جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نحوه واردات از چین

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 803868
آیا با نحوه واردات از چین آشنایی دارید؟ آیا می دانید دلیل اهمیت واردات از چین چیست و چگونه و از چه طریقی بایستی اقدام به خرید محصول مورد نظر کنیم؟ این ها همگی سوالاتی هستند که قطعاً در ذهن تمام افرادی که به تازگی می خواهند در این عرصه سرمایه ‌گذاری کنند نقش می بندد. حال اینکه پاسخ این سوالات به ما کمک می ‌کند تا با اطلاعات بسیار زیادی در زمینه واردات و صادرات قدم برداریم. از طرفی شناخت قوانین مهمترین مسئله ای است که هر یک از ما تجار و بازرگانان تازه وارد بایستی درباره آن کسب اطلاعات کنیم. دنیای تجارت بین المللی اگر با شناخت کافی همراه باشد دنیای بسیار پیچیده و دشواری نیست؛ پس برای آشنایی با قوانین و همچنین چگونگی وارد ها بهتر است، ادامه متن را بخوانید.
 

نکات طلایی واردات از چین

کشور چین یکی از بزرگترین کشورهای تجاری دنیا می باشد که طی سال های اخیر از لحاظ اقتصادی رشد قابل چشمگیری داشته است. حال اینکه قدرت و رشد کشور چین بیشتر به سبب صادرات تمامی محصولات تولیدی این کشور می باشد. ناگفته نماند که این کشور جزو کشورهای توسعه یافته دنیا است که هم اکنون در آن هزاران کارخانه و تولیدی مشغول تولید انواع محصولات مختلفی هستند که درصد بسیار بالایی از آن محصولات به کشورهای دیگر صادر می گردد. چین را می توان بزرگترین مبدا صادرات دنیا برشمرد که ایران نیز یکی از واردکنندگان محصولات چینی است. اگرچه ایران با کشور چین از دیرباز رابطه تجاری خوبی داشته و درصد بسیار بالایی از محصولات وارداتی کشور ما را نیز این کشور را تامین می‌ کند اما به هر حال بایستی برای تجارت با آن با قدرت بسیار بالایی اقدام نمود و با نحوه واردات از چین و حتی خرید از چین آشنایی پیدا کرد.

ولی اگر شما جزو تجار بسیار با سابقه هستید که سال ها در این زمینه فعالیت کرده‌ اید، بایستی همچنان مطالب و قوانین را به صورت بروز مورد بررسی قرار دهید. چنانچه می خواهید با کشور چین تجارت موفقی داشته باشید به چند نکته طلایی بایستی توجه کنید. این نکات طلایی شامل همان شرایط و قوانینی و آشنایی با نحوه واردات از چین هستند که شما را به موفقیت نزدیک می کند.

• قوانین کشور چین و همچنین ایران را در زمینه تجارت بین المللی در هر پروسه تجاری به صورت آنلاین مطالعه کنید؛ چرا که ممکن است طی بخشنامه های جدید این قوانین و شرایط دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده باشد.

پارامترهای مهم واردات از چین

• رقبای تجاری خود را بشناسید. به عنوان مثال، ممکن است در حوزه فعالیت شما یا محصولی که قرار است وارد کنید صدها شرکت تاجر دیگر نیز در سراسر دنیا و یا همچنین ایران فعالیت دارند، با این همه رقبای تجاری شما برای موفقیت بایستی دانش و تجربه بسیار زیادی داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید که تمامی تولیدات چینی هم اکنون یکی از رقبای بسیار بزرگ محصولات تولیدی کشورهای اروپایی خواهد بود؛ چرا که کشور چین طی سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی را از لحاظ قدرت تکنولوژی داشته است.

• چنانچه در هر یک از مراحل اعم از نحوه واردات از چین تجربه کافی ندارید بهتر است کلیه امور مربوط به تجارت بین المللی و یا بخشی از آن را به بازرگانی های معتبری بسپارید که تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند. شرکت علی بالا یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تجاری ایران و دنیا به شمار می رود.

• قبل از اینکه اقدام به خرید و یا واردات از چین کنید، بهتر است ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کرده و میزان تقاضا را مورد بررسی قرار دهید. همچنین میزان بودجه ای که قرار است شما پرداخت نمایید نیز بررسی گردد.

• انتخاب یک روش انتقال حمل و نقل محصول مورد نظر باید در اولویت کار شما قرار بگیرد. همانگونه که مستحضرید، روش های های بسیار مختلفی اعم از روش هوایی، روش حمل و نقل دریایی، روش زمینی و یا همان ریلی و جاده ای وجود دارد. شما موظف هستید برای انتخاب یک روش مناسب ابتدا قوانین و در نتیجه شرایط خود را لحاظ کنید. چنانچه برای انتخاب هر یک از روش های واردات و صادرات شما مشکلی از لحاظ قانونی ندارید، بهتر است مقرون به صرفه ترین روش را انتخاب نمایید.
 

مهمترین گام واردات از چین

برای تجارت با هر کشوری ما موظف هستیم تا ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنیم. چرا که کارت بازرگانی یک نوع مجوزی است که به شما اجازه تجارت بین المللی را می دهد و به عنوان شناسنامه تجاری شما تجار عزیز شناخته می شود. نکته بسیار مهم این است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی این کارت را اخذ نماید اما چنانچه قصد صادرات غیر مستقیم را داشته باشید نیازی به این کار نیست. در واقع کارت بازرگانی به عنوان یک مجوز حقوقی به شما اجازه می‌ دهد تا با دیگر کشورها به داد و ستد و تجارت بین المللی بپردازند. حال این که کارت بازرگانی توسط سازمان ها و نهادهایی تایید و صادر می ‌شود که شما بایستی حتماً با تمامی آنها آشنایی پیدا کنید که اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادهای اخذ کارت بازرگانی به شمار می رود و حتی سازمان توسعه تجارت نیز در صدور کارت بازرگانی دخالت دارد.

بهتر است بدانید که خود کارت بازرگانی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از این کارت ها می توانند به منظور عملکردهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. اما مراحل و شرایط اخذ کارت بازرگانی چیست؟ بهتر است بدانید که کارت بازرگانی یک سال اعتبار دارد و شما می توانید پس از یک سال به صورت مجدد دوباره آن را تمدید نمایید.

توجه داشته باشید که این کارت به شما اجازه داد و ستد کالاهای قاچاق را نمی دهد و چنانچه هنگام تجارت بین المللی تخلفی از شما سر بزند سازمان ‌ها و نهادهای مربوطه می توانند این کارت را طبق اختیاراتی که دارند باطل نمایند. این کارت تنها برای افراد حقیقی یا همان تجار صادر نمی گردد، بلکه تمامی اشخاص حقوقی، همانند شرکت های تولیدی نیز می توانند کارت بازرگانی را دریافت نمایند. آیا می دانید انواع کارت بازرگانی چیست؟ شما به عنوان یک تاجر که می خواهید با نحوه واردات از چین آشنایی پیدا کنید بهتر است ابتدا در همین گام نخست درباره کارت بازرگانی اطلاعات بسیار زیادی را کسب نمایید.

چگونگی ترخیص محموله وارداتی از چین

همانگونه که مستحضرید، واردات یکی از تجارت های روز دنیا و البته بزرگی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد. در این تجارت بزرگ شما موظف هستید تا گام های بسیاری را پشت سر بگذارند و آشنایی با نحوه واردات از چین به شما کمک می‌ کند در این زمینه کار کشته تر شوید. یکی از مهم ترین و البته می‌ توان گفت نهایی ترین آن ها ترخیص محموله از گمرک است از این رو ترخیص محموله از گمرک اهمیت دارد که آخرین مرحله شناخته می شود که محصول خریداری شده در این گام به دست شما می رسد. ترخیص کالا از گمرک نیز پیچیدگی هایی دارد که چنانچه شما اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کرده باشید، قطعاً می توانید این پیچیدگی ها را به ساده ترین شکل ممکن برطرف می کنید. آشنایی با مراحل و جزئیات امور گمرکی تنها به منظور شناخت شما افراد تازه وارد می باشد و قطعاً کمک زیادی برای شما خواهد بود. بهتر است بدانید ترخیص محموله از گمرک برای واردات دستگاه cnc نیز مراحل خاص خود را دارد که عبارتند از:

• شما بایستی در گام نخست محصول خود را پس از ورود به گمرک انبار کنید. برای این کار بایستی از قبل با انبارداری توافقات لازم انجام شده باشد و اجازه ورود محموله از گمرک را اخذ نمایید. همچنین در این مرحله بایستی محموله شما وزن شود و در صورت تایید مامورین گمرک و سازمان های مربوطه یک وسیله نقلیه مناسب جهت حمل و نقل آن ارائه گردد.

مراحل مهم ترخیص کالا از گمرک

• اکنون بایستی شخص صادرکننده اظهارنامه گمرکی کالای فروشی خود را تنظیم کند. در این گام مامورین واحد ترانزیت تمامی اسناد و مدارک مربوطه و همچنین اظهار نامه ها را دریافت و بررسی می ‌کنند تا وسیله مورد نظر جهت ترانزیت آن تعیین گردد.
• پس از انجام تمامی این کار که مقدمات خروج محموله از گمرک می باشند، زمانی که تمامی ارزیابی‌ ها صورت گرفت محمود پلمپ و برای خروج آماده می گردد.
• اکنون که محموله شما برای خروج از گمرک آماده شده است به نوعی می توان گفت برای خروج از مرز اکنون بایستی تمامی هزینه های مربوط به امور گمرکی را پرداخت نمایید. هزینه ترخیص کالا از گمرک نیز یکی از هزینه های واردات محصول به شمار می رود. تمامی این موارد و گام ها نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد که هر یک از این مراحل می توانند خود یک مبحث بسیار طولانی و پیچیده باشند که بایستی حتما در مورد هر یک از آن ها اطلاعات زیادی کسب کنید. در هر صورت داشتن اطلاعاتی هر چند جزئی در این زمینه برای پیوستن به دنیای تجارت لازم و ضروری می باشد.

نتیجه
واردات از چین تجارتی است بسیار راحت و سودمند می باشد؛ اما در صورتی که شما تجار عزیز با تمامی قوانین و شرایط و همچنین نحوه واردات از چین آشنایی داشته باشید. اکثر ما یک دیدگاه ثابتی از دنیای تجارت بین المللی داریم که در این دنیا برخی از تفکرات می‌ تواند غلط و برخی نیز می تواند درست لحاظ گردد. حال برای رسیدن به نتیجه مطلوب و آشنایی بیشتر بایستی در این زمینه اطلاعات بسیار زیادی را کسب نمایید. از طرفی جدا از قوانین بین المللی هر یک از کشورها خود به صورت جداگانه قوانینی را جهت انجام واردات و صادرات وضع کرده اند که به هیچ وجه ما تجار نمی توانیم این شرایط را تغییر دهیم. قوانین بین المللی برای ما تاجران یکسان می باشد از طرفی یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت ما در عرصه تجارت آشنایی با فرهنگ زبان و همچنین قوانین اصلی تجارت مربوط به خود کشور مربوطه می باشد.

آشنایی با تمام راه و روش های واردات و صادرات قبل از ورود به این عرصه بسیار حائز اهمیت می باشد و به ما کمک می کند تا قبل از اقدام به هر کاری برنامه ریزی کلی و صحیح از آنچه پیش روی ماست داشته باشیم. از طرفی ما بسته به شرایط موجود کشور که شامل شرایط اقتصادی است و دیگر قوانین آن بایستی اقدام به واردات کنیم.

به عنوان مثال، چنانچه یک محصولی مورد نیاز بازار داخل نباشد آیا به نظر شما واردات آن با سود و منفعت همراه خواهد بود؟ قطعا خیر. نکته بسیار مهم این است که شما برای موفقیت با بازرگانی های بسیار خبره و ماهری همانند شرکت علی والا همکاری کنید. چرا که این مرکز جزء پیشرفته ترین و قدرتمندترین شرکت های بازرگانی کشور است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت کرده و با کمترین هزینه تمام مراحل واردات و صادرات را انجام می دهد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *