جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

روش تیرباران در اعدام‌های آمریکا

شنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 798057
ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قصد دارد روشی قدیمی در اجرای مجازات اعدام را در تازه‌ترین اعدام خود احیا کند.
روش تیرباران در اعدام‌های آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، بر اساس اسناد دادگاهی آمریکا که به تازگی ارائه شده، ریچارد برنارد مور، یک مرد سیاه پوست ۵۷ ساله که بیش از دو دهه در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا در انتظار اعدام بوده، تصمیم گرفته که با جوخه آتش (تیرباران) اعدام شود.

به گزارش «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، مور، که در سال ۱۹۹۹ به خاطر قتل محکوم شد، مجبور شده بین اعدام با جوخه آتش یا با صندلی الکتریکی یکی را انتخاب کند، چرا که کارولینای جنوبی دارو‌های لازم را برای اعدام با استفاده از تزریق مواد کشنده، ندارد.

مور، اخیرا اعلام کرد که او فقط مرگ با جوخه آتش را انتخاب کرده، زیرا باید یکی از این دو روش را انتخاب می‌کرد.

وکلای مور از دادگاه عالی ایالتی خواسته اند تا اعدام او را به تعویق بیندازد تا زمانی که دادگاه بدوی تشخیص دهد که آیا جوخه آتش و صندلی الکتریکی مجازات‌های غیرعادی هستند یا خیر.

اعدام مور برای ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) برنامه ریزی شده است.

برای چندین سال، ایالت‌هایی مانند کارولینای جنوبی برای به دست آوردن دارو‌های مورد استفاده برای محکومان به اعدام تلاش کرده اند، زیرا بسیاری از شرکت‌های داروسازی تولید یا عرضه آن دارو‌ها را در میان فشار فعالان و متخصصان بهداشتی متوقف کردند.

هنری مک مستر، فرماندار کارولینای جنوبی، گفت «دلیل اینکه ما با وجود تلاش‌های شدید برای دریافت دارو‌ها آن‌ها را نداریم، این است که شرکت‌های سازنده این داروها، توزیع‌کنندگانی که آن‌ها را توزیع می‌کنند و داروسازانی که ممکن است مجبور به ترکیب آن‌ها شوند، نمی‌خواهند شناسایی شوند.»

برخی از ایالت‌های آمریکا قانونی دارند که هویت ارائه دهندگان دارو‌های تزریقی کشنده و سایرین را که وظیفه انجام این اعدام‌ها را بر عهده دارند، پنهان می‌کند.

فرماندار و سایر حامیان مجازات اعدام به طور ناموفقی برای تصویب این قانون در کارولینای جنوبی فشار آورده اند.

مک مستر پس از گذشت یک دهه بدون اعدام به دلیل ناتوانی ایالت کارولینای جنوبی در دستیابی به دارو‌های تزریقی کشنده، قانونی را در سال ۲۰۲۱ امضا کرد که بر اساس آن صندلی الکتریکی به روش پیش فرض اعدام در این ایالت تبدیل کرد.

همچنین این قانون به زندانیان این امکان را می‌داد که این افراد با جوخه آتش اعدام شوند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام آمریکا، جمعیت سیاه‌پوستان در این ایالت ۲۷ درصد است؛ با این حال سیاه‌پوستان تقریبا ۵۰ درصد از زندانیان محکوم به اعدام این ایالت را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، به گفته اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در کارولینای جنوبی، ده‌ها زندانی که به اعدام محکوم شده بودند، تاکنون ثابت شده است که بی گناه بوده اند.

این موضوع شامل جورج استینی جونیور، پسر ۱۴ ساله سیاه‌پوستی می‌شود که کارولینای جنوبی در سال ۱۹۴۴ پس از اینکه هیئت منصفه کاملاً سفیدپوست او را در قتل دو فرد سفیدپوست مجرم تشخیص داد، او را با صندلی الکتریکی اعدام کرد؛ او ۷۰ سال بعد تبرئه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *