جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲
بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی؛

رئیسی: نهضت اتمام طرح های نیمه تمام را ادامه می‌دهیم/ دست جریان قدرت را از اقتصاد قطع می‌کنیم/ افزایش تولید کنسانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد/ ادای احترام رئیس جمهور به مرزبانان آذربایجانی ایران +فیلم و عکس

پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 801940
رئیس جمهور برای برگزاری سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، دقایقی پیش وارد مرکز این استان شد.
رئیسی: نهضت اتمام طرح های نیمه تمام را ادامه می‌دهیم/ دست جریان قدرت را از اقتصاد قطع می‌کنیم/ افزایش تولید کنسانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد/ ادای احترام رئیس جمهور به مرزبانان آذربایجانی ایران +فیلم و عکس
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه برای برگزاری بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، نشست با جمعی از نخبگان، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و روسای سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.
ایستادگی مردم آذربایجان‌ در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است/ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای استانی
سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: آذربایجان شرقی دیار 10 هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز است و به برکت الهی و اخلاص مردم خود گام‌های بلندی را برداشته و ایستادگی مردم این خطه در برابر زورگویی و سلطه‌گری و نهضت مشروطه و قیام 29 بهمن زبانزد همه است.

وی بیان داشت: این استان حقیقتا در دفاع مقدس خوش درخشیده و سرداران بزرگ اسلام و این خطه نمونه بارز می‌باشند و به راستی این خطه مهد زنان و مردان بزرگ است و علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و امام جمعه‌های شهید آن به عنوان الگو در جهان هستند. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی افتخارات بزرگی دارد و ظرفیت‌های زیادی هم دارد و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی آن بسیار بالاست و می‌توان از این استان به عنوان استان تولید، تجارت و  صادرات یاد کرد. 

وی ابراز کرد: در سفر استانی قرار است نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنیم که پروژه‌هایی از قبیل  راه‌آهن میانه- تبریز  بسیاری از معادن، شرایط چرم سازی مواردی هستند که باید حل شود و باید بعد از پروژه‌های نیمه تمام پروژه جدیدی را شروع کنیم و امیدواریم در این کار که جدی این است، پروژه های نیمه تمام به یک سامان برسند. 

رئیسی با بیان اینکه از قبل همه موضوعات استان مورد بررسی قرار گرفته است ‌و با تعامل و مشورت از طریق استاندار و نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نخبگان لیست بلندی تهیه شده است که در جلسه شورای اداری این کارهای نیمه تمام به چه شکل خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

رئیس جمهور متذکر شد: البته کارهایی هم باید در تهران دنبال شوند چراکه این استان همیشه سربلند در امتحان الهی بودند و هیچ جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند.
 

افزایش تولید کنسانتره مس در مجتمع معدنی سونگون کلید خورد
سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، با حضور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید کرد.

مجتمع مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰میلیارد دلار برآورده شده است.
 

ادای احترام رئیس جمهور به مرزبانان آذربایجانی ایران
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به آذربایجان‌شرقی با حضور در مرز ایران با جمهوری آذربایجان در شهر جلفا، بر مزار سه سرباز مرزبان ایرانی که در شهریور ۱۳۲۰در مقابل حمله متجاوزان ایستادگی کرده بودند، ادای احترام کرد.

در این بازدید، مسئولان استانی و منطقه، مسائل و مشکلات این منطقه مرزی را بیان کردند و رئیس جمهور نیز دستور رفع موانع صادرات و گردشگری در این منطقه را صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین در دیدار با فرماندهان و سربازان هنگ مرزی جلفا، ضمن تاکید با اهمیت مرزبانی از مرزهای ایران اسلامی، از مجاهدت آنان در نقاط صفر مرزی قدردانی کرد.
 

آیت الله رئیسی در منطقه آزاد ارس و کارخانه ارس خودرو دیزل حضور یافت
رئیس جمهور با حضور در کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین ارس خودرو دیزل از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات تولید در این منطقه قرار گرفت.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، با حضور در منطقه آزاد اقتصادی ارس از کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین ارس خودرو دیزل بازدید کرد.

رئیس جمهور ضمن گفتگو با مدیران منطقه آزاد ارس، بی واسطه پای درد دل کارگران و کارکنان این واحد تولیدی نشست.

شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو) دارای دو خط تولید خودروهای سبک در کلاس پیکاپ و سنگین در مدل های ۲۶۳۱ و ۱۹۲۹ و کلاس کشنده است.

آل هاشم خطاب به رئیس جمهور: مشکل دریاچه ارومیه برخلاف اعلام گذشتگان حل نشده است!

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم  امشب روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور ریاست جمهوری، با تسلیت سالگرد ارتحال امام رحمت الله و تبریک سالروز رهبری رهبر انقلاب اظهار کرد: از بابت حادثه تلخ آبادان دلمان با آنهاست و این حادثه را خدمت مردم ایران تسلیت می‌گویم. 

وی بر اهمیت لجستیکی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت لجستیک استان تکمیل خط ریلی و ایجاد موقعیت توریست درمانی، استفاده از طبیعت بکر این خطه می‌تواند به سرمایه کشور بیافزاید. 

آل هاشم گفت: طرح تامین آب شرب تبریز از رودخانه ارس، خط آهن تبریز، کارخانجات خوراک آلومینیوم، معدن نفلین سینیت، تشکیل شرکت مس آذربایجان از اولویت‌های اصلی است.

وی افزود: با وجود اینکه حذف ارز ترجیحی برکات مختلفی برای اقتصاد کشور از جمله حذف سودجوئی قاچاقچیان و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و ممانعت از پایمال شدن حق و حقوق مردم داشته است اما باید توجه داشت برخلاف وعده دولت مبنی بر افزایش قیمت چهار قلم، امروز شاهد تغییرات قیمتی در انواع کالاها و اقلام مصرفی مردم هستیم.

 امام جمعه تبریز گفت: با وجود اینکه در گذشته اعلام کردند مشکلات دریاچه ارومیه حل شده است اما در عمل چنین نبوده است و هرچند گذشته ها نیز تلاش کردند، اکنون نیاز به تلاش بیشتر از سوی دولت احساس شده و البته ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد:  توجه ویژه به دریاچه ارومیه بسیار مهم است زیرا خدایی ناکرده طوفان نمک رخ دهد باید سه استان تخلیه شود. 

حاشیه‌های دیدار رئیس جمهور با مردم تبریز

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر امروز در جمع مردم تبریز در سالن ورزشی صدرا حاضر شد.

 سالن ورزشی صدرا دقایقی قبل از دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی حال و هوای خاصی داشته و شور کم نظیری ب /آن حاکم بود.

حضور اقشار مختلف مردمی با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در دست،هیجان خاصی به سالن بخشیده بود.

جو سالن با خواندن سرود زیبای «سلام فرمانده» به زبان ترکی ، شور و حرارات خاصی را تجربه کرد که همنوایی نوجوانان و دهه نودی ها از تکات بسیار زیبای آن بود.   

رئیس جمهور در این دیدار به جای نشستن در جایگاه ویژه همراه امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و آیت الله ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری در بین مردم در سکوهای تماشاگران قرار گرفت.

رئیس جمهور در این دیدار که سرود سلام فرمانده به زبان ترکی توسط مردم تبریز برگزار شد، گفت: این سرود پیام زیبایی را به همه مردم استان، کشور، جهان اسلام و همه کشورها و ملت ها به عنوان دهه نودی ها اعلام کرد که آماده دفاع از حریم حرم جمهوری اسلامی و ادامه راه شهیدان سلیمانی و باکری هستیم.

رئیس جمهور گفت: این سرود، پیام آمادگی برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی ایران و سربازی امام زمان (عج) است.

رئیسی همچنین اظهار کرد: روزی که دولت کار را آغاز کرد ۷۰۰ خانواده ایرانی به خاطر شیوع کرونا داغدار می شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های من حضور در اجتماعات مردمی و پاسخ به ابراز محبت‌های مردمی بود اما چنین مقدر شده بود که این اتفاق در تبریز بیافتد که امیداورم برای تبریز و ایران خوش یمن باشد.

سرود «سلام فرمانده» به زبان ترکی عصر امروز پنجشنبه در دیدار رئیس جمهور با اقشار مردم در سالن ورزشی صدرا توسط حاضران اجرا شد.

فیلم/ اجرای سرود «سلام فرمانده» به زبان ترکی در حضور رئیس جمهور


رئیس جمهور: دولت به دنبال حذف ساختارهای فسادزا و رانت‌خوار است/ کوتاه کردن دست جریان قدرت و ثروت از سفره‌ مردم/ قومیت‌‌ها را فرصتی برای کشور می‌دانیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم تبریز ( نخبگان) در سالن ورزشی صدرا با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت فاطمه معصومه و تهنیت به همه دختران کشور و آذربایجان و پدر و مادران و جوانان برومند ابراز کرد: دهه کرامت است و کریم این ماه حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) است؛ کرامت گاهی به معنای بخشش معنا می‌شود؛ گاهی بخشش قبل سوال معنا می‌شود و گاهی کرامت معنای یک روح بلند و ملکوت الهی است که جلوه‌هایی دارد و گاهی جلوه آن بخشش مال یا آبرو و یا جان است و شهیدان ما قبل آنکه شهید باشند، کریم هستند که جان‌شان را در راه خدا ایثار کردند. 

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و بسیاری از آزادگان و خانواده‌های آذربایجان‌شرقی صبورامه در برابر دشمن ایستادگی کردند و آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده است که بزرگترین دلیل صدق این ادعا همان ۱۰ هزار شهیدی است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست. 

وی گفت: آذربایجان دیار مردم زمان شناس و مقاوم است و این استان چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی انسانی کار و آمد زن و مرد تحصیل کرده دارای ظرفیت های بزرگی است و فرهنگ مردم آذربایجان و مدنیت این خطه به عنوان تمدن ایرانی-اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که همراه خود خداپرستی، توجه به دیگران، عدالت، اخلاق و غیره را نیز دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اجرای سرود ترکی سلام فرمانده در این همایش مردمی تصریح کرد: این سرود نشانه آمادگی دهه نودی‌ها و هشتادی پیام برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی و پیام سربازی امام زمان(عج) بود. 

وی اذعان داشت: افتخار دولت در خدمت به مردم است و روزی مسیولیت دولت را بر عهده گرفتیم که هر روز خانواده ۷۰۰ نفر از هموطنانمان به واسطه کرونا عزادار می شدند ولی امروز با گذشت دو سال و صد روز ابتدا به لطف الهی و سپس با رهنمودهای رهبری و ایثار و فداکاری کادر درمان روز بدون فوتی داشتیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با دو هدف آغاز به کار کرد، افزود: حفظ سلامتی و صیانت از جان مردم و حل مشکلات معیشتی مردم دو هدف ما بود که اولی امروز محقق شد و برای دومی نیز همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: دولت با محوریت عدالت لایحه بودجه را به مجلس ارایه کرد و مصمم است ساختارهای فسادزاد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری را اصلاح کند و آمادگی دارد تا گام‌های اساسی برای امور اصلاحی اقتصاد بردارد که به قطع شدن دست رانت خواران منجر خواهد شد. 

آیت الله رییسی گفت: این گردهمایی اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود. 

وی خاطر نشان شد: امیدواریم اقدامات دولت نسبت به اصلاحات مسائل اقتصادی به قطع دست مفسدان بیانجامد و  دولت مصمم است تا ساختارهای فسادزا و رانت خواری را در همه جا اصلاح کند و با قدرت نشات گرفته از مردم و لایزال الهی دست هرگونه قدرتی که اقتصاد کشور را تهدید کند، قطع خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه من از مشکلات جامعه با خبر هستم و دقیقه‌ای بر من بدون این نمی‌گذردکه دغدغه ما حل این مشکلات باشد، گفت: همراهی مردم در ناکارآمد گذاشتن معاندین با بلندگوهای خود باعث شد تا بدخواهان کاری از پیش نبرند و ملت ایران با بصیرت و با در صحنه بودن نشان دادند که دشمن در این عرصه ناکام است. 

آیت الله رییسی تصریح کرد: از همه شما فرهیختگان، دختران و پسران و بانوان و مردان و همه اقشار مردم آذربایجان کمال امتنان و تشکر دارم. 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی
Iran, Islamic Republic of
....
محسن اصفهان
اقاى رييسى لطفاكارهايى مثل تعيين حقوق بازنشستگان را كه با روح وروان بازنشستگان وخانواده هاى انها بازى ميكند وسلامت روانى را به خطر انداخته را تصويب كنند.