شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳

تحرکات مشکوک در پایتخت خودخوانده تروریست‌ها در سوریه

پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 802565
ترکیه این روزها فقط به مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه چشم طمع ندارد و برای استان ادلب هم دندان تیز کرده اما با چالشی بزرگ مواجه می‌شود که جزئیاتش در گزارش ذیل آمده است.
تحرکات مشکوک در سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، مناطق اشغالی شمال سوریه صحنه تحرکات قابل توجه ارتش ترکیه شده و خبرها حاکیست آنکارا در تلاش است با شروع دور جدیدی از حملات، بخش های دیگری از این محور را به اشغال دربیاورد.

همان گونه که در گزارش پیشین گفته شد دولت ترکیه به بهانه تامین امنیت مناطق مرزی قصد دارد شمال شرق و شمال استان الحسکه (قامشلی)، شمال شرق استان حلب (جرابلس) را از سیطره شبه نظامیان کُرد (نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه) خارج و تصرف کند.

براساس رصدهای صورت گرفته، زیاده خواهی آنکارا در شمال سوریه فقط شامل مناطق در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد نیست و به گفته منابع میدانی آگاه، ترکیه برای اشغال بخش هایی از استان ادلب برنامه دارد.
بررسی اخبار به دست آمده نشان می دهد دولت ترکیه و گروهک های تروریستی با پشتیبانی کشورهای غربی، اشغال بخش های بیشتری از مناطق در کنترل ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت را در استان ادلب دنبال می‌کنند.

در راستای همین سناریو، ارتش ترکیه یک کاروان شامل حدود ۳۰ خودروی حامل تجهیزات نظامی را از محور گذرگاه مرزی کفرلوسین به مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی در استان ادلب انتقال داده است.


​​​​​​خلاصه می توان گفت دولت ترکیه در این برهه حساس برای نفوذ بیشتر در استان ادلب و در نهایت افزایش دامنه مناطق اشغالی در شمال و شمال غرب سوریه فکر و برنامه ریزی می کند اما واقعیت های میدان از اشتباه بودن محاسبات آنکارا خبر می دهد.
به بیان دقیق تر و روشن تر باید گفت اگر آنکارا به دنبال ماجراجویی در استان ادلب است با یک چالش بزرگ مواجه خواهد شد چرا که پاسخ حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت کوبنده و سخت خواهد بود و اجازه مانور به اردوغان داده نمی شود.

باید توجه داشت آنچه که این محور (استان ادلب) را با سایر نقاط (مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد) متمایز کرده حضور پر قدرت نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است و اگر آنکارا جاه طلبی را در پیش بگیرد و حمله ای را آغاز کند در مرحله نخست با دفاع محکم روبه رو می شود.

بدون شک رزمندگان پس از دفع حملات، عملیات را برای بازپس گیری و آزادی مناطقی ترتیب می دهند که در سال های گذشته به اشغال درآمده و یک بار برای همیشه نظامیان اشغالگر ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی را از خاک ادلب بیرون می‌رانند.

ترکیه تصور می‌کند موازنه قدرت را در شمال غرب سوریه (ادلب) می تواند تغییر دهد اما نه تنها در این محور به نتیجه نمی رسد بلکه برای اشغالگری در مناطق شمالی با مشکل مواجه می شود چرا که وضعیت میدانی در این بخش هم مانند گذشته نیست و خبرها حاکیست سران شبه نظامیان کُرد از تجربه تلخ اشغال عفرین (خیانت آمریکا) عبرت گرفته و قصد دارند دست نیاز به سوی دمشق دراز کنند و با کمک نیروهای ارتش سوریه عملیات احتمالی ارتش ترکیه را پر هزینه و در نهایت خنثی کنند.

ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از مساحت استان ادلب، ۳ درصد از مساحت استان لاذقیه، ۳ درصد از مساحت استان حماه، حدود ۲۵ درصد از مساحت استان حلب را در اشغال دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اردوغان را باید بشدت ادب کرد .
United States
ایران هم باید با ترکیه بر علیه تروریسم متحد شود!!!
Iran, Islamic Republic of
کشور دوست و برادر ترکیه!!!