پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۵ راه حل برای مشکلات اصلی یادگیری زبان

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 803865
یادگیری زبان به یکی از اصلی ترین نیازهای امروزی افراد تبدیل شده است. حتما شما هم به این ضرورت فکر کرده اید و در زندگی خود با آن مواجه شده اید. شاید در اطراف خود افراد زیادی را دیده باشید که بخاطر دانستن زبان، فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورده اند و یا افراد زیادی را بشناسید که به دلیل عدم تسلط بر زبان، فرصت های بسیار مناسبی را در زندگی خود از دست داده باشند.
 

دانستن چند زبان یک امتیاز مهم برای افراد است!
در جامعه امروزی افرادی که به چند زبان زنده دنیا  تسلط دارند، دارای امتیازهای ویژه‌ای می‌باشند. قطعا این افراد در زمینه‌های شغلی، مهاجرتی، تحصیلی و نیز درآمدی می توانند فرصت‌های بسیار بهتری را جذب کنند.

به خصوص دانستن زبان‌های پرکاربرد دنیا مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی فرصت‌های بیشتری برای افراد ایجاد می‌کنند.

مشکلات اصلی یادگیری زبان
با توجه به مزایایی که ذکر شد و اکثرا با آن آشنا هستند، سوالی که پیش می‌آید این است که چرا اکثر افراد حتی به زبان انگلیسی که می‌توان گفت در جامعه امروزی یادگیری آن واقعا واجب است، تسلطی ندارند. به چند مورد از مشکلات افراد در یادگیری زبان اشاره می‌کنیم.


1. عدم دسترسی به منابع معتبر
بسیاری از کسانی که تصمیم به یادگیری یک زبان می‌گیرند، در میان منابع بسیار زیادی که موجود می باشد سر درگم می‌شوند. افراد معمولا نمی توانند از میان منابع انبوهی که برای یادگیری هر زبان وجود دارد، منبع مناسب برای سطح خود را انتخاب کنند و نمی‌دانند کدام منابع برای آنها بازدهی بیشتری خواهد داشت. در نظر داشته باشید که هر منبعی معتبر نیست!

2. انتخاب شیوه آموزشی نادرست 
دانستن این موضوع که یادگیری زبان یک مهارت چهارگانه می‌باشد، بسیار حائز اهمیت است. تقویت یک مهارت و نادیده گرفتن مهارت‌های دیگر در نهایت منجر به سرخوردگی و کنار گذاشتن یادگیری زبان می‌شود. زبان‌آموز باید بداند که از منابع مختلف به اندازه مناسب استفاده نماید و سعی کند بجای تمرکز بر یک مهارت خاص، مهارت‌های مختلف زبانی خود را افزایش دهد.

3. هماهنگ نبودن زمان‌های آزاد با کلاس‌های آموزشی
تعداد زیادی از افرادی که تصمیم به یادگیری یک زبان می‌گیرند، می خواهند از کلاس های آموزشی استفاده نمایند، اما به دلیل مشغله‌های کاری، زمان آزاد آنها با زمان برگزاری کلاس ها هماهنگ نمی شود. این افراد نیز بدون در نظر گرفتن اینکه هنوز روش‌های یادگیری مناسب دیگری وجود دارد، از یادگیری غافل می‌شوند!

4. بالا بودن هزینه های یادگیری
هزینه منابع آموزشی و کلاس های آموزشی، علت دیگریست که بسیاری از افراد را از یادگیری زبان منصرف می‌کند. اما این افراد شاید با کمی جستجوی بیشتر می‌توانستند راه حل مناسبی را پیدا کنند. دسترسی به منابع آموزشی با هزینه پایین و استفاده از مجموعه‌های خودآموز به جای کلاسها با هزینه‌های بالا می‌تواند این مشکل را برای بسیاری از افراد حل کند.

5. عدم اعتماد به نفس کافی
این همان صرف فعل خواستن می‌باشد. باید بعد از انتخاب مسیر مناسب، به خود و مسیری که انتخاب کرده‌اید اطمینان داشته باشید و با قدرت، کار خود را پیش ببرید. نباید در میانه راه خسته شوید و تا رسیدن به مقصد نهایی قوی پیش بروید.

سایت آموزش زبان لنگوئج دانلود یک راه حل مناسب است!
سایت آموزش زبان «لنگوئج دانلود» یکی از با سابقه ترین سایت های آموزش زبان است که می توان گفت بانک جامعی از منابع مختلف و معتبر آموزش زبان های زنده دنیا را در خود گنجانده است.

این سایت منابع متنوعی از زبان های مختلف را با توضیحات کامل و کاربردهای آنها منتشر کرده و برای دانلود در اختیار زبان آموزان قرار داده است. این سایت همچنین بخش آموزش را نیز در دستور کار خود قرار داده و هم اکنون درس‌هایی جامع و جذاب را برای یادگیری زبان‌های اصلی به صورت روزانه و مستمر در اختیار زبان آموزان علاقه مند قرار می دهد.


آموزش زبان‌های اصلی دنیا با لنگوئج دانلود
سایت لنگویج دانلود برای 31 زبان دنیا منابعی را ارائه داده است. اما برای زبان‌های اصلی دنیا علاوه بر ارائه منابع آموزشی، آموزش‌های رایگانی را نیز ارائه می‌دهد. این زبان‌های اصلی عبارتند از:

. آموزش زبان انگلیسی
. آموزش زبان آلمانی
. آموزش زبان فرانسوی 

هم چنین برای زبان های پرطرفداری چون عربی، اسپانیایی و .. نیز منابعی جذاب را می توانید مشاهده و دانلود نمایید.
 
بیشتر منابع به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است و با صرف هزینه ای بسیار اندک می توانید زبان مورد علاقه خود را به خوبی یاد بگیرید.
 
سایت آموزش زبان لنگوئج دانلود با بیش از هزاران منبع و مقالات آموزشی، از سایت های است که همچنان بروز در این زمینه می باشد و روزانه مطالب آموزشی را برای علاقه مندان به یادگیری زبان منتشر می کند.
 
سایت: languagedownload.ir
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *