون نیز بدتر است، اراذل و اوباش خیابانیِ اغتشاشات مهسا همان "مردم" هستند(!)، نظام اسلامی هیچ دستاورد مثبتی برای زندگی و اقتصاد مردم نداشته، حق مشخص نیست و سیاستمدار هم باید به صحنه بیاید و در مقابل هرگونه عوامزدگی و حرف فاقد عقلی کرنش کند!

آیا این فضای فعلی ایران است؟!

اولا سیاست‌مداری که بخواهد در مقابل هر بی‌عقلی و سوختنی در خیابان کرنش کند که سیاستمدار نیست. بلکه از "بانیان آشوب" است. و خاصه از فرماندهان بنای آشوب هم می‌شود آن‌هنگام که سهمی بزرگ در وقوع مشکلات اقتصادی داشته باشد.

ثانیا انتظار بود آخوندی بعنوان یک سیاستمدار به صحنه بیاید و سهم خودش از بابت مشکلات موجود (که البته گرانی مسکن و مخالفت با طرح مالیاتی CGT نشان می‌دهد سهم کمی هم نیست) را بپذیرد.

ثالثا مشکل اقتصادی و امنیتی و... در کجای دنیا و در کدامین حکومت جهان نیست که آخوندی به این بهانه سیاه‌ترین فضای ممکن و یک "زیست جهنمی" را در ایران تصویر کرده است؟!

و رابعا اوضاع "هژمونی ایران" آنکه آخوندی ترسیم کرده،‌ نیست.

مردم ایران امروز کمترین مالیات جهان را می‌پردازند و ارزان‌ترین نان و سوخت جهان را در اختیار دارند، از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم،‌ انتخابات قانونی داریم، اکثریت مردم با اغتشاشات خیابانی موسمی همراه نیستند، قوانین کشور به راحتی اجرا می‌شوند و امید اصلی مردم برای حل مشکلات یعنی "صندوق رأی" نیز علیرغم تحریم‌های اصلاح‌طلبان اما همچنان برقرار است و مردم هر دولت یا مجلسی را نخواهند؛ آنرا کنار می‌گذارند.

چرا آخوندی به حقایق فوق‌الاشاره اعتنایی ندارد و با چشمانی بسته به ترسیم شرایط برای مخاطب پرداخته است؟!

همه باید بدانیم که راه بصیرت نافذ و سیاست‌ورزی اصولی از مسیر عقلانیت و ترسیم واقعیت می‌گذرد.

عقلانیتی که می‌گوید باید مثبتات را در کنار نقاط منفی دید.

و واقعیتی که تنها در یک بعدش خواستار تعیین سهم آخوندی در مشکلات موجود و راه‌های تکرار نشدن اشتباهات امثال اوست.

پس از آن عقلانیت و این واقعیت است که می‌توان به "تحلیل صحیح" رسید و راهکارهای اصولی که از دالان اقتصاد مقاومتی، عدالت و مدیریت جهادی می‌گذرند، ارائه کرد.

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
شرایط این روزها بحرانی است!/ امیدوارم بتوانیم از آن عبور کنیم
در ایران با بحران «زوالِ اخلاق» مواجهیم!
آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد/ ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
خاطره آخوندی از ارتعاش همه بدن روحانی
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟

افشای نقش عباس آخوندی در فتنه ۸۸
ریشه اعتراضات به رسمیت نشناختن سبک زندگی مردم است
https://jahannews.com/vdcay0na049num1.k5k4.html
jahannews.com/vdcay0na049num1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راه باز است و تشریف ببرید ، تا چند سال باید این ،کی بود می بود من نبودم، را بشنوییم، تشریف ببرید ما خدمت گذار مخلص ناله کن نمی‌خواهیم ،
Iran, Islamic Republic of
وقتی سه بار استیضاح میشه و رای اش بشتر از رای اعتمادش شد و نمایندگان محترم تاییدش(!!!!!!) کردند، بیشتر از این نمیشه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این همه بی عدالتی در کشور ، چرا باید این افراد راحت بگردند .
میلاد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در سال 98 انتخابات مجلس دوتا دوتا لیست دادند و در سال 1400 تمام قد از همتی حمایت کردند اما با دست رد مردم مواجه شدند حالا میگن دولت و مجلس با رای اقلیت انتخاب شدند !!!
فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر رای نیاورند یا می گویند تقلب شده !!! یا می گویند با رای اقلیت سرکار آمدند !
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی از وضع موجود شگرد رانده شدگان از سیاست است اما همه میدانیم که بانیان وضع موجود خود این جماعت هستند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
پررویی نجومی !
شاهین
Iran, Islamic Republic of
آخوندی بدلیل ترک فعل در دولت قبل چرا پاسخگو نمی شود ؟!
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
فعل ترک یعنی چی برادر شاهین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مثل روز دنبال زمین زدن دولت هستند
امین
Iran, Islamic Republic of
از عجایب سرزمین ما این است که بانیان وضع موجود جزو شاکیان وضع موجود شده اند !
Iran, Islamic Republic of
دلیل مشارکت بیشتر در زمان ریاست جمهوری قبلی احساس تکلیف همه قشرها بود و مشارکت کمتر در زمان ریاست جمهوری فعلی عملکرد دو دولت ۱۱ و ۱۲ بود
اشکذری-شی
Iran, Islamic Republic of
سلام-کنار گذاشته شده اندکه دست به قلم شدند دلشان برای مردم نمی سوزد
Iran, Islamic Republic of
اگر مجرمند چرا بازداشت نمی شوند؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخوندی بهتر از این نمیشود!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر چی می کشیم از دست شما اصلاح طلبهاست .
Iran, Islamic Republic of
مصونیت اهنین داره؟!
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
این فرد کجا سیاستمداراست