يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خودکشی را با تلفن اطلاع دهید

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 812049
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: شهروندان در صورت مشاهده افکار خودکشی با شماره ۱۲۳ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.
خودکشی را با تلفن اطلاع دهید
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سمانه زمانی گفت : عموم شهروندان شریف تهرانی میتوانند علاوه برشماره۱۲۳ اورژانس اجتماعی برای مواردی چون: کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، و خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس و از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.  

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت : هدف از تعیین این روز به عنوان روز پیشگیری از خود کشی در راستای افزایش اطلاع رسانی، اگاهی عمومی جامعه و اقدامات پیشگیرانه درکاهش نرخ پدیده خودکشی است.

امروزه خودکشی یکی از مشکلات عمده و جدی اجتماعی و بهداشت روانی تلقی می شود که معمولا در پی فشارهای اجتماعی و خانوادگی شکل می‌گیرد.

در ایران، به مدد مبانی دینی و وجود فرهنگ ایرانی- اسلامی و آئین های عبادی مانند زیارت، مراسم ملی - مذهبی که تأثیرات روانی و عاطفی مثبتی در بین آحاد جامعه می‌گذارد، خوشبختانه آمار خودکشی نسبت به بسیاری از کشورها پایین‌تر است.

در بررسی و چرایی خودکشی ها، آمار ها نشان می دهد: " بیش از ۹۰ درصد کسانی که با خودکشی از دنیا می‌روند، دچار اختلال روانی «افسردگی» بوده اند. این افراد تعاملات اجتماعی منظمی نداشته و به روش‌های حل مسائل زندگی بیگانه و ساختار روانی قدرت مندی برای حل آن نداشته اند".

زمانی اظهار کرد:  تلاش برای کاهش افکار و اقدام به خودکشی و قدرت‌بخشی به ساختار روانی آحاد جامعه یک تلاش همه جانبه است لذا، ضرورت دارد در اطلاع رسانی و پیشگیری، سایر نهاد ها و سازمانهای مرتبط با این پدیده اهتمام ویژه ای مبذول و این مهم معطوف به روز جهانی نباشد.

وی اضافه کرد: نقش رسانه ها، (صدا و سیما) بعنوان مؤثرترین عوامل فرهنگ‌ساز در این خصوص مهم و در اصلاح و افساد جامعه نقش بسزایی بعهده دارند.

از طرفی آموزش همگانی درمورد شناخت عوامل خطر، روش‌های پیشگیری، شناسایی کودکان و نوجوانان در معرض خطر و شیوه‌های کمک گرفتن از مراکز تخصصی نیز می تواند در پیشگیری از خودکشی موثر، که در همین راستا معاونت های تخصصی  بهزیستی استان تهران (معاونت توسعه پیشگیری و معاونت امور اجتماعی) برنامه های مفصل علمی – راهبردی  را اجرا و در دستور کار دارند.

زمانی در پایان درتاکید به اهمیت موضوع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص آسیب های اجتماعی، که معظم اله فرموده اند: "همانگونه که بلایای طبیعی موجب تخریب می شود، آسیب های اجتماعی منجر به تخریب بنیان خانواده  و جامعه می شود و عدم پیشگیری و بی توجهی به مقابله با این آسیب ها به بروز بحران ها و تزلزل جامعه می انجامد. ".

تاکید نمود: بهزیستی استان تهران با تمام امکانات و اتکاء به توان تخصصی خود مصمم به انجام ماموریت های محوله و لحظه ای در نیل به آن درنگ نخواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcba5bw9rhb8gp.uiur.html
jahannews.com/vdcba5bw9rhb8gp.uiur.html
برچسب ها: خودکشی بهزیستی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *